Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er wordt druk gezet op het koelkanaal. Dus waar normaal KVS zit komt nu 2 bar luchtdruk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dus alle koelwateraansluitingen van de kop afgeblind en dan perslucht erop.
Dat is wel een juiste methode.
2 bar is overigens wel iets meer dan de maximale werkdruk in het kvs-systeem, de drukdop is volgens mij 1,4 bar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. De SM heeft een dop van 0,5 bar. De Ds nog minder….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij een overdruk van 1,4 bar kookt water bij 126 graden volgens de stoomtabel.
Kvs gedraagt zich iets anders, kookt zelfs nog even later.
Bij een serie 2 schakelt het “te hoge temperatuur”-contact bij iets tussen 110 en 115, even uit de blote bol.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Maar, wanneer koelvloeistof gaat koken heeft toch niet perse iets te maken met de kop?
De kop is een stuk staal aluminium met koelgangen, dat moet gewoon dicht zijn, toch?
Ook met 10 bar. Lijkt mij dat wanneer de koelgangen niet borrelen bij 1.4 bar en bij 2 bar wel, dat het alsnog niet fris zou zijn.
edit: dank René
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Aluminium!
Maar inderdaad, moet gewoon dicht zijn, de compressiedrukken van een diesel zijn meer dan 20 bar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de zwakste schakel breekt. Als er nergens iets lekt naar buitn moet er of een pakking stuk zijn of de kop is gescheurd. sommige scheuren gaan pas open staan als de kop heel erg heet wordt of als de druk oploopt. Bij deze scheur in de uitlaat poort komt de uitlaat druk in het kvs kanaal terecht en dan loopt de druk op waarna de kvs door de scheur naar buiten spuit….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ok. De SM heeft een dop van 0,5 bar. De Ds nog minder….
Een SM heeft een dop van 0.28, de latere DS’en 0.5 Een SM lekt te gemakkelijk langs de waterpompkeerring bij een hogere druk.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:de latere DS’en 0.5
Kleine correctie : de DS’sen met een gesloten koelsysteem en een expansievat, dwz IE en DS23, hebben een dop van 0,5 bar. Alle andere DS’en ID modelletjes hebben een dop die bij 0,28 al open moet gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het maakt geen zak uit wat de openingsdruk is.
als de kop bij 2 bar lekt kun je hem weggooien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zijn de gescheurde exemplaren eventueel te lassen?
Of wil je daar helemaal niet aan?
Iemand met ervaring?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vroeger deden we dat. Het hangt erg af van waar de kop scheurde en van de kwaliteit van het laswerk. De ervaringen zijn/waren wisselend. Ik zou het eigenlijk niet zo snel doen. Het ging toch wel vaak binnen 50.000 km weer gaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
“Oud"aluminium laat zich slecht lassen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De steely rijdt weer!!!
De goede kop laten vlakken en vervolgens moesten er nog 2 kleppen ingeslepen worden. Dat ging wonderwel en ze lekken niet op de zittingen.
Toen het kopje erop en alles vastbouwen. Deze Reinz pakking had een aantrek voorbeeld dat net anders was dan bij de Glazer.
Nu eerst op 40Nm, dan 100 graden, dan weer 100 graden. Dan warm lopen en na afkoelen 45 graden strakker zonder te lossen.
Aldus geschiedde en een tweede keer kleppen stellen. Dat zal ik nog wel een keertje doen.
ik wil er ook nog nieuwe olie in.
We houden de vingers gekruist en de billen samengeknepen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi maal 3
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.