4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 september 2012 09:27 PM
  [ # 46 ]

Mooi!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 17 september 2012 11:25 PM
  [ # 47 ]

Net terug uit Amsterdam toch nog ff een rondje gereden en gelijk getankt (+€100,- slik) man wat rijd dat ding nu toch gruwelijk lekker, nergens geen rammeltjes in de voortrein en strak sturen! Nog wel wat aandachtspuntjes gevonden zo is de centrale vergrendeling ontzettend eigenwijs en is het raamrubber lv gedeeltelijk weg, maar verder alles top cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 18 september 2012 08:55 AM
  [ # 48 ]

ah! gefeliciteerd Twan,
De auto verdiende het om weer te kunnen/mogen rijden!

Is trouwens met die interieurwissel ook de natte-honden-lucht helemaal weg?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 september 2012 06:28 PM
  [ # 49 ]

Ik heb alleen (tijdelijk) het leer erin geschroefd omdat met die andere stoelen echt niet meer mee te rijden was. De lucht is daarmee trouwens wel gedeeltelijk verdwenen Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 september 2012 06:47 PM
  [ # 50 ]

En wel verdorie, vanmorgen voor de 3e keer in een week in een auto gestapt die niet wilde starten (de andere 2x was de acadiane met een kapotte accu). Gisteren helemaal heel en zonder stukken op en neer naar Doorwerth geweest met de break maar nu doet ie het dus niet meer. vonk is ok. ik hoorde de benzinepomp niet dus de benzine aanvoer slang bij het injectiehuis losgemaakt en deze in een lege fles gehangen. het contact een paar keer aan maar geen druppeltje benzine! de brandstofpomp doet dus echt niets meer, zijn deze door een tik erop soms weer tot leven te wekken? en hoe kan ik er het handigste bijkomen nu de auto in de laagste stand op een drassige ondergrond staat?

P.S.
tijdens een zoektocht in het dashboardkastje kwam ik een stukje onderhoud geschiedenis tegen, in 2002 was een zekere mister X uit wassenaar eigenaar van deze bx en die heeft er heel wat keiharde euro’s aan uitgegeven zo is op 1-12-2002 bij een kilometerstand van 181.00 het volgende gedaan:
- koppakking vervangen
- distributie vervangen (dit is 3 jaar terug ook gedaan, KM stand onbekend)
- koppeling vervangen
- schijven + blokken
- gehele uitlaat
dit alles bij elkaar zou vast een leuke rekening zijn geweest  

het boekje is tot 125.00km afgestempeld door de citroen dealer te Hilversum.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 september 2012 08:29 PM
  [ # 51 ]

He Twan, ik heb nog wel een pomp. Je hebt ook een trekhaak denk ik? Daar zet ik altijd de krik onder als ik ‘m nergens anders goed kwijt kan. Je moet ook daar in de buurt zijn, want daar hangt de pomp.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 september 2012 09:38 PM
  [ # 52 ]

das waar, ik heb eindelijk een trekhaak!  idiot
foto van gisteren:
IMG_8113

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 september 2012 10:20 PM
  [ # 53 ]

leuk dat citroen treffen! gistere onderdelen uit de deadville in heerhugowaard gehaald samen met 2 andere bx’ers, meschien ook eends een idee om na toe te gaan voor onderdelen over 2 weken gaat hij weg en zo te horen kun jij wel de nodige ondedelen gebruiken!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 september 2012 10:30 PM
  [ # 54 ]

Een Deauville is wel wat anders dan een 19 TZi…

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 september 2012 10:39 PM
  [ # 55 ]

klopt motories gezien maar een boel andere onderdelen te gebruiken.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 september 2012 10:42 PM
  [ # 56 ]
Twan238 schreef:

En wel verdorie, vanmorgen voor de 3e keer in een week in een auto gestapt die niet wilde starten (de andere 2x was de acadiane met een kapotte accu). Gisteren helemaal heel en zonder stukken op en neer naar Doorwerth geweest met de break maar nu doet ie het dus niet meer. vonk is ok. ik hoorde de benzinepomp niet dus de benzine aanvoer slang bij het injectiehuis losgemaakt en deze in een lege fles gehangen. het contact een paar keer aan maar geen druppeltje benzine! de brandstofpomp doet dus echt niets meer, zijn deze door een tik erop soms weer tot leven te wekken? en hoe kan ik er het handigste bijkomen nu de auto in de laagste stand op een drassige ondergrond staat?

Twan, weet je zeker dat het de pomp is?
Het kan ook het relais zijn die de pomp aanstuurt.
Misschien kan je de pomp rechtstreeks aansluiten op de accu om te kijken of ie werkt.
Het relais zit vaak aan het rechter binnenspatbord.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 september 2012 11:06 PM
  [ # 57 ]

ik heb nog geen idee, nadat ik de conclusie had getrokken dat de pomp niet werkte begon het hier te stormen en te hozen. daarna geen zin gehad om nog naar buiten te gaan Wink woensdagavond eens kijken of ik de break binnen in de garage kan krijgen, sleutelt net iets makkelijker dan op het grindpad.

@banaanepit
ik zie op dit moment eventjes niet wat ik van een deauville kan gebruiken.. die paar dingen die ik nog nodig heb zitten daar niet op. bovendien is Heerhugowaard 135km en woont Vermond hier 5km vandaan Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 september 2012 11:21 PM
  [ # 58 ]

dat is ook weer zo, maar toch eve beleeft om te laten weten dat die in 2 weken weg kan zijn. maar eve een hele stomme vraag, ik kon vaker voor mijn 16 tzi onderdelen van een 19 tzi gebruiken pijlstok bijvoorbeeld. hoe kan ik weten welke bx de ideaale donor is voor mijn 16 tzi waneer er geen gelijke bx gesloopt word?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 27 september 2012 10:33 PM
  [ # 59 ]

Update voor degene zonder bx club forum:
De pomp krijgt 12v en doet het ook zolang de motor loopt of je aan het starten bent. De voorcyclus van een aantal seconden bij het contact omdraaien werkt echter niet, de pomp krijgt dan geen 12v en doet het dus niet. Het probleem ligt dus waarschijnlijk in het contactslot?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 september 2012 10:45 PM
  [ # 60 ]

Waarschijnlijk zit er een relais tussen die de pomp aanstuurt.
Die schakelt de pomp uit als de motor niet aanslaat.
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar bij mij hoor je de pomp ook niet na elke keer contacslot omdraaien.
Misschien gaat de ECU er van uit dat er nog druk in het benzinecircuit zit.
Als de auto langer heeft stilgestaan hoor je de pomp wel even.
Ik heb geen startproblemen, dus het hoort kennelijk zo.

Profiel  
 
 
4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook