Hallo mede forumlezers,
Ik zit met het volgende:
Vandaag had ik waargenomen dat er een schroef in de linker voorband van mijn xsara picasso gaat.
Nu was ik hiermee naar de bandenboer gereden om een stop in deze band laten te zetten.
Deze wist mij nu te vertellen dat het niet mogelijk is er een stop in te steken als de schroef op de zijkant van de band zit.
Ik stelde dan voor om de reserveband op de velg te leggen, dit raadde hij af omdat de reserveband nog nieuw is. Doordat de band nog zijn volledige profiel heeft zou de auto gaan scheeftrekken???
Wat is jullie mening hierover?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Nieuwe band monteren. Kan inderdaad geen prop in, mag alleen in loopvlak.
Aan de droogtescheurtjes te zien was de band al niet meer de nieuwste.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
En het is inderdaad niet gebruikelijk om op 1 as twee banden met verschillende profieldiepte te zetten. Als deze band al zoveel haarscheurtjes heeft is die andere band waarschijnlijk ook wel aan vervanging toe…
Wat mij trouwens opvalt is dat de moderne banden al na ongeveer 3 jaar behoorlijk wat haarscheurtjes gaan vertonen, ook al zijn ze nog weinig gebruikt.
En ook al staan ze niet altijd in de volle zon.
Ik kan me niet herinneren dat het met oudere typen zoals ZX, XVS en MX ook zo was…
Of ligt dat aan mij?
De fotos waarop de scheurtjes zichtbaar zijn, zijn sterk uitvergroot.
De band is 4 jaar oud en heeft 50000km op de teller.