Hoi,
Weet iemand een bedrijf dat aandrijfashoezen levert voor de Fiat 242?
Groet, Nico
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je googled op aandrijfashoes voor Citroen C35 lijkt het dat een universele hoes zou kunnen passen. Geen idee of dat klopt.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
welke, binnen of buiten? wiel of bak kant dus?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb zitten googelen en kwam inderdaad uit op een universele hoes.
Moet nog even goed de bakzijde hoes nameten…dit is nu een driehoek maar misschien was ie vóór montage gewoon rond.
De wielzijde as hoes moet ca. 120 mm diameter zijn..asdiameter is 30 mm
Ik ga de wielzijde hoes (wat ervan over is) eraf halen en kijken of ie over de bakzijde past zo ja dan is de oplossing simpel.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Driehoek ashoes hooert driehoek te zijn en is gelijk aan die van een citroen ds van na 1969.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
“Der Franzose” biedt verschillende versies van de driehoekige hoes aan.
In het verleden heb ik zelf alleen originele gemonteerd in verband met de montage methode van CITROËN: uitrekken over de tripoïde… (nog uit de DS tijd met dubbele kruiskoppeling aan de wielzijde). Als het rubber dan wat dubieus is kan je met de volgende nieuwe hoes het nog een keer proberen.
Later heb ik begrepen dat de homokineet “zo” van de as af te tikken is (methode FIAT) en dat bevalt prima! Daarmee is de weg ook open naar “after market” hoezen. De wielzijde hoes is dezelfde maat als later voor de zware uitvoering van de eerste generatie Jumper is gebruikt. Ook nog prima te krijgen.
succes met de vettigheid
waar rook is, is…
LHM only!
Ik heb de bakzijde uit elkaar gehaald en inderdaad een hoop vette meuk.
Bedankt voor de leveranciersnaam…
Ik heb in totaal, met die nog onder de camper zitten, 6 aandrijfassen en ga hiervan de 2 beste gebruiken.
Binnenkort gaat de “harttransplantatie” beginnen…..afgelopen zaterdag de camper rijdend bij de sleutelruimte gekregen .
De radiateur dop heb ik eraf gelaten om de radiateur niet op te blazen vanwege de lekke koppakking.
Is allemaal gelukt…ga nu nog de drukgroep checken en zo nodig vervangen.
Heb ook misschien nog een drukgroep/koppeling leveranciersnaam?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Nieuwe koppelingssetjes ben ik al een hele tijd niet meer tegengekomen, daarvoor kan je het best met iemand uit motoren revisie contact opnemen. Deze mannen hebben over het algemeen ook wel adresjes waar drukgroepen en koppelingsplaten kunnen worden gereviseerd of van nieuwe veren en frictiemateriaal kunnen worden voorzien.
succes
waar rook is, is…
LHM only!