








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Misschien moeten jullie eens een dagje in een Aziatische hoofdstad gaan rondlopen. Daar is de uitstoot van die enkele oude auto’s hier in Nederland niets bij.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die valt onder de noemer ” een beter milieu begint bij de buurman” zo wordt het nooit wat hé, hiero
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies, allemaal een gastank en een injectie met motormanagement in je auto knopen, dan wordt het nog ‘ns echt een ‘groene’ bedoening hier
En dan in optocht het centrum van Utrecht in voor een groene demonstratie…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik. Ik zit hier in Utrecht verdacht dicht bij de mensen die dat soort dingen mogen bedenken. Ze praten nog steeds met me. Maar ik moet toegeven, ik ben meestal met de trein














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een van de GL-raadsleden in Utrecht is notabene zelf “vervuiler”.. Da’s ene meneer P. Zwanenberg die een CX gti én een Ami 6 in z’n wagenpark heeft. Zonder katalysator oid natuurlijk…. Zo hij soms een ontheffing krijgen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik als CX diesel rijder in het centrum van Amsterdam krijg meer complimenten dan wat anders. De enige keren dat ik mij een beetje schaam is in de winter met een ijskoude start, voordat de wagen omhoog komt en ik de straat ben uitgereden staat het redelijk vol rook in de straat. Op dat moment zie je voetgangers wel eens lucht weg waaien voor de neus.
Als het blok verder goed is komen er geen pluimen uit, bij mij gelukkig ook niet zelfs op bochtige Luxemburgse berg weggetjes waar je flink moet terug schakelen veroorzaakten geen donkere pluimen.
De 2500 diesels zonder turbo zijn niet snel maar je komt prima mee in het verkeer en uiteindelijk lukt het zelfs om 140km te cruisen. Ze rijden echt lekker de diesels en na 800km weer eens tanken is ook prettig. Groot voordeel ten opzichte van LPG is dat je nog ruimte in je kofferbak hebt voor bagage dus kan de CX ook mee op vakantie.
Veel plezier met het zoeken naar een geschrikt CX!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
mbender schreef:Groot voordeel ten opzichte van LPG is dat je nog ruimte in je kofferbak hebt voor bagage dus kan de CX ook mee op vakantie.
Mwah, kwestie van de benzinetank vervangen door een gastank en een klein benzinetankje op de plek van het reservewiel. Daar rijden al wat CX-en mee rond. En zeg nou zelf, lekke banden, dat is zo ontzettend 20ste eeuw !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ligt er toch een beetje aan waar je komt…
Ik heb met de Xsara´s die ik gehad heb toch al 2 of 3 keer een lekke band gehad. Dat lag nooit aan de banden want die krijgen bij mij niet echt de kans om oud of slecht te worden.
De oorzaak was altijd een schroef spijker of ander stuk metaal. Daar loopt de band gewoon langzaam van leeg. Gelukkig tot nu toe altijd wel te repareren geweest met een prop. Dat kost je de kop niet.
Bovendien heb ik vorige week nog een collega gehad met een lekke band en nog iemand op de A15 bij Rotterdam langs de weg zien staan om een band te wisselen.
Ik vind het zeker niet iets om te verwaarlozen, want het gebeurt gewoon nog dagelijks