





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Voor tussen de 5 en 10k moet het echt lukken om een mooie cx te vinden. Gewoon goed zoeken en vergelijken!
cx25gtit2 schreef:
Hoe zal de bestuurders stoel eruit zien, staat niet afgebeeld.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maar , een CX waar je probleemloos dagelijks mee wil rijden .
En daarbij alle onderhoud en herstellingen LATEN doen ,
is volgens mij niet echt verenigbaar met een CX vrees ik
Walter
Meten is weten , gissen is missen





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met een erg dikke portemonnaie lukt dat wel
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Met een erg dikke portemonnaie lukt dat wel
En die heeft Jantje, alle gekheid op een stokje,
David ga niet eerst in een CX Turbo 1 of 2 proefrijden want dan ben je verkocht.
Als je wil mag je samen met mij in de Femme CX T2 Vems proefrijden om te ervaren hoe een moderne CX zweeft en zit.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
break23m schreef:Als je luxe zoekt in combinatie met een lichtgekleurd interieur is de 22 TRS wellicht een aardig alternatief voor de Prestige Turbo. Bijna alle luxe van de GTI en een motor die ook heel prima prestaties levert.
En niet te vergeten: met een configuratie die een heel stuk bedrijfszekerder is en voordeliger in onderhoud!
Edit [Harrymodus] tenzij je er direct VEMS in laat bouwen uiteraard![/harrymodus]
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik zou het niet laten afhangen van een lichte kleur interieur…....... Het is toch de combinatie waar je voor valt, maar het is prettig als er een net interieur in zit.
De meeste mensen gaan ergen kijken en soms komen ze met een andere voiture thuis dan ze gepland hadden Ik, zei de gek
Succes met je zoektocht



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
He Léo, ik verwacht hier eigenlijk jouw een-goede-cx-kost-eigenlijk-altijd-hoe-je-het-ook-wendt-of-keert-6000-euro-betoog!
edit: overigens is mijn opmerking goed bedoeld hoor! Als er íemand hier wat van de door mij zo geadoreerde CX’en weet, dan is het Léo wel
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nelis Infra schreef:He Léo, ik verwacht hier eigenlijk jouw een-goede-cx-kost-eigenlijk-altijd-hoe-je-het-ook-wendt-of-keert-6000-euro-betoog!
Ssssssssssssssst
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom wordt iedereen altijd een 25 GTi (Turbo) afgeraden?
Of eerst met een andere CX beginnen?
Mijn eerst CX is gewoon mijn huidige CX Turbo, en daar heb ik nooit spijt van gehad!
Ik heb wat tijd geinvesteerd om het injectie systeem grofweg te begrijpen met als gevolg dat de CX nu gewoon super loopt.
Hetzelfde geld voor de ABS als je eenmaal het schema heb hoe je het door kan meten dan heb je een storing zo gevonden.
Wellicht kost het op de lange baan iets meer dan een CX 22 TRS, maar om nu te zeggen dat de serie 2 2500 blokken alleen maar problemen hebben lijkt me ook wat overdreven.
Bij een “eenvoudige” CX met carbs kan je net zo goed door een simpele elektronische storing langs de weg komen te staan.
Uiteindelijk zijn het allemaal oude auto’s en kost het gewoon wat meer.
Ik zou zeggen als je een leuke CX voor de hobby wil, doe het dan gewoon in 1x goed.
Ik heb inmiddels al zoveel CX rijders horen zeggen “ooit wil ik ook een turbo 2, dat is toch wel de ultime CX”



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Er is maar één ultieme CX, Arjan…. En dat is natuurlijk de Serie 1 Prestige…
Way out in the water, see it swimming.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zeggen ze tegen mij hé
Uiteraard ben ik het ook wel met ze eens
Weinig rijervaring met een Prestige serie 1, ik denk wel confortabeler.
Maar op snelheid denk ik dat een CX Turbo wel fijner rijdt, de extra lange 5de versnelling zorgt voor veel rust in de auto.
En meningen verschillen gelukkig natuurlijk gewoon




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nelis Infra schreef:
Er is maar één ultieme CX, Arjan…. En dat is natuurlijk de Serie 1 Prestige…
Yep
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nelis Infra schreef:
Er is maar één ultieme CX, Arjan…. En dat is natuurlijk de Serie 1 Prestige…
Nee, dat is voor een ieder heel persoonlijk, je kan ook heel blij van een 2 liter worden, het is maar net welk type je bij de strot pakt om het maar eens plastisch uit te druken.
Ja, toch?.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS