Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Er komt een terugroepactie aan of is inmiddels van start gegaan.
Zou de multiriem en of spanner betreffen ????
Zijn er hier al mensen met problemen of die inmiddels door de dealer/importeur opgeroepen zijn?
En bij problemen, bij welke kilometerstand ?
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Dit bericht kunnen we plaatsen in de categorie “oud nieuws”. Terugroepactie is al een tijd aan de gang en heeft in eerste instantie een beperkt aantal C3/DS3’s betroffen. Echter, al snel bleek dat het een veel grotere serie betrof, zowel mijn voormalige DS3 als die van mijn broer vielen niet binnen de terugroepactie maar kregen wel dezelfde klachten: je hoort een geluid onder de motorkap vandaan wat zich het beste laat omschrijven als een stukje van een plastic beker dat je met een wasknijper op de spaken van een fietswiel laat klapperen (begrijp dat niet iedereen zich meteen dit geluid kan voorstellen
Ik hoor regelmatig C3’s/DS3’s met dit geluid voorbij komen, als je geen getraind oor heb valt het je geen eens op, totdat het geluid niet geheel synchroon met het toerental gaat toenemen.
Bij mijn ex-auto is het uiteindelijk vervangen, ik hoop alleen wel dat inmiddels een betere oplossing gevonden is. Er wordt namelijk een wieltje dat van plastic is vervangen door een ijzeren wieltje dat nog ‘beter’ resoneert. Dit wieltje wordt tegenwoordig standaard af-fabriek gemonteerd, vandaar dat mijn C3 nu vanaf de eerste kilometer klinkt zoals mijn DS3 pas na pakweg 30.000 km klonk. Enige verschil is dat het geluid nu netjes met het toerental varieert.
Uiteindelijk niks om je druk over te maken.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.