9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 10:16 PM
  [ # 121 ]
Vermond schreef:

Hans, dat plaatje is van de Franse TZD turbo, waarvan de neus krom stond. Is van van de zomer volgens mij.

Doet me ergens aan denken…

Afbeelding Bijlagen
TX_21_cadillac4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 10:19 PM
  [ # 122 ]
Timo1990 schreef:

Welke BXen hebben datn de ECU in/op de LMM zitten? Werkelijk nog nooit van gehoord..

Sommige GTI’s toch, Vermond?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 10:20 PM
  [ # 123 ]

Ja klopt, eerste GTI had dat. Mijn 4-wielsturing BX onder andere. Al was dat niet echt een ECU te noemen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 10:26 PM
  [ # 124 ]

En de BDP sensor?
Of doet ie het dan helemaal niet?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 10:27 PM
  [ # 125 ]

Kan je checken door de ontsteking te bekijken, als de bdp sensor weigert zal hij niet vonken.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 10:46 PM
  [ # 126 ]

Vonken doet hij prima (strobo aantal keer gebruikt ) uitlezen lukt echt niet. Als ik de diagnose stekker aan de massa leg zoals voorgeschreven gaat alleen het mm lampje branden om vervolgens weer keurig uit te gaan bij ontkoppelen

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 november 2012 10:50 PM
  [ # 127 ]

Temperatuur sensor is een goede met jouw klachten. Klepspeling is wel goed?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 10:57 PM
  [ # 128 ]
H@ns schreef:

Nee, even serieus…
Voor de uitvoering met ECU onder de stoel is er een leuk schema om door te meten:
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/
Als de Ecu in of op de LMM zit dan heb je daar natuurlijk niets aan…

Sorry hans, ik ben in een nogal nukkige bui very sad Laughing heel handig schema, maar het is voor mij niet 1,2,3 te begrijpen hoe ik hiermee de ecu uit moet gaan lezen Wink

@ Hilko,
temp sensor is nu ook mijn guess, moet ik alleen nog even een nieuwe scoren. heb er alleen nog eentje van een 1.4 tu nieuw liggen en dat paste niet Wink resulteert een foutieve klepspeling niet op een rommelige loopcultuur/ tikken?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 11:32 PM
  [ # 129 ]

Het schema is niet direct bedoeld om de ECU uit te lezen, maar meer om alle sensoren door te meten aan de stekker.
Voor het uitlezen van de ECU heb je een speciaal instrument nodig dacht ik.
Of gaat het bij dit type ook op een andere manier?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 11:49 PM
  [ # 130 ]

Als je wilt weten of de temp sensor goed is:
Als je de ECU stekker los hebt, dan met een multimeter de weerstand meten tussen aansluiting 5 en 10 op het schema van de stekker.
De weerstand moet dan ongeveer 3k ohm zijn, afhankelijk van de temperatuur. Weerstand neemt af bij hogere temperatuur.
In ieder geval moet het vrij constant zijn.
Ik had er één die heel kort de juiste weerstand had, daarna oneindig.
Toen ik hem eruit had was ie weer goed…
Je kan natuurlijk het handigst eerst een andere sensor aan het stekkertje hangen om te proberen of ie wel wil starten.
Als het goed gaat dan kan je hem inbouwen.
En als de nieuwe sensor aan de ECU stekker ook oneindige weerstand heeft heb je een draadbreuk…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 november 2012 01:23 AM
  [ # 131 ]

Wat Hans zegt Smile.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 november 2012 01:38 AM
  [ # 132 ]

Wat ben ik blij met mijn carburateurtje. Laughing Niet dat ik dat ding volledig snap, maar je hebt iets meer een idee hoe het werkt en wat er fout kan zijn. Al die elektriek… Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 november 2012 07:52 AM
  [ # 133 ]

Helemaal mee eens!
Maar het schijnt dat de uitstoot-normen alleen gehaald kunnen met geregelde injectie…
En daar valt natuurlijk ook wat voor te zeggen…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 09:50 AM
  [ # 134 ]

Nou het was weer drama vanmorgen, bijna niet aan de gang te krijgen. Wilde ik een kruispunt opdraaien Poef uit. Sta je daar midden op een 80 weg… Ga de auto nu niet meer gebruiken totdat het opgelost is. Levensgevaarlijk.

Alle grote problemen die ik aan mijn auto’s heb gehad waren allemaal injectie gerelateerd.. Gelukkig doet de acadiane het altijd!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 november 2012 10:30 AM
  [ # 135 ]

zou dit het einde van de break kunnen betekenen? ik zou nog al geiriteerd zijn als ik steeds in de steek zou worden gelaten door mijn bolide.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
 
9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook