Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Na ruim twee dagen sleutelen zit de nieuwe verdamper erin.
De hele boel weer gemonteerd. De automaat staat op P.
Bijna alles doet het.
Behalve lopen.
Starten gaat goed, gloeien ook, nagemeten.
De raammechanismes nog niet, Daarom vermoed ik ergens iets in of rond de zekeringenkast (nr 52 in de schema’s).
Er zat een in onbruik geraakt alarm in, dat heb ik er uit gesnoeid, ik dacht alle losse verbindingen weer te hebben doorverbonden.
Ik vond er toch nog een, nu doet het rechterdisplay het ook weer.
Ik heb nu een aantal uren met alle schema’s erbij van alles zitten meten, maar lopen doet hij nog niet (ik ben werktuigbouwer van huis uit).
Wie heeft suggesties of zin, tijd, gelegenheid en verstand van schema’s om het ding weer op gang te helpen? (De catering is uitstekend).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Krijgt het magneetventiel op de inspuitpomp wel spanning?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is een Lucas Epic. met een computer met 55 pennetjes.
Weet jij zo hoe ik dat magneetventiel vind?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ventiel zit volgens mij niet meer op een epic. Ik weet dat bijna zeker. Altijd gezeik met die stomme digitale epiczooi
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ach, niks mis aan dat “digitale spul”. Pas als iemand in de bekabeling gaat knippen en het niet meer correct aansluit doet zich uiteraard een probleem voor. Die pomp doet het niet omdat hij nu 1 (of meerdere) signalen mist: gevolg hij geeft geeft brandstof meer.
Zelf zou ik beginnen met of die lucasepicpomp wel brandstof krijgt: schroef de toevoerleiding op de lucasepicpomp een klein beetje los en kijk dan fff of hij “lekt” tijdens het starten.
mocht hij dan lekken dan zou het stop magneetventiel dicht kunnen staan door het ontbreken van een signaal.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het startcodeklavier werk normaal ??
Anders raak je ook niet weg .
Of is dat ooit uitgetrokken terwijl hij liep , en had je die code al lange tijd niet meer nodig ....
Eén ding zal wel in de taalverschillen tussen België en Nederland zitten ,
maar een verdamper op een diesel
Succes met de zoektocht
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gaat over de airco verdamper die in het verwarmingshuis zit, niet over een lpg verdamper…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En een klavier is een toetsenbord!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
citroen23 schreef:
Zelf zou ik beginnen met of die lucasepicpomp wel brandstof krijgt: schroef de toevoerleiding op de lucasepicpomp een klein beetje los en kijk dan fff of hij “lekt” tijdens het starten.
mocht hij dan lekken dan zou het stop magneetventiel dicht kunnen staan door het ontbreken van een signaal.
Ik leef in de veronderstelling dat de Lucas EPIC een inwendige aanvoerpomp heeft en geen pomp in de tank. Als ik het “blaatje” inkuip heb ik direct tegendruk, ook geen luchtbellen.
Bij deze auto heb ik nooit een code ingetoetst, het stekkertje van het klavier was los. Maar los daarvan, ik heb ook nergens een code…
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
citroen23 schreef:
Overigens zeer veel dank voor dat schema.
Ik kan nu alle pennetjes van de grote stekker waar prik op moet staan aftasten, tot ik de dader(s) gevonden heb.
In de XM schema’s moet ik dan kunnen vinden waar het foutje zit.
Wel lastig is die bos stekkers naast de zekeringenbak. Heeft iemand toevallig daar een overzichtje van?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jij hebt toch ook de WPH boeken?? Staat het daar niet in ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nee, ik heb de elektrische schema’s van Type II en daar staat dit plaatje nou net niet in.
Het wordt toch nog een hele zoektocht om uit te vinden langs welke stekkers draadje nr zoveel van de ECU gaat en waar die stekker dan zit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
JanSr schreef:citroen23 schreef:
Zelf zou ik beginnen met of die lucasepicpomp wel brandstof krijgt: schroef de toevoerleiding op de lucasepicpomp een klein beetje los en kijk dan fff of hij “lekt” tijdens het starten.
mocht hij dan lekken dan zou het stop magneetventiel dicht kunnen staan door het ontbreken van een signaal.Ik leef in de veronderstelling dat de Lucas EPIC een inwendige aanvoerpomp heeft en geen pomp in de tank. Als ik het “blaatje” inkuip heb ik direct tegendruk, ook geen luchtbellen.
Bij deze auto heb ik nooit een code ingetoetst, het stekkertje van het klavier was los. Maar los daarvan, ik heb ook nergens een code…
Dan vrees ik dat de startblokering nu terug actief geworden is doordat de ECU te lang zonder spanning gestaan heeft !
Ofwel code opsnorren , ofwel andere ECU met gekende code !
Moet eens kijken , denk dat ik er nog een heb ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat zou zomaar het geval kunnen zijn….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
dat de startcode weer actief word als de spanning er te lang is af geweest vraag ik me af. Ik heb mijn 16v weken lang spanningsloos gehad. Accupool erop en starten. Gene enkel pro0bleem met startcodes die opeens actief werden.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Hier hetzelfde.
Mijn XM heeft 5 maanden geschorst gestaan zonder accu.
Daarna accu erin en starten zonder code.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900