Startonderbreker issue
ramonski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 26 augustus 2012 02:46 PM

Laat ik beginnen bij het begin:

Ik heb een Saxo 1.1 uit 1997

Gister rijdt ik van mij thuis naar een vriend, parkeer de auto en stap uit. Ik wil weer vertrekken en ik wil de auto starten maar t gaat niet. T lampje van de startonderbreker gaat aan en begint te knipperen, tevens hoor ik de brandstofpomp niet.

Dit is heel vreemd, daar ik geen startonderbreker door middel van code oid heb.

Ik heb iig het volgende al eens geprobeerd: Accu ontkoppelen en daarna weer koppelen. Dit lost het probleem niet op. Nu heb ik het contactslot eens bekeken en zie dat daar het volgende onderdeel op/overheen zit:

Valeo 73641802, als ik t onderdeel google kom ik t volgende tegen: Citroen Saxo 1.1 Key Code Reader Ring

Ik heb het eens lossgeschroefd van t contactslot en ontkoppeld. Nu zie ik dat de er een ring met koperdraad erin zit, de verbinding naar de ring defect is en dat er 2 draadjes naar toe lopen die beide kapot zijn:

Nu heb ik de draadjes zo goed en zo kwaad als t kan verbonden en nu ben ik zo ver dat de brandstofpomp wel aangaat, maar dat t lampje blijft knipperen en dat ie uiteraard nog steeds niet start.

Nu wil ik morgen op de lokale sloop een contactslot, ring en dito sleutel kopen en dat vervangen. Zou dat het probleem oplossen?

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 07 oktober 2012 11:24 PM
  [ # 1 ]

Inmiddels al een oplossing gevonden ?

Ben bang dat je in het geval van onderdelen vervangen ook de ecu moet vervangen ..

Profiel  

trf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 28 januari 2013 07:53 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het zelfde probleem.. En dat nu net vlak voor de keuring (((((( kan er wel weer bij.
Heb jij het al opgelost?
Zou eventueel enkel het uitwisselen van de spoel kunnen helpen? hoe word dit onderdeel uberhaubt genoemd?

Profiel  

Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 29 januari 2013 04:37 PM
  [ # 3 ]

Als je geen last meer wilt hebben van de startonderbreker, kun je ‘m uitschakelen.

- Zorg dat je bij de stekker van de startonderbreker-ring (zie plaatje in de 1e post) kunt.
- Start de auto
- Trek de stekker v.d. startonderbreker ring los terwijl de motor DRAAIT
- Laat de stekker voor altijd loshangen

Nu kan de ring niks meer naar de ECU sturen en is de de ECU unlocked.

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 24 februari 2013 12:52 AM
  [ # 4 ]
Loutre schreef:

Als je geen last meer wilt hebben van de startonderbreker, kun je ‘m uitschakelen.

- Zorg dat je bij de stekker van de startonderbreker-ring (zie plaatje in de 1e post) kunt.
- Start de auto
- Trek de stekker v.d. startonderbreker ring los terwijl de motor DRAAIT
- Laat de stekker voor altijd loshangen

Nu kan de ring niks meer naar de ECU sturen en is de de ECU unlocked.

Kun je dan ook gewoon contactsloten monteren zonder gecodeerde sleutel?

Profiel  

Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 25 februari 2013 08:39 PM
  [ # 5 ]

In principe wel, aangezien de chip in de sleutel niet meer nodig is. Ik weet alleen niet zeker of de contactsloten ook fysiek dezelfde maten hebben.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook