Totaal aantal Berichten: 62
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Van mijn Saxo 1.4i VSX uit 1996 is de afstandsbediening van de cv defect geraakt. Ik heb nog geprobeerd het inwendige van het apparaatje schoon te maken en dat werkte ook nog even, maar een dag later was het probleem weer terug en nu krijg ik hem ook niet meer aan de praat. De printpraat ziet er ook wel een beetje versleten uit. De dealer kan geen vervanging meer leveren. Zijn er nog enigszins betaalbare alternatieven? Ik zie hier wel eens iets over aftermarket setjes, maar eerlijk gezegd gaan de discussies hierover me al snel boven de pet…
Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Conrad heeft prima “aftermarket” setjes voor rond de 30 euro.
Heb ik in de Saxo en in de BX zitten.
Inbouw is niet zo lastig, ik weet het even niet zo uit mijn hoofd, maar er is vast wel iemand die het inbouwen hiervan in een paar zinnen kan uitleggen…
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Bedankt, dat is alweer een stapje verder. Nu nog wat advies over de inbouw voor dummies
Hi,
Ik heb er zelf een setje van spy ingebouwd. Is best makkelijk om te doen. Je kan de draden verbinden aan de draden die naar je CV unit gaan. Deze hangt achter/onder je stuurkolom. Schema heb ik nog wel ergens voor je. In het boekje bij de spy set staat wat welke draad doet. Setje koste 38 euro en is met 2 afstandsbedieningen
Citroen Saxo VTS 1.4
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Bedankt. Met dat schema zou ik denk ik ook wel geholpen zijn.
mmm batterij vervangen en 90% kans dat je probleem opgelost is.
Een print kan veel hebben zelfs groen zien een print kan je niet beoordelen op het gezicht enkel kan je verbrande weerstanden diodes elcos ic’s die defect zijn met een getraind oog eruit halen niet voor iedereen gegeven.
Zolang je drukknop magneetje nog raakt en de rubber van de knop zelf nog goed is is het de batterij die leeg is. Veel s6
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Bedankt voor het meedenken en het had natuurlijk gekund, maar nieuwe batterijen heb ik als eerste al geprobeerd.
Een aantal weken geleden heeft de sleutel met de ab een nachtje buiten gelegen. Dat zal er niet goed voor zijn geweest, hoewel hij het eerst nog deed. Een tijdje kater weigerde hij van het ene op het andere moment dienst. Na vervolgens de auto maar geopend en gesloten te hebben met de sleutel, heb ik afgelopen week de boel nog eens open gemaakt en toen ook het printplaatje losgewipt. Ik zag dat alles er van binnen nogal viezig uitzag. Ik heb de zaak toen schoongemaakt met alcohol en zie: de ab werkte weer. Maar de volgende ochtend weer niet. Nog wat gepoetst, weer kortstondig resultaat, toen de procedure nog eens herhaald, maar nu krijg ik er geen leven meer in. Misschien iets te grondig geweest met schoonmaken… Het rode lampje licht ook niet meer op.
Hier een paar foto’s:
Volgens mij zien twee van de contacten - of noem je die ‘rondjes’ geen contacten? - linksvoor op de eerste en tweede foto er niet goed meer uit. De derde foto is van de achterkant. Hier ook wel wat sporen van slijtage, maar dat lijkt me niet ernstig.
Het rubber drukknopje is overigens al jaren stuk - de auto is bijna 16 jaar oud - maar in plaats daarvan zit op die plek al tijdenlang een stukje plakvilt. Dat is nooit een probleem geweest.
probeer eens met een schroevendraaier op de plek te raken waar de originele knop normaal zou raken.
Heb je een multimeter je moet eens ohms doormeten of de punten die ik in rood heb omcirceld nog verbinding hebben met de baan zelf. (beschermlaag baan even wegschrapen) deze moeten normaal een waarde lager dan 2 ohm hebben (normaal 0ohm maar met een goedkope multimeter kan dit wat afwijken)
Omdat de rm water heeft gehad kan het ook zijn dat er door een sluiting de batterij ontladen is ook even nameten tot een spanning van 2.9V gaat deze goed werken. cell is 3 v
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Je hebt het over punten die je in rood hebt omcirkeld. Waar vind ik dat plaatje? Ik zie het niet bij je post.
plaatje gaan lopen maar…
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Ja, die twee verdacht ik al, en inderdaad: de verbinding tussen de baan en het bovenste omcirkelde punt is niet meer in orde.
De batterijen blijken overigens wel nog op spanning.
Ik heb een broertje dat handig is met de soldeerbout. Misschien dat hij heil ziet in een reparatiepoging… het lijkt me wel een gepriegel.
voor mij is dat 2 minuten werk incl. bout hitten. but its my job ...
Zeg tegen je broer dat hij eerst de vernislaag van de baan weg schraapt met een zeer scherp mes en neem een soepele draad die je stript en 1 draadje van neemt vasthouden met een pincet dan je soldeerbout tegen deze draad dan wat tin laten afkoelen baan warm maken tin er tegen blijven hitten draadje met pincet er tegen drukken 10 sec blijven hitten bout weg 20 sec laten afkoelen alvorens de draad te bewegen en dan andere kant.
Vooral de baan van de om1085t moet zeer goed zijn deze zorgt voor de juiste pulsen.
ps de batterijen er eerst uithalen.
daarna kan je testen met een camera dat het terug werkt. (nadat de batterijen er terug juist inzitten.)
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Bedankt voor de adviezen. Eens kijken of mijn soldeerbroer zich er aan wil wagen.
hjvdhoek schreef:Hi,
Ik heb er zelf een setje van spy ingebouwd. Is best makkelijk om te doen. Je kan de draden verbinden aan de draden die naar je CV unit gaan. Deze hangt achter/onder je stuurkolom. Schema heb ik nog wel ergens voor je. In het boekje bij de spy set staat wat welke draad doet. Setje koste 38 euro en is met 2 afstandsbedieningen
zou ik dit schema ook mogen (A)??
Saxo 1.6 16v PH1
zend de led wel licht uit? Dit is niet te zien met het blote oog, maar wel heel eenvoudig metb een mobiele telefoon te checken door de filmen. dan zie je de led nl. wel oplichten (als ie het doet) kun je weer iets uitsluiten.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
RandY schreef:zend de led wel licht uit? Dit is niet te zien met het blote oog, maar wel heel eenvoudig metb een mobiele telefoon te checken door de filmen. dan zie je de led nl. wel oplichten (als ie het doet) kun je weer iets uitsluiten.
Ik denk dat het inmiddels al is opgelost
Maar misschien moet ik me toch ook maar eens gaan verdiepen in die universele setjes. Is dat werkelijk zo simpel in te bouwen?
Mijn afstandsbediening is sinds de motorombouw (van 1,4 naar 1.6) ook defect. Nu is dat niet het allerergst maar als ik het voor drie tientjes weer werkend kan hebben…