Hoi
Heb een autoradio op de orginele aansluitingen van de citroen aangesloten maar als ik de radio aanzet dan valt het dashboard uit..
Heeft iemand een idee??
Welke Berlingo?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Berlingo 19D uit 2002
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
als ik het goed heb heeft deze berlingo can bus. je moet even kijken naar de constant plus en de geschakelde plus. deze zit nu op een verkeerde positie. deze moet je om zetten naar een din stekker.
Zat hier voor de originele radio er in?
Ja op de originele stekkers maar zonder verloopset?
Zo snel mogelijk verloopstekker halen bij Citroën voor je de BSI opblaast.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Berlingo 1.8D schreef:als ik het goed heb heeft deze berlingo can bus. je moet even kijken naar de constant plus en de geschakelde plus. deze zit nu op een verkeerde positie. deze moet je om zetten naar een din stekker.
Zat hier voor de originele radio er in?
Ja zat orginele in.
Waar kan ik zo’n verloopset halen gewoon bij een autoshop?
Als ik de radio uitlaat kan ik die dan laten zitten totdat ik een verloopset heb?
Als ik zo’n verloopset heb dan raakt de radio elke keer als ik hem uitzet zijn zenders kwijt of niet?
Thanx
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Nee, mits je de verloopstekekr goed aansluit. Als ik me niet vergis zit er bij de verloop stekker een lange rode kabel die je op een bepaalde positie in de zekering kast moet steken. Maar de beschrijving hoe je de verloop aan moet sluiten zit er volgens mij bij. Je moet wel bij de dealer zijn voor zo’n setje.
Ik zou wel z.s.m. de radio weer loskoppelen, aangezien je je BSI en/of je tellerklok er mee op kunt blazen. Waarom deze 2? Nou omdat deze 2 componenten de eerst en laatste zijn in het canbus systeem, en daar zitte weerstanden in die je met 12v op kunt blazen.
Feitelijk zit het zo: De orginele radio maakt deel uit van het CANbus systeem welk aangestuurd wordt met ongeveer 5 volt. Nu koppel je de orginele radio los, en plaatst een aftermarket radio welke op 12v werkt. En via deze aftermarket radio stuur je 12v op de bus lijn.
Ok dan laat ik mijn radio uit en dan zal ik maar zo"n setje bestellen bij de dealer.
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Tanks
heb de dealer gebeld en die zei dat ik gewoon de draadjes in de de stekkerblokjes moet omdraaien.
Welke draadjes zijn dat dan die omgedraaid moeten worden??
Lekkere dealer dan!
Doe dat maar en zet bij 120km/u je radio maar lekker hard!
Plof zekering en brrrrrrrrrr 0km/u
Dat is erg leuk op de linkerbaan in de spits!
Mijn ervaringen met dealers zijn zowieso niet fijn dus had voor alle zekerheid een andere dealer gebeld, die had ze niet in huis dus heeft me doorverwezen naar de plaatselijke autoshop.
Dus ga daar maar eens langs vanavond denk ik maar inderdaad lekkere dealer ...NOT
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Je kunt met de spanningzoeker de constant plus, geschakelde plus en de massa op zoeken. De stekkertjes kun je los halen met een specialegereedschap of je moet een klein schroeven draaier het lipje in drukken en dan kun je de stekkertjes uit het plastic blok trekken.
Je komt ook een draad tegen wie met een led lampje snel knippert dit is de can bus draad, je moet alleen de draden die je nodig hebt gebruiken, al het andere moet je eruit laten en af tapen.
Met de constant plus was iets mee dacht ik, in de zekeringkast kun je 1 zekering in twee posities zetten voor geschakelde plus en constant plus. Als je nu geen constant plus op de stekker kunt krijgen kun je altijd nog een geschakelde plus van de sigarettenaansteker afpakken. Dan wel de zekering goed zetten.
ok das nog een aardig klusje voor een radio erin zetten.
Als ik dus zo’n iso kabeltje haal dan is het gewoon de ene kant in de stekker van de auto en de andere kant in de radio en klaar toch?
Ben namelijk niet zo’n held met elektronica en heb geen zin dat ik de boel opblaas.
ik lees dit en heb besloten mijn fabrieksoriginele radio te laten zitten…
Nobody expects the Spanish Inquisition!
als die van mij niet kapot was had ik dat dus ook gedaan.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
sw.567 schreef:Mijn ervaringen met dealers zijn zowieso niet fijn dus had voor alle zekerheid een andere dealer gebeld, die had ze niet in huis dus heeft me doorverwezen naar de plaatselijke autoshop.
Dus ga daar maar eens langs vanavond denk ik maar inderdaad lekkere dealer ...NOT
Niet in huis? Dan kunnen ze ‘m toch zeker wel bestellen, volgende dag in huis. Pfff ik zou wel eens willen weten welke dealer dat is
Bij mij op het werk als Peugeot en Citroën specialist (dus geen dealer van) hebben die setjes 9 van de 10 keer op voorraad!