In mijn gevoel is er iets niet in orde met de ophanging/vering aan de voorzijde. Mijn rechter voorband slijt aan de buitenkant glad af terwijl de wagen na vervanging van een fuseekogel is uitgelijnd. Lijkt ook soms of de wagen aan één kant hoger staat maar meten is nog niet zo makkelijke zonder zuiver vlakke ondergrond. Ook kraakt er iets in het vooronder bij een langzame bocht met maximale stuuruitslag. Ik verdenk toch een veer en wellicht dat er in het verleden aan één kant een verkeerde op gezet is. Ontdekte zojuist dat er verschil in veren zit voor de uitvoering mét (mijne) en uitvoeringen zonder airco. Heeft iemand hier een verklaring voor??
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een auto met airco is wat zwaarder op de vooras, en heeft daarom wat zwaardere veren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als je banden ongelijk slijten zou ik eerder de schokdempers verdenken !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Moet toch maar eens op zoek naar een fijne, betrouwbare garage waar mensen werken die in staat zijn diagnoses te stellen. Eigenlijk heb ik een Peugeot Partner maar da’s toch ook maar gewoon een Berlingo…Heb hier in het Noorden zulke slechte ervaringen met Nefkens dat ik ze nog niet zal bellen als het de laatste garage op aarde was…Iemand een garage aan te bevelen in een straal van 50 kilometer rond Stadskanaal?