en dan te bedenken dat je deze prachtwagen aan mij te danken hebt…
heeft hij nog altijd dat lelijke voorscherm?
Ondertussen stotter ik met de 14Re ook nog rustig door. het kwam afgelopen maandag (zonder zware belasting!) weer terug.
En had de koelvloeistof in de radiator vervangen, maar zag nu dat er (uit het motorblok dat dus niet geleegd is) wat vlokkig materiaal kwam (wat kan dit zijn?).
Ik moet ineens denken aan de 19TZI break die ik ooit kocht met ernstige electra problemen. Deze was ook niet uit te lezen, en liep toen erg beroerd. Bleek na een poosje zoeken een draadbreuk in de gaskleppotmeter kabel te zijn, onder het inlaatspruitstuk… Het kunnen simpele dingetjes zijn, maar vind ze maar eens…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
pierre724 schreef:
Ondertussen stotter ik met de 14Re ook nog rustig door. het kwam afgelopen maandag (zonder zware belasting!) weer terug.
En had de koelvloeistof in de radiator vervangen, maar zag nu dat er (uit het motorblok dat dus niet geleegd is) wat vlokkig materiaal kwam (wat kan dit zijn?).
Die Bosch modules zijn trouwens via mijnautoonderdelen.nl te krijgen voor €38,- wat dat vlokkerige is zou ik niet durven zeggen, misschien een keertje spoelen? Over het verwisselen van voorschermen heb ik nog niet kunnen denken eerst maar eens zorgen dat het betrouwbaar blijft rijden
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik snap er niks meer van,
De auto staat nu sinds gisteravond binnen. Tikken en lopen. Bij een nacht buiten staan is het een drama…
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik blijf toch de bougiekabels verdacht vinden.
Heb je die nou al vervangen?
Weet je hoe oud ze zijn?
Als dat niet helpt zou ik aan de ECU stekker ook nog eens alles controleren (als ie het niet goed doet, want anders vind je niks bijzonders).
Dan heb je namelijk gecontroleerd of de gegevens ook daadwerkelijk in de ECU aankomen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Weet niet hoe oud de kabels zijn, overslaan doen ze niet. Een nieuw setje hoort deze maand even niet tot de mogelijkheden.
Meten aan de ecu zou ik best willen doen als ik wist hoe het moest en wat de getallen betekenen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Kan je de kabels niet even uit een andere BX lenen? (even merken voor de juiste volgorde).
Als ie droog wel wil starten en koud (vochtig?) niet dan is het een klassiek bougiekabelprobleem.
Doorslag kan je vaak niet zien aan de buitenkant.
Je hebt alle verbindingsstekkers van de elektronica al bekeken begrijp ik, dus die kan je voorzichtig uitsluiten.
Het advies was vroeger (uit het contactpuntentijdperk) om elke 20000km de kabels en bougies te vervangen. Had je nooit problemen.
Er zit trouwens best wel verschil tussen budgetkabels en door Citroen voorgeschreven kabels. Er is best wel rommel te krijgen.
Misschien heeft Pierre724 hetzelfde probleem…
Het is echt een goede investering die kabels. Je kan ze eventueel ook nog gebruiken in één van je 25 andere BXen.
En het meten van de ECU stekker is gemakkelijker dan je denkt. De beschrijving in het Mantablog is heel duidelijk.
Als je het uitprint en je houdt het er naast kom je er vast wel uit.
Maar ik gok toch op de bougiekabels. Of de kabeldoppen bij de bougies.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
We zullen zien Hans, ik wil best nieuwe kabels kopen maar dat gaat nu even niet. Pierre724 heeft duidelijk een probleem met de ontstekingsmodule ( die auto is door mij van de sloop gered )
NB
Ik heb het ontstekingstijdstip iets versteld en nou loopt de auto hoorbaar beter, ook het bokken onderin de toeren is verdwenen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twan238 schreef:Bij een nacht buiten staan is het een drama…
Toch écht een duidelijk gevalletje kabels, verdeelkap én rotor levensmoe. Verder zoeken is éigenlijk vrij zinloos.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat Waterman zegt… (Thanx!)
Luister maar naar de baas…
Alleen verdeelkap en rotor zijn al nieuw volgens Twan…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In dat geval blijven de kabels over, in combinatie met een setje verse bougie’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De bougies ook, er zitten nu kabels van 2011 op..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Zojuist vervangen?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ja die van de andere break gejat, en daar zitten een berg rekeningen bij met oa een setje kabels
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Zitten daar ook van die dikke rubberen doppen op voor de bougies?