4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Kostprijs voor een goede serie 2 cx
Raycat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 28 augustus 2012 11:00 AM
  [ # 46 ]

Amai zeg, van een actief forum gesproken. Echt tof om te zien dat er zo een actieve CX-community is!
Ik ga alles rustig bekijken en alles overwegen en vooral veel opzoeken ivm zwakke punten en onderhoud. Er komt veel ineens op mij af Wink

Nogmaals dank uw wel voor de talrijke reacties!

Met vriendelijke groeten,
David

Profiel  

Gepost: 28 augustus 2012 12:30 PM
  [ # 47 ]
Arjan Verkade schreef:

Alles heeft zo zijn 2 kanten, naar mijn idee is een carb ook gewoon niet probleemloos en kent weer wat puntjes die je met een injectie niet zal tegenkomen.

Klopt. Alles kan gebeuren, da’s een feit. Doch als je de beurten netjes bijhoudt en grondig uitvoert zoals ze bedoeld zijn, heb je zeer weinig kans hierop. Ik spreek uit ervaring!
Vuiltjes kunnen altijd in de carb komen (hoewel een goed filtertje echt helpt!), maar het punt is, dat dit voordelig op te lossen is. Uurtje werk en hij is weer schoon. De elektronische zoektochten kosten meestal veel meer tijd en dan is het nog maar de vraag of het mysterie daarna is opgelost.
Dat was mijn enige punt.

En zo heeft iedereen zijn voorkeur en dat is juist tof! Ik begrijp dat jij de 2500 IE lekker vind rijden en klinken want dat doen ze ook!  Wink

Persoonlijk ben ik -naast uiteraard de Douvrin- erg gecharmeerd van de 2400 IE met 5-bak configuratie. Soepel, veel koppel en beduidend minder storingen als aan de 25IE, omdat de ontsteking hierop nog gewoon half-elektrionisch is, met een verdeler.

@David: warm aanbevolen om in september dus naar het Lustrumevenement te komen!! Daar vertellen we je met plezier alle ins en outs en kun je, zoals Freek al zei, honderden CX’en bij elkaar bewonderen én vergelijken. Je mag vast ook wel meerijden, of… rijd zelf ons hilarische Behendigheidsparcours in een CX!

Ziehier voor details: CX Lustrum 21-23 september!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook