3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Terug op het forum maar nog niet in het bezit van een CX.  nu wel
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 augustus 2012 12:10 PM
  [ # 31 ]

we gaan hier GEEN inbraaktips lopen posten. Gewist dus Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jensen383
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 22-09-2007

Gepost: 22 augustus 2012 12:09 PM
  [ # 32 ]

Kofferbak is open, bleek makkelijker dan gedacht alleen een zekering van de CV hoeven te vervangen.Beloofde foto`s hoo ik snel te kunnen plaatsen. Vanavond gaat de kunststof bescherming van de dorpels eraf om de toestand van deze te bepalen.

Profiel  
 
Jensen383
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 22-09-2007

Gepost: 17 oktober 2012 09:19 AM
  [ # 33 ]

Inmiddels is de achterklep weer roestvrij en opnieuw gespoten gemonteerd en is de CX voor een groot gedeelte gedemonteerd. Uiteraard is er meer werk dan verwacht. Hij lekt ergens LHM olie, helaas de oorzaak nog niet kunnen vinden. Leek of hij rechtachter lekte maar ik heb het idee dat de lekkage aan de voorkant is en de olie naar achteren loopt. Er wordt met de auto niet (veel) gereden maar wel wordt deze iedere week gestart waarna er een klein stukje gereden wordt waarbij de motor warm gedraaid wordt.

De foto`s die ik beloofd had plaats ik snel, het zijn er echter niet zo veel nog. Inmiddels ben ik ook aan de dorpels begonnen. Helaas bleek hier meer werk aan te zitten dan verwacht. Uiteraard is er roest te vinden maar ook is de rechterdorpel gedeukt en is dit met plamuur “gerepareerd”. Het plan is de gedeukte en roestige stukken eruit te slijpen en deze te vervangen door “vers” plaatwerk.
Weet iemand waar ik het beste reparatieplaatwerk kan aanschaffen?

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 17 oktober 2012 10:28 PM
  [ # 34 ]

Meestal is er wel ergens een plaatwerk bedrijf te vinden. Daar kun je wel een plaat ijzer halen. Het voordeel van ijzer is dat het nagenoeg niets kost..

Ik heb ooit met een lekkende krulleiding in de Franse Alpen gestaan, deze zorgde ook voor lhm plas bij een achterwiel. Misschien dat je daar even naar kunt kijken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2012 11:45 PM
  [ # 35 ]

Hoe groot zijn de stukken die vervangen moeten worden.
Anders loont het zich misschien om komplete dorpels te kopen en daar de stukken uit te slijpen .
Heb je meteen de goede pasvorm.
Bonhoff epe heeft ze nog.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jensen383
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 22-09-2007

Gepost: 18 oktober 2012 08:35 AM
  [ # 36 ]

Het idee was idd om complete dorpels te kopen en de stukken daar uit te slijpen. Zal eens informeren bij Bonhof.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook