Hoe zit het gemiddeld genomen met het olieverbruik van de V6?
Ik las hier ergens dat de 2.0 en 2.2 behoorlijke gebruikers zijn..
Bandenspanningssensor kan ook foute melding geven omdat die “op” is… Ik las op de C5club dat er bestuurders zijn die last hebben van een sensor waarvan de ingebouwde batterij op is. Deze is niet te vervangen, dus betekent een nieuwe sensor.
Ook kan die natuurlijk defect zijn geraakt door onvakkundig vervangen…
Lijkt me geen standaard kwaal!
Ik zou eens lekker in een V6 gaan rijden.
En over het olieverbruik: NIET.
De V6 staat er absoluut niet om bekend ook maar een druppel te gebruiken..
Ok super, erg bedankt voor de info tot zover, ik houd jullie op de hoogte!
groet!
Toch nog een vraag; hoe zit het met het verbruik van de V6, is gemiddeld 1 op 9 haalbaar als ik hem op lpg zou laten zetten?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat ga je niet redden. Op benzine is dat zo’n beetje het normale verbruik. Op LPG moet je blij zijn met alles dat beter is dan 1 op 8.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, ik rijd nu met de V70 gemiddeld ook 1 op 8 ( alleen met lange afstanden gaat het richting 1 op 10). Hoef ik daar in ieder geval niet aan te wennen:)
heeft de de V6 qua distributie een ketting of een riem? Bij welke km stand of met welk tijdsinterval moet dit vervangen?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Psssst:
waterman schreef:De v6 heeft ook nauwelijks onderhoud nodig alleen de distributieriem vervangen is een rotwerk en duur, maar dat hoeft maar eens in de 160.000 km.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oopss, sorr.. wat moet dat ongeveer kosten die riem?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1000 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb ergens een C8 V6 gezien met 160k op de teller. Misschien volgende week even kijken. Heb er reeds even contact over gehad met het bedrijf wat hem verkoopt. De riem moet nog vervangen. Mijn vraag: is er rond deze km-stand nog meer regulier onderhoud wat de kop op steekt bij een beurt?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bougies moeten dan ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk, dat is handig om te weten! Wat moet dat buiten de riem om nog kosten?
In Duitsland ook nog een paar V6 modellen gezien. o.a. 1 met om en nabij de 95.000 km op de teller van de eerste eigenaar uit 2003.
Ik las al dat distributieriem met 160.000 km vervangen dient te worden, is hier behalve dit ook een tijdslimiet aangebonden? Dus bijv. 160.000km of 10 jaar?