ik heb weer een nieuw probleem. de auto loopt opeens beroerd stationair en tijdens het rijden begint hij behoorlijk te knallen in de uitlaat .na een paar km is het dan einde en slaat hij uit.ik heb al de bougie,s de verdeelkap+rotor en het brandstoffilter vervangen.de slang van de map sensor is nog goed en andere vacuumlekkages zijn ook niet te vinden.als ik de stekker van de bruine sensor af trek op de waterbuis loopt hij goed stationair maar dan draaien de ventilatoren,steek ik de stekker er weer op dan loopt hij gelijk weer beroerd. volgens auodata zou er een 2 polige stekker moeten zitten om de storingen met een knippercode uit te lezen.er hangen echter diverse 2 polige stekkers los, welke is het?.er brandt overigens geen storingslampje op het daschbord als de motor loopt
bruine en groene sensor zijn inmiddels vervangen,maar geen verbetering , verdeelkap nog eens gecontroleerd ,ziet goed uit
Ik ga er van uit dat je een type 1 hebt , dan moet je om uit te lezen de Groene stekker hebben , pin 2.
Er staat piepklein in de stekker wat pin 1 en 2 is.
Geluk, Dirk
XM TCT Ambiance`94
zo net nog even een beetje geknutseld.met uitlezen komen geen storingen tevoorschijn,alleen code 12 en 11 begin/einde diagnose.omdat het zich aanhoort alsof de auto verzuipt en ook de uitlaatgassen behoorlijk naar benzine stinken heb ik de retourslang bij de drukregelaar boven op het inlaatspruitstuk eens losgedraaid en in een fles gehangen,hier komt even een stoot benzine als de auto loopt en daarna niks meer .als ik de toevoerslang bij de pulatiedemper los maak staat hier wel volle druk op.de vacuumslang is nog heel.komt het vaker voor dat deze drukregelaars kapot gaan? en heeft nog iemand iets liggen in de regio limburg?
Lijkt een BDP sensor probleem. Die zou ik eens vervangen.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
heb je de extra luchtschuif (t.b.v. stat.toerental) al gecontroleerd ?? lijkt wel of hij open blijft staan. Bij koude motor werkt het prima maar zodra de motor warm is krijgt hij dan te veel lucht en dus ook teveel brandstof.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
zo vandaag nog eens vanalles gecontroleerd, de stappenmotor werkt,nog eens even een stukje ermee gereden maar na 2 km al problemen ,hij schiet uit de uitlaat alof het een machinegeweer is.de bobine en het module gecontroleerd deze waren niet heet ,maar gewoon handwarm. het lijkt er op of het ontsteektijdstip niet klopt.heeft de ontsteking nog een halgever ( in de verdeler heb ik niks gezien ) of wordt het ontsteektijdstip door de bdp sensor bepaald ?
Verdorie, ik heb blijkbaar nu hetzelfde probleem! Ik heb eerst de BDP sensor vervangen. Start toen goed, slaat aan maar als ze warm wordt na enige minuten begint het gebok weer en lijkt ze te smoren. Uiteindelijk slaat de motor gewoon af. Stappen motor schoongemaakt maar geen soelaas.
Wat is nou een luchtschuif??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En heren, hoe zijn uw verdeelkap, rotor en bougiekabels???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens EJ was dat allemaal in orde!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Was of is? Wanneer is dat gecontroleerd?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
2500km geleden, in januari..
Maar wat is een luchtschuif??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een xm heeft geen luchtschuif, dat werkje doet de stappenmotor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met luchtschuif bedoel ik inderdaad de stappenmotor (kon fff niet op het woord komen).
Maar hoe !!! heb je die stappenmotor getest. Is hij dicht op het moment dat de motor warm is ???
Dat zou hij namelijk moeten zijn (niet half open maar dicht).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nee, niet getest, da’s boven mijn kunde zeg maar. Los rammelt hij wel.
Maar bedankt voor je info! Ik breng hem naar de garage morgen.
En euh sorry joxm dat ik j etopic even kaapte…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Stappenmotor test lekkage: slang dicht knijpen , toerental gaat naar 500 t/min.
Contact uit: weerstand middelste contact naar buitenste contacten in beide gevallen
20 Ohm.
XM TCT Ambiance`94
zo vandaag nog eens een beetje gesleuteld, luchttemperatuursensor en krukasposietiesensor (of wordt ook wel bdp sensor genoemd)vervangen maar nog altijd geen resultaat.daarna eens bedrading gaan controleren,en ziedaar ik ben aan de bedrading aan het klooien bij lopende motor en opeens loopt hij goed,de vreugde was overigens maar voor korte duur want na nog een paar keer met de bedrading nabij het stuurapparaat ( fenix) bewogen te hebben was het weer voorbij.motorkabelboom opengesneden en zie daar er ziet een dikke massakabel die met de kleur grijs aan de carosserie vastzit en dan verder gaat als een blauwe en hier zitten ook nog 2 dunne draden aan vast. de dikke massakabel is behoorlijk warm geworden ,de isolatie is vervormd door de hitte en de koperdraad is helemaal zwart gekleurd door de hitte. waarschijnlijk slechte massa aan het blok waardoor de startmotor zich de massa via een andere weg is gaan zoeken ( is de enigste logische verklaring die ik hiervoor kan bedenken ) blijkbaar heeft de vorige eigenaar ook al elektrische problemen gehad ,bij bijna iedere conector is de isolatie van de bedrading een stukje weggesneden ,waarschijnlijk hebben ze ook al het een en ander doorgemeten. ik denk dus dat het een nieuwe motor draadboom wordt.als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag ( eventueel met stuurapparaat)