













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
25trd schreef:Mee eens dat het turbovelgen erg goed staan onder een gti turbo!
Dat niet alleen, met 14 inch rijdt ie ook een stuk minder fijn. Je kunt nog beter een setje 16 inch aftermarket lichtmetaal scoren dan met die 14 inch’jes gaan afzien…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach - afzien ... Ik heb intussen TRX velgen op de kop getikt, maar zolang mijn 14” Michelin energysavers nog goed zijn, is het toch een heel prettige auto hoor
het is idd een hele andere CX geworden dan ik in gedachten had. Vind een serie 1 een mooiere auto om te zien en mijn vroegere diesel reed wel erg fijn. Helaas kon ik er geen vinden binnen mijn budget die aan mijn vewachtingen voldeed. Daardoor wat verder gaan kijken en tegen deze serie 2 aangelopen en moet zeggen dat deze ook erg fijn rijd (eigenlijk beter dan mijn vorige ).
Auto heeft ongeveer 249000km gelopen maar dat is de auto niet aan te zien. Interieur is als nieuw en de auto is 3 jaar geleden geheel overgespoten waardoor de buitenkant er ook goed uitziet op een krasje en een deukje na. De originele turbo velgen wil ik behouden waardoor ik dan maar een set dure TRX banden aan moet schaffen. Heb een set gezien op marktplaats voor 750euro en ondanks dat dit hetzelfde is wat ik voor de auto betaald heb vind ik dat wel meevallen. Velgen zijn 3 jaar gelden ook helemaal opgeknapt dus zeker een paar nieuwe banden waard.
Het is idd de bedoeling om deze auto het komende jaar helemaal in orde te maken en dan pas volgend jaar, wanneer deze belastingvrij is, te gaan rijden. Samen met mijn zoon van 13 is dit ons project, het is toch mooi dat je een hobby kunt delen met je kids. Het is wel opvallend dat de vrouw ook minder tegengas geeft wanneer ook de kids zeggen dat het echt nodig is om een klassieker te kopen hahaha
In de winter zou ik er toch niet mee rijden vanwege de pekel en die paar extra maanden kan ik ook wel wachten.
Het is ook echt een hobby auto en aangezien er nog 2 andere auto`s op de oprit staan (lexus RX en Renault Twingo RS cup sport) is er geen noodzaak om haast te hebben. We hebben dan ook al een flink lijstje gemaakt moet dingen die aangepakt dienen te worden.
Heb deze auto gekocht met het idee om hem niet meer weg te doen dus moet gewoon goed gedaan worden. het lijstje van mijn zoon ziet er trouwens heel anders uit, daar staan ook een nieuwe radio met basbox op enz . Uiteraard kan hij dat wel vergeten
, dat mag hij zelf doen wanneer de auto naar hem overgaat als hij zijn rijbewijs heeft.
Zal vanmiddag (proberen) een paar foto`s te plaatsen en verder zal ik regelmatig de voortgang posten op het forum.
Met vriendelijke groet,
Tom




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat klinkt goed. Succes met de verbeteringen!
Jensen383 schreef:De originele turbo velgen wil ik behouden waardoor ik dan maar een set dure TRX banden aan moet schaffen. Heb een set gezien op marktplaats voor 750euro en ondanks dat dit hetzelfde is wat ik voor de auto betaald heb vind ik dat wel meevallen.
Let dan wel op de productiedatum van die banden. Over veel te oude banden kan ik meepraten. Over te oude v-snaren ook, maar dat is weer een ander verhaal .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jaja, een basbox… dat willen die kinders natuurlijk allemaal!
Benieuwd naar jouw lijstje!
Waarom deed de verkoper die wagen voor zo weinig geld weg, enig idee?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Verkoper kocht in het verleden iedere 3-4 jaar een andere CX en ruilde de oude in. Omdat hij nu ca 40000km per jaar ging rijden in een auto van de zaak kreeg kon hij geen CX meer kopen. Verkoper beschikte niet over een garage en een CX die buiten staat en maar 1 keer in de week voor een klein ritje gebruikt wordt knapt daar niet van op. Aangezien ook de buurt dit niet kon waarderen en de APK net afgelopen was bood hij de auto te koop aan op internet. Belabberde foto`s, verlopen APK en een zeer summiere tekst in de advertentie waren niet erg uitnodigend, er was dan ook niet veel animo. Ook had de verkoper een (aanzienlijk) hogere minimale prijs in zijn hoofd.
Tegenwoordig komt de boete voor de APK automatisch direct nadat deze is afgelopen en bedraagd 126euro, deze had hij dus ook al te pakken. Toen ik tijdens de proefrit constateerde dat de auto LHM-olie lekte en de banden droogtescheuren vertoonden was hij er eigenlijk klaar mee. Nadat ik hem duidelijk maakte wat mijn plannen met de auto waren, en het enthousiasme van mijn zoon, kwamen we vrij snel tot een prijs waar we beiden tevreden mee waren, namelijk 750euro.
Met vriendelijke groet,
Tom
Mooie prijs voor zo’n wagen, er stonden er ook al een paar te koop op citromobile.
14” klinkt wel leuk maar die GTI turbo2’s gaan wel 223km/h er dan heb je V bandjes nodig, en die zijn ook 200 euri’s voor 14”, dus toen 15” alfa’s 164 velgjes.
Goede raad is voorraad












