Kloppend geluid, vermoedelijk uit ophanging linksvoor
b-man321
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 28 juli 2012 02:18 PM

Mijn C2 1.4 uit 2004 heeft inmiddels 128dkm op de klok staan, en ik heb er een paar probleempjes mee. Ten eerste werkt de cruise control niet (meer). Ik heb in andere topics gelezen dat dit mogelijk aan de knopjes ligt. Dus we gaan maar eens naar de dealer om dit uit te zoeken. Bij de algemene garage wisten ze er geen chocola van te maken.
Het tweede, en meer verontrustende probleem is dat er sinds enkele weken een vreemd kloppend geluid uit (vermoedelijk) de ophanging linksvoor komt. Ik voel niet dat de auto anders gaat rijden, maar ik zou het willen laten fixen, alleen al omdat het gewoon een irritant geluid is. Ik heb recent de KwikFit er naar laten kijken (heb ik op zich prima ervaring mee), en zij kwamen tot de conclusie dat er een fusee kogel (of zo, ik ben niet zo technisch) vervangen moest worden. Dit is gebeurd, maar het kloppen is er niet mee gestopt. Ik hoor het met name bij lage snelheden, maar het kan zijn dat ik het door de omgevingsruis op de snelweg niet hoor. Het lijkt ook vooral bij het inveren en uitveren te gebeuren, maar dat kan ik ook mis hebben. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Bedankt!
Bart

(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004

Profiel  

peterberk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

- C2 VTR 1.4 sensodrive
Gepost: 26 september 2012 04:47 PM
  [ # 1 ]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn C2 bleken allebij Dhr veerpoten gebroken een duur geintje en een veel voorkomend probleem las ik op het forum, sterkte ermee

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook