Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er moet vlakafdichting tussen. Geen papier natuurlijk!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
geopend omdat ik ook het differntieel niet vertrouwde toen ik testen waar de lekkage vandaan kwam dacht ik pris-as en dat is ook zo maar verdenk tevens het differntieel van evt lekkage en nu alles toch open is is het een kleine moeite dan als alles er in zit weer er uit moet minder werkje.
ik hoor t wel over pakking evt of gewoon vloeibaar er tussen en aandraaien maar!
gr,joost
waterman schreef:Er moet vlakafdichting tussen. Geen papier natuurlijk!!
vloeibare kit dus!(womi powerssil -4C / +230C)
gr,joost
La Léo schreef:Joost waarom heb je ook het differentieel geopend?
De methode die je beschrijft doet me denken aan ‘hoe test je of het koelkastlampje werkelijk uitgaat als de deur dicht is’En zegt het boek niets over pakkingen dan wel ‘kit’? Ik heb meen ik nooit een papieren pakking aangetroffen of los gezien, maar het is alweer een lange tijd geleden dat ik een diff uit elkaar haalde…. zal eens kijken.
spul zit alweer in elkaar met vloeibare pakking heb ff harry martens gebeld en hij kon mij vertellen dat dit de juiste mannier is en dat er bijna tot geen vloeibarepakking overblijft tussen de 2 delen van het diff .
vrgr,joost
ps. kogeltjes 5e versnelling zijn binnen thanks!
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, hoe beter het past, hoe minder er tussen blijft zitten…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
alles weer in elkaar en de lekkage is weg! wel een hoop werk voor een prise-as keering te vervangen maar goed weer een ervaring rijker,iedereen bedankt voor alle adviezen.
vrgr, joost
Misschien is dit niet helemaal het juiste topic voor mijn probleem, maar omdat ik er op dit moment niet uitkom, zet ik het toch maar even hier neer.
Probleem: de versnellingsbak van mijn 25 GTi en zelfs het subframe zien er nogal nat uit. De druppels zijn duidelijk bruinig, niet groen, dus het is geen LHM. Het carter van de motor is netjes droog, evenals de aandrijfassen (voor zover ik het kan zien). Het merkwaardige is dat de olie niet die typische geur van bakolie heeft en daarom moet het volgens mij motorolie zijn. De peilstok zit er goed in, het oliefilter lekt ook niet. Van bovenaf zie je trouwens sowieso geen nattigheid, je moet echt onder de auto gaan liggen. Geeft Pascal in dit draadje van Shalom74 misschien het antwoord al, of moet ik het ergens anders zoeken?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218072/#1644785
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
LHM kan wel bruin kleuren als het vervuild raakt met bijv tectyl
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Hmm, ja, maar de bak zelf is uiteraard niet mee getectyleerd en dan zou het toch wat groenig moeten schemeren. Ook heeft LHM zijn eigen typische geur, en die ruik ik niet. De geur is zwak of afwezig (maar dat kan aan mij liggen) en dan denk ik toch eerder aan motorolie. Misschien moet ik maar eens een ander zintuig (smaak) aanspreken.
keerringen in de bak zowel links als rechts zou ik vervangen en vergeet de grote o-ringen niet achter het kapje waar de keerringen in zitten. met brug aardig te doen
Oké, dank je, maar dat zou dan betekenen dat het bakolie is die lekt, en zo ruikt het niet. Ik zal morgen nog eens kijken, ruiken en proeven! Een brug heb ik helaas niet, maar daar vind ik wel iets op.
Shalom74 schreef:
keerringen in de bak zowel links als rechts zou ik vervangen en vergeet de grote o-ringen niet achter het kapje waar de keerringen in zitten. met brug aardig te doen
Met ruiken kom ik niet verder en proeven heb ik maar niet gedaan… Joost, ik neem aan dat je de keerringen bedoelt zoals op de foto, dus bij de assen die het differentieel ingaan.
Wat ik vanmorgen heb gedaan: de auto op bokken gezet en de motor laten draaien, met de bak in verschillende versnellingen. Ik zie dan wel dat differentieel en omgeving nat en vies zijn, maar er druppelt niets. Misschien gebeurt dit pas bij belasting van de assen, dus als de auto rijdt. Wat heel opvallend was: links zat bij de stofkap wat wittige smurrie; zou dit de gesmolten of fijngemalen “bush” (zie foto, nr. 3) kunnen zijn, en zou daar dus de oorzaak zitten?
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Rougefurio schreef:Hmm, ja, maar de bak zelf is uiteraard niet mee getectyleerd en dan zou het toch wat groenig moeten schemeren. Ook heeft LHM zijn eigen typische geur, en die ruik ik niet. De geur is zwak of afwezig (maar dat kan aan mij liggen) en dan denk ik toch eerder aan motorolie. Misschien moet ik maar eens een ander zintuig (smaak) aanspreken.
Ok, maar je had het erover dat het ook op het subframe zat.
Als je niet duidelijk kunt zien waar het uitkomt in de testopstelling die je nu hebt, zou je alles goed zuiver (droog) kunnen maken, een stuk gaan rijden en dan kijken of je een “bron” kunt vinden.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Eerst schoon en droog maken en dan gaan rijden is een goede methode. Dat het niet goed zit bij de uitgang(en) van het differentieel lijkt op dit moment waarschijnlijk, al mis ik de typische geur van bakolie.
Overigens valt het niet mee bij CX-Basis de diverse afdichtingen te vinden. Ik meen nu de juiste nummers voor de keerring en de o-ring te hebben gevonden, maar de witte “bush” (zie foto hierboven), die bij mij aan één kant mogelijk helemaal weg is, kan ik niet in de catalogus vinden. Ook zou ik liefst meteen twee nieuwe stofkapjes kopen, maar die hebben ze niet. Ik wacht nog even met bestellen tot ik zeker weet dat de afdichting van het differentieel inderdaad de boosdoener is.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De witte “bush”, wat een kunststof ring is, hoort alleen aan de rechterkant, achter de stofkap.
Links zit het tripoidehuis direct in het diff, dus geen ring en geen stofkap.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986