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms kan je toch iets leuks kopen voor weinig
Ik weet niet hoever je onderzoek is gegaan.
Maar voordat je er veel geld in steekt zou ik hem toch even ergens op de brug laten zetten of die niet rot is, anders zit er straks meer geld in dan je zou willen…
Haal anders eerst zelf al even de plastic dorpels er aan de zijkant af, daar kan al wat elende achter zitten
Als je alles al goed bekeken heb en het is goed, dan kan je natuurlijk lekker bezig zijn met de auto






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:Ik weet niet hoever je onderzoek is gegaan.
Maar voordat je er veel geld in steekt zou ik hem toch even ergens op de brug laten zetten of die niet rot is, anders zit er straks meer geld in dan je zou willen…
Precies. Het kan hard gaan met een CX-project. Ja, zélfs als je alles zelf doet! (eigen ervaring!)
Vandaar dus ook mijn vraag: waarom was de prijs zo laag?
Maar op zichzelf is de verklaring ‘die man was het gewoon zat’ ook wel plausibel hoor.
(al denk ik dan: had die auto eventjes wat verzorgder en netter gepresenteerd, dan had ‘ie er vast meer animo voor gehad en het dubbele voor gevangen, maar ja…)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Jensen383 schreef:De auto is van 08-1987 dus we hebben een jaar de tijd om de auto tip-top in orde te maken en dan dan daarna belastingvrij te zweven.
Misschien heeft jij al 1 gelukje dat hij per 1-1-2013 belastingvrij wordt…...... De mijne is van 6-87 en geen bericht gehad. Neem aan dat ik (ook logisch) per 1-1-2013 belastingvrij wordt omdat ik in de overgangsregeling zit.
Volgens mij werkt het niet zo en wordt de auto pas belastingvrij in augustus, hopelijk heb ik het mis en heb ik een meevaller. Eerste tegenvaller heb ik ook al, de kofferbak gaat niet meer open. Deze functioneerde prima totdat mijn zoon de sleutel in het slot deed en deze doordrukte zodat de kofferklep openging. Nadat hij de klep dichtgooide met de sleutel erin is deze niet meer te openen. Iemand een idee hoe deze nu te openen? De sleutel wil niet draaien in he slot. Heeft een CX eigenlijk centrale vergrendeling?
Mng Tom


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, op de duurdere versies zelfs met afstandsbediening. Maar met de sleutel zou het ook moeten werken via de bestuurdersdeur. (Bij werkt trouwens alleen de afstandsbediening, waarschijnlijk door een rottig contact in de bestuurdersdeur.)
Jensen383 schreef:Volgens mij werkt het niet zo en wordt de auto pas belastingvrij in augustus, hopelijk heb ik het mis en heb ik een meevaller. Eerste tegenvaller heb ik ook al, de kofferbak gaat niet meer open. Deze functioneerde prima totdat mijn zoon de sleutel in het slot deed en deze doordrukte zodat de kofferklep openging. Nadat hij de klep dichtgooide met de sleutel erin is deze niet meer te openen. Iemand een idee hoe deze nu te openen? De sleutel wil niet draaien in he slot. Heeft een CX eigenlijk centrale vergrendeling?
Mng Tom
veel plezier met de turbooooo….en belastingvrij word ie pas augustus indd.
vrgr,joost
Arjan Verkade schreef:Soms kan je toch iets leuks kopen voor weinig
Ik weet niet hoever je onderzoek is gegaan.
Maar voordat je er veel geld in steekt zou ik hem toch even ergens op de brug laten zetten of die niet rot is, anders zit er straks meer geld in dan je zou willen…
Haal anders eerst zelf al even de plastic dorpels er aan de zijkant af, daar kan al wat elende achter zittenAls je alles al goed bekeken heb en het is goed, dan kan je natuurlijk lekker bezig zijn met de auto
indd ff op de brug en de kunstof kappen wegnemen als je geluk hebt..andes ...werk aan de cx






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jensen383 schreef:Heeft een CX eigenlijk centrale vergrendeling?
Mng Tom
Zit de sleutel nu vast in de kofferklep?
Zo niet, dan moet je ‘m kunnen openen via ‘t bestuurdersportier (CV) indien dit nog werkt in elk geval.
Werkt ook dit niet, dan is de CV stuk of zit de vergrendeling zelf vast. Komt vaker voor, probeer het mechaniek dan los te schroeven via de achterbank (rugleuning eruit) met een heel lang verlengstuk. (Geduldwerkje)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D