En hoe zit het met de andere items?
@Waterman: kan dat verrijkingssysteem blijven hangen?
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan, maar dan gaat ie stationair ook vreselijk beroerd lopen en vooral walmen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
na een avondje sleutelen is volgende weer gebeurd
ik had de auto fijn afgesteld kleppen, onsteking, bougies,...
de wagen draaide stationair goed en als ik gas gaf nam hij goed aan.
dus ging ik een eindeje rijden maar een 2 km verder was het al prijs.
terug naar huis gegaan en thuis hoorde je weer ploffen in de uitlaat bij stationair draaien.
toen bij draaiende motor 1 voor 1 kabels er afgehaald en bleek dat hij op bougie 2 niet reageerde dus deze blijkt stuk te zijn.
als ik echter deze bougie eruit haal en tegen het blok houd dan vonk deze wel.
ook als de bougie in de motor zit en ik de kop er niet heel maar zo wat half opzet dan draait hij terug goed druk ik de kop helemaal vast dan ploft hij weer.
de kabel is het ook niet want als ik van kabel wissel met een andere cillinder dan is er geen verschil
zou ik er een nieuwe bougie indraaien dan is het weer weg maar dan kan het goed zijn dat dit zelfde zicht weer voordoet na 2 of 4 of 6 of ..... km en kan ook op eender welke cillinder gebeuren.
ik ben een beetje einde raad denk dat ik zowat alles gedaan heb.
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb jij al eens compressie gemeten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
compressie 6,2 bar maar er komt binnekort mij nog eens iemand helpen met opnieuw compressie te meten.
doen jullie ook olie op pistons als je compresie meet?
ik heb enkel gemeten zonder olie op pistons.
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En is dat met nieuwe kabels, of nog steeds met de oude die al zwart verbrand zagen aan de bougiezijde? Als de wijze van aandrukken op de bougie al verschil maakt, lijkt het er toch op dat je daar eerst een wat nader naar moet kijken.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
morgen heb ik mijn nieuwe kabels dit was met oude kabels.
maar twijfel over de kabels want als ik wissel van kabels verplaatst het probleem zich niet.
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Was die bougie inmiddels niet vet geslagen?
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En als ik het goed begrijp heb je ook nog niet naar de afstelling van de carburateur gekeken?
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
bougies waren nieuw voor ik begon met afstellen
jawel heb de mengsel schroef wat ingedraaid en daarna toerental beetje hoger
mengsel schroef staat nu ongeveer half tot 3/4 toer uit
Ik heb niet veel verstand van Traxen, maar zou het nog een lekke koppakking of een barstje in de cilinderkop kunnen zijn?
Als je de bougie er niet helemaal indraait zou het kunnen zijn dat de lekkende koelvloeistof net de electroden niet bereikt.
En als je hem er helemaal indraait zou dat net wel kunnen gebeuren.
Of zit er misschien iets in het bougiegat wat er niet thuishoort? bijvoorbeeld een mislukte helicoil?(zo heet zo’n “schandedraadje” toch?)
Of misschien zit er zo’n plak koolaanslag of olie op de zuiger dat ie de bougie-electrode net raakt als je hem er helemaal inschroeft.
Kan je in het bougiegat kijken met de betreffende zuiger in de bovenste stand ?
Ik probeer maar wat mee te denken maar misschien klets ik onzin…
We moeten voorkomen dat je de wanhoop vóórbij raakt…
Was de compressie trouwens op alle cilinders gelijk?
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het getal van de compressie is in elk geval prima voor een traxblok.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
compressie was op 4 cillinders gelijk.
het geen wat je zei over de bougie half indraaien daar denk ik dat je mijn post niet goed begrepen hebt
ik heb nammelijk de bougies helemaal er inzitten maar de bougie kabel duw ik er half tegen
VooDoobelg schreef:
de kabel is het ook niet want als ik van kabel wissel met een andere cillinder dan is er geen verschil
Tom, dat begrijp ik niet helemaal.
Heb je dezelfde kabels gebruikt?
Als dat zo is en er zit een slechte bij, dan loopt hij op 3 cilinders. Als je dan de slechte kabel op een andere cilinder zet loopt hij nog steeds op 3 cilinders, alleen dit keer een andere.
Ik denk niet dat je verschil kan horen of cilinder 2 of cilinder 3 niet meedoet.
Voor de zekerheid kan je het beste alle kabels vervangen, of in ieder geval degene waarvan de bougie nat is.
Als ik je weer verkeerd begrepen heb dan moet je het maar even laten weten…
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is jammer dat je zover bij mij vandaan zit. Dit is zo’n vaag probleem dat iik er best een keer naar zou willen kijken namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste