Bij mijn Cx serie 2 blijft het motortje van de ontwaseming draaien. heel irritant . Wanneer je de onttwasemings knop indrukt hoor je duidelijk dat het motortje de andere kant op gaat draaien. Er zal wel iets los geschoten zijn van een of ander klep vermoed ik. Weet iemand waar ik moet zoeken ? Ik kan binnen alles loshalen, maar bedacht mij ineens dat deze klep ook onder de motorkap zou kunnen zitten. Iemand ervaring mee?
Er zijn 2 kleppen, de ene zit onder de motorkap en regelt wel of geen lucht van buiten. De klep in het kachelhuis regelt wel of geen lucht naar de voorruit. Meestal is de vertanding van de klep kapot. Maar dat zul je toch even moeten bekijken door de bekleding van de middentunnel te verwijderen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
hartelijk dank




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zitten in totaal 3 servomotortjes op het kachelhuis.
1 onder de motorkap (wel of geen lucht van buiten), 1 binnen aan de rechterzijde (ontwaseming of niet) en 1 binnen aan de linkerzijde (temperatuurregeling).
Deze laatste heeft 3 aansluitdraden, de overige twee 2 aansluitdraden.
Heb net een volledig kachelhuis gedemonteerd, dus mocht je behoefte aan een foto hebben, dan verneem ik dat wel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
nou als je een foto hebt van de ontwasemings klep aan de rechter kant en hoe ik daar bij moet komen, heel graag. Dan weet ik iig. waar ik naar moet zoeken





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien pb’tje naar la leo?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Riep u?
Hierrrrr is ‘ie weer eens een keertje: Kachelhuis
Handig dat ik die pagina als favoriet heb opgeslagen want hij blijft maar telkens van pas komen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Aanvullend op de reactie van la Léo nog wat plaatjes van de 3 motortjes.
Motortje 1 zit onder de kap, achter het expansievaatje van het koelsysteem.
Motortje 2 zit binnen, achter de rechter bekleding van de consôle.
Motortje 3 zit binnen, achter de linker bekleding van de consôle.
Edit: is dus van een serie 2, volledig elektrisch.
Het kachelhuis van la Léo laat nog kabels zien
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986