Nou…dat ding heeft het dus al een tijd geleden begeven bij mij als gevolg van totale absorptie van vloeistoffen. Nu ik alle gezweet en gedruppel eens grondig heb aangepakt, rijst de vraag of het wel zo nodig is een vervanger voor dat ding te vinden. Ze rijdt er niet minder lekker om, en meer herrie maakt ze ook niet. Iemand sterke argumenten om er weer een op de kop te tikken? Zijn die dingen allemaal t zelfde bij alle modellen CX?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bedoel je een keienvanger? Zo’n plaat die de onderkant van je blok beschermt tegen keien, hoge drempels etcetera? Of bedoel je iets anders?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Die bedoel ik idd ! Maar ik ken die term keievanger alleen van de Gs/GSA, omdat ie daar van staal is uitgevoerd. Bij CX is ie van geperst karton of zoiets, maar we bedoelen t zelfde. Overigens heb ik nog nooit een kei of steen in het vooronder teruggevonden























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Origineel is deze bij een CX ook van staal… Je kan ‘m rustig weglaten, maar ik zou er lekker eentje monteren, baat het niet, dan schaadt het ook niet echt.
Er zijn wel verschillende uitvoeringen….... Er liggen er diverse in het CX clubmagazijn!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik denk niet dat jullie hetzelfde bedoelen!
De keienvanger is die bak met de ‘grille’ die onder de voorbumper zit. Van metaal dus.
Deze:
Doch wat flapster -vermoedelijk- bedoelt is een afdekplaat die onder het motorcompartiment gemonteerd zit. Zoals ook op bijvoorbeeld de XM en op vrijwel alle moderne auto’s.
Toegegeven, ik heb het ooit één keer eerder op een CX gezien, want veruit de meesten zijn er ooit al eens afgehaald en nooit meer teruggeschroefd om de reden die je zelf al noemde.
Ik zou hem dus lekker weglaten, dan zie je tenminste wat er lekt áls er iets lekt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Klopt inderdaad, er zijn CX die hiermee uitgerust zijn. Toevallig heeft de CX van Franq er ook een onderhangen. Ik heb het idee dat het ook wat extra geluiddemping geeft. Maar goed zonder dat ding doet ie het ook prima hoor! Ze bestaan dus wel degelijk.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die dingen zitten alleen op diesel-cx’en.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
bij mijn cx (prestige)
zat er ook eentje onder.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
echt waar? Zo’n kunststof plaat of een stalen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
ja ,zoals hier boven afgebeeld.
een stalen plaat.
onder mijn diesel zit een platte plaat
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:ja ,zoals hier boven afgebeeld.
een stalen plaat.
Frank, die bedoelt hij dus NIET.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, bij mijn serie 2 zit net achter de bumper een stalen (alhoewel - intussen bestaat het ding volledig uit roest) plaatje dat de turbo lijkt af te schermen. Maar oorspronkelijk hoort er dus ook nog een plaat verder naar achteren te zitten? Als dat inderdaad iets aan het motorgeluid doet, ben ik eigenlijk wel geinteresseerd. Ook al wordt het knutselen dan nog wat lastiger. Heeft iemand een plaatje, ik ben eigenlijk wel benieuwd.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:F.SvM schreef:ja ,zoals hier boven afgebeeld.
een stalen plaat.Frank, die bedoelt hij dus NIET.
Oké duidelijk.
Moet ik me dan zoiets voorstellen als?
Zelfde materiaal als onder de motorkap of in de wielkuipen?
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Jah het is gewoon een soort kunstof papier maché, vezel achtige afdekplaat vanaf die stalen keienvanger naar het subframe loopt. Gewoon onder het motorblok en de versnellingsbak dus.
Je weet wel zo’n plaat wat tegenwoordig elke moderne auto heeft. Vaak zie je die krengen ook ontzetten flapperen en loshangen onder auto’s. Bij een Cx is het al niet anders.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja een onding dus. Zonder nuttige functie. Dat je niet moet willen.
Daarbij: CX diesels ratelen toch wel. Met of zonder luier om!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een xm, xantia en xsara scheelt het anders serieus veel kabaal als die plaat er wel onder zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste