Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Voorbumper is redelijk te doen hoor, tenzij die gescheurd is, dan kruipen er vele uren in.
Heb er al een paar gedaan, laat maar weten als je interesse hebt.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Vrijdagmiddag kon ik de auto ophalen bij de garage, hij zit weer helemaal in elkaar en rijdt weer lekker!
Nu moet ik straks te uitlijnen (verplicht) voor de RDW keuring op vrijdag.
Het kleurenschema is alleen wat minder, maarja dat komt wel goed met de tijd
Het zit onder de motorkap even knapper dan eerst, garage heeft ook een hoop moeten aanpassen gaandeweg. Maar ik ben wel super tevreden over het werk
Het is heel fijn om de auto weer terug te hebben na zo lang bij de garage te hebben gestaan.
het uitzicht op de achterkant is heerlijk ^^
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
echt geweldig dat je sport er weer tegenaan kan
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
@ Banaanepit: I see what you did there…
Maar inderdaad, mooi dat je Sportje weer in het goede model zit!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gisteren een heerlijk ritje naar Amsterdam gemaakt om daar gekeurd te worden door de RDW
Had een zeer sympathieke keurmeester die de Sport zelf ook erg leuk vond (mazzeltje)
De hele rit was prima verlopen en alles werkte gewoon, totdat we bij het RDW aankwamen.
Ik heb de auto even uitgezet om daar bij de receptie naar binnen te gaan,
vervolgens mocht ik de auto de garage in rijden en op dat moment deden mijn koplampen het niet meer :S
Dus na het goedkeuren moest ik zonder licht naar huis rijden, wat op een bepaald moment gewoon echt gevaarlijk werd vanwege de dichte mist.
Dan is m’n wagen ook nog in die kleur Gris Renard dus dat is amper te zien met dit weer..
Was geen leuk ritje en ik kwam met zweet op m’n rug thuis.
Heeft iemand ENIG idee wat dit kan zijn?
Als ik mijn lampen aanzet (schuifje naar beneden) dan gaan ook de lampjes op mijn dashboard niet meer branden. Tijdens de rit naar het RDW deden deze het wel gewoon. (de groene lampjes van je rijverlichting)
Knipperlichten en remlichten doen het nog wel gelukkig, maar dat is ook alles.
Onder de motorkap heb ik alle zekeringen al nagekeken en daar licht het niet aan,
die zijn allemaal goed.
Maar in de binnenkant van de auto kan ik geen zekeringen vinden, gewoon het hele zekeringen kastje zoals dat bij andere auto’s zit kan ik niet vinden (voel me weer lekker stom) Dus die kan ik ook niet checken..
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat je verlichtingsschakelaar overleden is, maar je zult even moeten meten.
Zekeringkast zit links naast de stuurkolom, beetje achter de rand. Als je voelt met je hand kom je een hendeltje tegen, daar trek je aan en dan komt de zekeringkast omlaag.
Kleine update, verlichtingsschakelaar uit de auto gehaald, helemaal opengewerkt en wat bleek: alles gesmolten plastic en corrosie.
Alles zo goed mogelijk schoongemaakt, opgeschuurd en terug geveild naar originele vorm en weer in elkaar gezet.
En het werkt weer! Bedankt voor de (supersnelle) tip Hilko!
Kan trouwens m’n zekeringenkast echt niet vinden, ik denk dat ik gewoon achterlijk ben maar ik zal binnekort wel een foto maken van de situatie.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Als ik jou was zou ik relais plaatsen zodat de stroom door de schakelaar veel lager word, zie hier maar eens:
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Inderdaad, voor een type 1 is zo’n relais een must. De schakelaar wordt echt te warm en als je pech hebt kun je het de volgende keer niet zo makkelijk meer herstellen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Voordeel is wel dat dat deel kleur-onafhankelijk is. Maar geen relais plaatsen is niet verstandig .
Ben nog geen lid van de BX club, kun je ze ook elders bestellen?
Voor nu vind ik het wel eventjes goed zo, dat ding heeft het uitgehouden vanaf 1985 dus het lijkt me dat het er nu wel weer even een tijdje kan blijven zitten. Maar ik had niet verwacht dat het daar uberhaupt zo heet kon worden dat het dit tot gevolg had, dus zo’n relais ga ik later wel plaatsen hoor
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
meld je toch aan bij de bx club heb ik vandaag nog gedaan omdat het eerder mis ging
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Tot je het relais plaatst in elk geval goed opletten hoe warm de schakelaar wordt, je kunt het gewoon voelen opwarmen. Normaal gesproken rijd ik altijd met licht aan, maar in mijn BX deed ik dat bewust niet toen het relais nog niet was geplaatst, het werd echt heet. ‘s Zomers kon ik dat nog aardig volhouden zo, maar ‘s winters rijd je toch vaker in het donker en lijkt het me niet echt handig… De relaisset kost bij de club 35 euro, daar hoef je het ook niet voor te laten.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Basfeijen schreef:Kleine update, verlichtingsschakelaar uit de auto gehaald, helemaal opengewerkt en wat bleek: alles gesmolten plastic en corrosie.
Alles zo goed mogelijk schoongemaakt, opgeschuurd en terug geveild naar originele vorm en weer in elkaar gezet.
En het werkt weer! Bedankt voor de (supersnelle) tip Hilko!
Kan trouwens m’n zekeringenkast echt niet vinden, ik denk dat ik gewoon achterlijk ben maar ik zal binnekort wel een foto maken van de situatie.
@ zekeringkast: links onder het dashboard, zeg maar onder de lucht-uitstroom opening.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216826/
Hier een omschrijving hoe je een relais plaats..
Het is een zelfgemaakte relaissysteem. Van de BX-club is anders en hoef je niet in de kabels knippen. Als ik me niet vergist..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?