2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
andere bougies
Gepost: 26 augustus 2012 10:35 AM
  [ # 16 ]

Zwart uitgeslagen bougiekabels lijken mij geen goed signaal toch, collega W.?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5382
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 augustus 2012 12:55 PM
  [ # 17 ]

Wat gebeurt er precies met de bougies?
Worden ze vuil?
Slijten de electroden?
Breekt het porselein?
Kortom,wat gaat er aan stuk?

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 augustus 2012 02:54 PM
  [ # 18 ]

de bougies worden zwart nat en als ik merk dat de motor niet mooi meer loopt en haal de bougie er uit dan vonken deze niet meer of heel af en toe

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 augustus 2012 03:44 PM
  [ # 19 ]

Teveel benzine denk ik. Of een heel zwakke vonk waardoor geen volledige verbranding optreedt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 augustus 2012 06:27 PM
  [ # 20 ]

teveel benzine normaal niet want alles is nieuw spruitstukken dus deze kunnen niet lekken normaal.
en carburator is ook nieuw denk eerder aan zwakke vonk dan maar alles van onsteking is vervangen op de bougie kabels na maar deze ga ik volgende week halen hopen dat dit een oplossing brengt want ben bijna ten einde raad….

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5382
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 augustus 2012 07:46 PM
  [ # 21 ]

Bougiekabels vervangen is geen slechte investering, maar ik heb toch het idee dat je het in een te rijk mengsel moet zoeken.
Nieuw wil niet zeggen dat het goed functioneert!

Gaat de chokeklep wel weer helemaal open als de motor warm is? (automatisch of met de hand bediend)
Staat het vlotterniveau goed afgesteld?
Sluit de vlotternaald de toevoer wel goed af?
Hoe lang duurt het voordat de bougie nat en zwart is?
Rijd je wel lange afstanden of laat je hem voornamelijk stationair draaien?
Weet je zeker dat de ontsteking volgens het fabrieksadvies is afgesteld?
Is de benzine niet te oud?
Allemaal vragen die kunnen helpen bij het opsporen van het probleem…

Je hoeft een zwarte of natte bougie trouwens niet meteen weg te gooien, als je hem goed schoonmaakt met een koperborstel en eventueel perslucht kan je hem weer gebruiken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2012 07:49 PM
  [ # 22 ]

De solex carburateur op een traction heeft geen chokeklep, dat kan je dus vast wegstrepen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5382
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 augustus 2012 07:54 PM
  [ # 23 ]

Is er iets waar je geen verstand van hebt?

Maar hoe zit het dan met de koude start?

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2012 09:32 PM
  [ # 24 ]

Daarvoor hebben auto’s met deze carburateurs de knop met de ‘S’ van starter. Geen chokeklep, wel een installatie om het mengsel te verrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2012 09:44 PM
  [ # 25 ]
H@ns schreef:

Is er iets waar je geen verstand van hebt?

Ja, voertuigen zonder motor Laughing

Zoals Graddus al schreef, er zit een verrijkingssysteem op. Trek je die open dan komt er door een heel klein extra kanaal extra benzine in de venturi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2012 09:46 PM
  [ # 26 ]

Ik ben het wel met Jan eens. Als de bougies zwart en nat zijn is er sprake van slechte verbranding. Dat kan slechte timing zijn, maar ook zomaar aan de basisafstelling van de carburateur liggen. Vet slaande bougies heeft veel eerder met een fout mengsel dan met een zwakke vonk te maken.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 augustus 2012 10:06 PM
  [ # 27 ]

De mengsel schroef staat nu zo ingesteld dat hij normaal op zijn armste afstelling staat want als ik hem een beetje in draai (rechtsom) dan begint het toerental af te nemen.
de vlotter naald werkt volgens mij want hij loop niet over ofzo.
en het vlotter niveau hoe kan je dat weten?

mvg Tom

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2012 10:34 PM
  [ # 28 ]

En hoe snel draait ze nu stationair?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5382
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 augustus 2012 11:30 PM
  [ # 29 ]
VooDoobelg schreef:

De mengsel schroef staat nu zo ingesteld dat hij normaal op zijn armste afstelling staat want als ik hem een beetje in draai (rechtsom) dan begint het toerental af te nemen.
de vlotter naald werkt volgens mij want hij loop niet over ofzo.
en het vlotter niveau hoe kan je dat weten?

mvg Tom

Ik weet het alleen zo’n beetje bij de “moderne” carburateurs vanaf de jaren ‘60.
Het carburateurdeksel eraf en dan meestal deksel ondersteboven houden.
En dan meten hoever de vlotter van het deksel afstaat en zonodig bijbuigen.
Je kan dan ook meteen op het aanvoerbuisje blazen om te kijken of hij daadwerkelijk afsluit.

Maar dat kan bij elk type carb. weer anders zijn.
Dat moet je echt volgens de fabrieksopgave doen, dus hierbij een oproep aan mensen die verstand hebben van een perfomotor…
Je moet wel een beeje weten waar je mee bezig bent, want carburateurs zijn gevoelige precisie instrumenten.
Als je het deksel eraf hebt gehaald moet je misschien ook een nieuwe pakking gebruiken als je hem terugplaatst

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 augustus 2012 11:32 PM
  [ # 30 ]
graddus schreef:

En hoe snel draait ze nu stationair?


stationair draait ze naar mijn weten goed kwa snelheid heb samen met nonkel afgesteld en deze heeft zelf ook eens traction

een toerenteller is er natuurlijk niet dus juiste waarde kan ik niet geven

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook