58 van de 146
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 mei 2013 10:33 PM
  [ # 856 ]

Nieuwe hypothese : er zit een slechte pomp op die veel te veel diesel inspuit, bijv van een T2. Daardoor wordt de kop te heet en scheurt. De hut is namelijk achterlijk snel.. Type plaat op de pomp: MAS 100 8443A 121B
Google levert zo snel geen info of dit een T1 of T2 pomp is….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 mei 2013 10:42 PM
  [ # 857 ]

Volgens de site van cx basis is de Mas100 voor de T1 en de Mas200 voor de T2.

Het boek zegt:

motor 648 - MAS 100
motor 669 - MAS 200

http://www.thecitroencx25gti.com/resources/CX Manual S2.pdf

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 mei 2013 10:50 PM
  [ # 858 ]

Die hebben volgens de basis ook de zelfde kop dus dan zou dat volgens mij toch ook weinig mogen uitmaken.

maar gaan we steely morgen in actie zien morgen in geertruidenberg of alleen Yuri Smile

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 mei 2013 11:17 PM
  [ # 859 ]

De steely probeert te komen met über en THE bogue!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 mei 2013 01:00 AM
  [ # 860 ]

Joris,
teveel diesel inspuiten zou een behoorlijke hoeveelheid roet uit de uitlaat betekenen. Zolang je 120-130 rijdt moet de zaak dan echt niet te heet worden. Krassen in cilinders die door zijn? Zo dun zijn die wanden nou ook weer niet. Ik geef toe dat ik ook geen idee (meer) heb waar het aan zou moeten liggen, maar niet aan die 2 items denk ik. Heb je toen de kop er af was het blok op vlakheid gecontroleerd?

Wat is er in Geertruidenberg?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 mei 2013 01:07 AM
  [ # 861 ]

Jan, kijk eens in de kalender van dit forum…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 mei 2013 02:15 AM
  [ # 862 ]

Ah, bedankt! Tja, een saxo of sm zijn geen limousines….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2013 09:02 AM
  [ # 863 ]

Sm is welkom jan!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 mei 2013 10:37 AM
  [ # 864 ]

Ooit reed ik een CX 2500 TRD 2 intercooler. Die kreeg bij 102.000 een scheur in een cilinderwand. Daar is behoorlijk lang naar gezocht, want bij gematigde snelheden (zoals bij langdurig winterweer) was er geen probleem. Maar toen het weer droog werd en het gas erop kon steeds fors en plotseling koelwaterverlies.
Dat blok hebben ze voorzien van stalen bussen….. onder garantie.
Maar die garantie zal nu wel wel verlopen zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 mei 2013 08:58 PM
  [ # 865 ]
bogaard77 schreef:

De steely probeert te komen met über en THE bogue!

En gespot hoor. Op eigen kracht gearriveerd?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 mei 2013 09:19 PM
  [ # 866 ]
JanSr schreef:

Ooit reed ik een CX 2500 TRD 2 intercooler. Die kreeg bij 102.000 een scheur in een cilinderwand. Daar is behoorlijk lang naar gezocht, want bij gematigde snelheden (zoals bij langdurig winterweer) was er geen probleem. Maar toen het weer droog werd en het gas erop kon steeds fors en plotseling koelwaterverlies.
Dat blok hebben ze voorzien van stalen bussen….. onder garantie.
Maar die garantie zal nu wel wel verlopen zijn.

Maar dan zou er water in de olie moeten komen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 mei 2013 02:46 AM
  [ # 867 ]

Dit is wel vrij bizar.

Ik geloof niet zo dat het aan de pomp ligt.
Denk eeder aan slechte koeling door bijvoorbeeld interne vervuiling in het blok.

Maar inderdaad gewoon afscheid nemen van dit blok.

Sterkte ermee!

P.s. Maak je niet alle diesel koppen op? Smile

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2013 08:47 AM
  [ # 868 ]
break23m schreef:
bogaard77 schreef:

De steely probeert te komen met über en THE bogue!

En gespot hoor. Op eigen kracht gearriveerd?

Ja hoor. En terug op de platte kar. Motor dood op de A27. Tik er in, gigantisch gat in de koppakking waardoor het water er uit spuit en op 3 cilinders lopen…  whistle

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2013 09:02 AM
  [ # 869 ]

RIP, gecondoleerd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 mei 2013 09:07 AM
  [ # 870 ]

Tja,

het was natuurlijk te verwachten vroeg of laat moest het mis gaan, nog een wonder dat ie heen gehaald heeft, jullie wilde zeker snel maar huis en dus 130 gereden Smile

maar weer lekker vervelend.

en nu ? ander blok erin ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
58 van de 146
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook