













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Klopt Arjan! Gelukkig wel; dan blijven er misschien nog wat S1 Prestiges over voor mij, haha
Maar nu snel ontopic voordat ik heibel krijg!
Is dit voor de TS niet wat? ‘t Is allemaal niet helemaal origineel, maar waarschijnlijk is dit wel echt een goede auto, nietwaar?
Way out in the water, see it swimming.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Waarom de Prestige nou de ultieme CX zou zijn…...?
Als ik mijn norm hanteer, dan is het geen Prestige
Arjan Verkade schreef:Dat zeggen ze tegen mij hé
Uiteraard ben ik het ook wel met ze eensWeinig rijervaring met een Prestige serie 1, ik denk wel confortabeler.
Maar op snelheid denk ik dat een CX Turbo wel fijner rijdt, de extra lange 5de versnelling zorgt voor veel rust in de auto.
En meningen verschillen gelukkig natuurlijk gewoon
En toch rijden onze Turbo CXen beter en sneller en de wegligging is strakker en meer beheersbaar, persoonlijk vindt ik de Turbo de ultieme CX, maar dit is heel persoolijk, een ieder ander kan een heel andere rijvoorkeur prevaleren.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nelis Infra schreef:Klopt Arjan! Gelukkig wel; dan blijven er misschien nog wat S1 Prestiges over voor mij, haha
Maar nu snel ontopic voordat ik heibel krijg!
Is dit voor de TS niet wat? ‘t Is allemaal niet helemaal origineel, maar waarschijnlijk is dit wel echt een goede auto, nietwaar?
Let op: Eerst vrouw vragen, dan pas bellen!
Alle moeite gedaan om er een “luxe” interieur in te zetten en dan zitten er nog van die lelijke raamslingers in de achterdeuren
Nou ja ik vind het eigenlijk helemaal niks, hopelijk iemand anders wel.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Een turbo staat ook nog wel op mijn lijste.
Maar dan wel rally uitvoering..
Misschien na de prestige.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
TRSarno schreef:Ik zou het niet laten afhangen van een lichte kleur interieur…....... Het is toch de combinatie waar je voor valt, maar het is prettig als er een net interieur in zit.
De meeste mensen gaan ergen kijken en soms komen ze met een andere voiture thuis dan ze gepland hadden
Ik, zei de gek
![]()
Succes
met je zoektocht
Maar die van jou is een mooie CX.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
F.SvM schreef:Een turbo staat ook nog wel op mijn lijste.
Maar dan wel rally uitvoering..
Misschien na de prestige.
Hoe ziet dat eruit Frank?.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal morgen of overmorgen eens een foto posten hoe ze er dan uit komt te zien.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed plan Frank, alvast bedankt.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En dan mooi een serie 1 met alles erop en eraan.
Geweldig lijkt me dat
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:Bij een “eenvoudige” CX met carbs kan je net zo goed door een simpele elektronische storing langs de weg komen te staan.
Ja. Eén dingetje slechts: de onstekingsmodule kan kapot gaan. Echter, een verstandig (lees: goed geïnformeerd) mensch heeft dat dingetje, dat slechts 5 tientjes nieuw kost, in z’n dashboardkastje liggen en plugt ‘m onderweg om. En dan weer ongestoord op naar de volgende 150.000 km!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@Leontien;
Edit [Harrymodus] tenzij je er direct VEMS in laat bouwen uiteraard![/harrymodus]
Deze houden we erin vlgs Harrymodus
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Arjan Verkade schreef:Bij een “eenvoudige” CX met carbs kan je net zo goed door een simpele elektronische storing langs de weg komen te staan.
Ja. Eén dingetje slechts: de onstekingsmodule kan kapot gaan. Echter, een verstandig (lees: goed geïnformeerd) mensch heeft dat dingetje, dat slechts 5 tientjes nieuw kost, in z’n dashboardkastje liggen en plugt ‘m onderweg om. En dan weer ongestoord op naar de volgende 150.000 km!
Dat zal het grootste risico zijn.
De injectie kent vooral problemen met: bdp sensor, bosch injectie relais en de LMM.
Met name die eerste 2 passen ook met gemak in het dashboardkastje
Nadelen van een carb zijn dan toch ook wel weer een d-riem waar een 2500 blok een ketting heeft.
Verder KAN de carb zelf natuurlijk ook vuil zijn wat weer de nodige problemen opleverd, met name in de winter kan dat weer startproblemen op leveren.
Alles heeft zo zijn 2 kanten, naar mijn idee is een carb ook gewoon niet probleemloos en kent weer wat puntjes die je met een injectie niet zal tegenkomen.
Voor mij persoonlijk: Zo’n carb vind ik ook niet zo lekker klinken, zo’n 2500 blok klinkt gewoon lekkerder
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In de huidige markt kan je voor 3000 euro een hele goede CX kopen. Roestvrij, goed onderhouden, nette staat etc. Grote beurt, eventueel wat preventief onderhoud en rijden maar!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi