60 van de 146
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 mei 2013 10:10 PM
  [ # 886 ]

toilet Shit!
We leven met je mee Boogaard!
Waarschijnlijk ben je de wanhoop voorbij very very sad   maar eerst even diep ademhalen en tot 10 tellen, misschien is een benzine blok niet eens zo’n gek idee… ( of zeggen we nou iets heel ergs? cry green)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 mei 2013 10:14 PM
  [ # 887 ]

Mooi klote voor je inderdaad…. cry

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 27 mei 2013 10:28 PM
  [ # 888 ]

Boogaard, kan me precies voorstellen hoe je je voelt aangezien ik een soortgelijk iets heb gehad. Proberen verstand op nul te zetten en dan pas een beslissing nemen. Sterkte

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 mei 2013 10:44 PM
  [ # 889 ]
waterman schreef:

Iets in mij zegt dat alles vooroorzaakt wordt door de brandstofpomp die raar doet.. Als ie te veel of veeel te vroeg inspuit gaat alles stuk

Of te hoge compressie .....

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 mei 2013 11:14 PM
  [ # 890 ]

Wat een pech…. Sad
Klonk die toen je weg ging op het plein nu ook al zo gaar? Of was dat nog gewoon een koude start? Je kon hem van een behoorlijke afstand horen lopen.

Succes met het inbouwen van het nieuwe blok!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 mei 2013 12:46 AM
  [ # 891 ]
wbogaerts schreef:
waterman schreef:

Iets in mij zegt dat alles vooroorzaakt wordt door de brandstofpomp die raar doet.. Als ie te veel of veeel te vroeg inspuit gaat alles stuk

Of te hoge compressie .....

Walter

Beide zit natuurlijk wat in.
Mijn redenatie van een gebrekkige koeling verklaart niet het hoge vermogen dat hij had, dit wel.
Je zou moeten nagaan wat er gedaan is aan de auto waar dat blok uitkwam.
Was het wel een turbo 1 blok?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2013 09:54 AM
  [ # 892 ]

Te hoge compressie lijkt onwaarschijnlijk: de hoogte van de zuigers heb ik gemeten en klopt. De zuigers komen niet te ver het blok uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2013 09:57 AM
  [ # 893 ]

Er zit een type plaatje van een turbo 1 op… De historie van de auto weet ik niet. Behalve dat de vorige eigenaar zn turbo2 blok heeft laten vervangen door een turbo 1 in een garage in amsterdam. Daar ruzie kreeg en uitweek naar VanderLaan….

Maar dit doet er niet toe. Het blok moet het majem in. Er komt een andere unit in de plaats. Liefst een Turbo 1 MET bak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2013 11:04 AM
  [ # 894 ]

Boog, waarom wil je toch zo graag een diesel?
#oprechtenieuwsgierigheid

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2013 11:08 AM
  [ # 895 ]

Waarom zou ie geen diesel willen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2013 11:38 AM
  [ # 896 ]

Ik denk dat ik genoeg rijd om diesel goedkoper te laten zijn. Het is nu een diesel. Anders begin ik weer een project om er een carbu motor in te leggen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 mei 2013 12:35 PM
  [ # 897 ]

En als het goed is ,rijdt het ook erg fijn.
Dat is mijn ervaring,en ik rijdt al meer dan 15 jaar diesel.
Dus ik ben benieuwd naar mijn benzine ervaringen straks met de prestige.

Succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2013 01:15 PM
  [ # 898 ]

Ligt wel aan het aantal kms natuurlijk. Maar het ‘grote voordeel’ dat je er vroeger uithaalde is gewoon rap minder geworden. Da’s toch een feit.

Ik heb nu geen zin of tijd om dat sommetje te gaan uitrekenen, maar ik ben wel benieuwd wat het omslag punt nu is.  (of vanaf 1/1/ 2014 dan)

Maar goed, als Boog er dagelijks mee rijdt en ook nog mee op vakantie gaat, dan zal het heus wel voordeliger zijn dan benzine erin.

Maar goed, nogmaals: ik begrijp het sowieso niet, want als je mijn autohistorie en mijn huidige wagenpark bekijkt, zijn mijn beweegredenen nimmer ‘voordelig rijden’ geweest natuurlijk. Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 mei 2013 01:19 PM
  [ # 899 ]

Nou, een ZX 1.4 break….

Ter indicatie: Voor een C5 lag een paar jaar terug omslag in de buurt van de 20.000 per jaar.

En daar zit je zo aan.

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2013 01:21 PM
  [ # 900 ]

Hahaha ja EW, heel scherp. Die ZX is qua economisch wel een vreemde eend in de bijt, da’s waar. Maar dat is dan ook gewoon een geniaal hutje! Cool

Voor de rest is/was het allemaal niet zo handig en economisch (maar wel leuk, luxe en/of cool).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
60 van de 146
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook