Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
charmille schreef:Het zou mij niet verbazen als dit de enige convertisseur in Nederland is met de eerste 1015cc motor; ik weet in elk geval geen tweede!
De andere had jij totdat je hem gesloopt hebt.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Snif….
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Hallo,
Nou lang zoeken en speuren en nu lijk ik best wat onderdelen te hebben gevonden. Nog niet helemaal tevree maar een eind op weg.
De hoonkrassen zijn nog zichtbaar in de cylinders de keerringen zijn hard heel hard.
Ik ga gestaag verder zoek nog een paar kleinigheden en bouw alvast verder
Citroën rijden is roest bestrijden
Hallo Feiko,
Pracht-aankoop! En goed bezig met de motor. In een keer goed aanpakken is inderdaad het beste! Ik ben zelf momenteel ook bezig om de 1015 op dezelfde manier aan te pakket in mijn’71-er . Let er goed op dat de rubbers die het inlaatspruitstuk ingaan vanuit de alu-inlaatpijpjes goed afsluiten en geen valse lucht trekken, want anders gaat het ding heel beroerd lopen. Monteren met een beetje vloeibare pakking werkt het best.
Ik zag op rdw.nl dat jouw gs als gs special op het kenteken staat. Weer zo’n slaperd van een keurmeester destijds.. Ik had laatst een ‘72-er gs die dat ook had. Een brief naar de rdw met een uitleg dat er in 72 nog geen gs special leverbaar was ( met een kopie uit een gs-boek bijgevoegd) gestuurd en het werd kosteloos aangepast naar “gs club”. Je krijgt dan helaas wel een nieuw (groen) kentekenbewijs…
Veel plezier met de werkzaamheden!
Hoe is het met de c-matic?
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Het is!!!
Mevrouw rijd met twee jaar APK
Oringen, Keerringen, bollen, distributie, remblokken, benzinetank en de remklauwen vervangen gereviseerd enz enz
Alles met wat vertraging mede door veranderende priveomstandigheden. Maar ook door tegenwerking van de benzine(tank). Koppen stuk (kleppen met klepgeleider en al naar buiten )
Kleppen waren nog ok. Dus andere klepgeleiders laten plaatsen.
Mevrouw zweet nog een beetje zo het nu lijkt.
Inmiddels zo’n 500km gereden. Ik moet nog wat kleinigheden verhelpen en nog een anti roest behandeling laten doen. Voor zover
Plaatjes volgen snel?!
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Wel lang niks laten weten
Wel vanalles gebeurd en let op! Een lopend klokje op het dasboard😊!
Citroën rijden is roest bestrijden
enne foto’s????
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)