Hallo,
Na een mooie rit naar spanje (3400KM) klinkt de motor niet meer zoals het hoort.
Willen jullie eens mee luisteren? Ik heb een klein filmpje ervan op youtube gezet.
Als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.
Zelf denk ik aan een waterpomplager of iets dergelijks.
Alvast bedankt,
Max
Xsara Picasso 1.8 16V 2002
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23075.png)
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Dat zou heel goed kunnen of een loop,spanrol is natuurlijk ook mogelijk. ik weet niet of u de mogelijk heeft om de multi riem eraf te halen?
Als geluid dan blijft is de kans erg groot dat in de distributie zit.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1343.jpg)
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Beste Max ,ik heb zo een zelfde model gehad ,met een ratelled geluid ..toen was het de waterpomp. buiten draagarmen + vooras, is het ook het enigste wat defect is gegaan bij die wagen. 100.000km in 5 jaar mee gereden. Grtz Frans
Bedankt voor de reacties,
Dat is een goed idee om de multi-riem eraf te halen. Dit weekend zal ik een poging wagen.
De waterpomp zou al vervangen zijn door de garage waar ik hem kocht maar ik heb het vermoeden dat het dan een 2de hands is wat erop is gezet.
Is het echt af te raden hier nog enkele kilometers mee te rijden? mijn “mannetje” zit hier ongeveer 30km vandaan.
alvast bedankt,
Max
Xsara Picasso 1.8 16V 2002
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1343.jpg)
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Hoi Max, Je hebt een hele reis uit Spanje gemaakt die 30Km kan er ook nog wel bij, Wel koelvloeistof controleren…Olie controleren. Zou voor de zekerheid ook nog kunnen kijken of je snaar/riem niet beschadigd is! omdat hij niet goed op je span-rol loopt.“Laat er wel iemand naar kijken die meer aan een citroen picasso heeft gesleuteld anders geef je misschien dubbel geld uit ” Suc6 hoor graag hoe het is opgelost!”
Mijn mannetje was ook lekker op vakantie dus het duurde iets langer.
Geen multi riem of iets dergelijks, het druklager was kapot. Ik had bij het filmpje ook eens mijn koppeling moeten intrappen dan zou het voor de monteurs onder ons het duidelijker geweest zijn.
Alles wat in de buurt zat laten vervangen, druklager, koppelingsplaten e.d. koste me € 700,-. Het zijn de arbeidsuren wat het zo duur maakt. Nu schakelt ie weer als een zonnetje, klinkt prima en ook een eerder probleem van het lastig wegrijden is nu verdwenen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
gr. Max
Xsara Picasso 1.8 16V 2002
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1343.jpg)
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Druk lager + koppelingsplaten had ik niet verwacht en zeker niet aan gedacht! Bedankt voor de info en het terug melden wat het nu was ,ben blij dat je weer lekker kan rijden in je bolide. mvgr. Frans