Hallo
Ik rij sinds kort met een citroën zx maar heb sinds kort motor problemen.
Probleem
Wilde s’morgens vertrekken en men batterij wou niet meer, nieuwe batterij geplaatst en hij deed het weer.
ik vertrok dan naar men werk en zet hem s’avonds weg. De dag er na wilde ik vertrekken en hij wou niet meer starten, startmotor gaat wel rond maar de motor slaat niet aan. Ik heb er de bougie eens u uitgedraaid maar ik kreeg geen ontsteking op de bougie’s. Ik denk ook niet dat hij injecteert de bougies waren niet nat. Het oranje motormanagement lampje blijft branden.
Motor 1.4 injectie kdx motor bouwjaar 1993
Wat zou het probleem kunnen zijn ? en heeft er iemand toevallig een elektrische schema van de motor.
mvg kristof
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=33&t=5560
hier kun je lezen hoe je de motorcodes kunt uitlezen,
en doet de benzinepomp het dan wel? (die kun je horen als je je sleutel op contact zet).
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Domme vraag wellicht, maar zit er bij jou niet zo’n botssensor? Probeer die eens in te drukken.
Wanneer deze bij stilstand geactiveerd is zou ik eens kijken of er geen schroefveer gebroken is. (heb ik al een aantal keer meegemaakt bij een Berlingo)Onderstaande afbeelding is van een Xsara Picasso, maar zo’n sensor is het dus (kan ook met zwart kapje zijn ipv rood) bovenop zit een drukschakelaar die je in kunt drukken.
Ik heb een ZX 1.6i uit 97 met dergelijke problemen. Hij start, rijdt en na zo’n 30 km is de motor een beetje warm. Slaat het motormanagement-lampje even aan en lijkt het of ie abrupt z’n strot dichtgeknepen wordt. Lampje uit, rijdt verder. Vanuit stilstand slaat soms af.
Dinsdag langs de de weg de ANWB op bezoek gehad met de vermelding dat het mogelijk de brandstofrelais kan zijn. Waar zit ie? Vooraan de accu-bak zit een kabelboom met bovenop de stekker het relais. Lostrekken dmv de rode uitschuifhendel. Andere erop geplaatst (vanuit demontage-bedrijf) en voilá, rijdt als een zonnetje!
Helaas….het is weer terug. Een ander brandstof-opvoerpomp gekocht en zal die plaatsen. Ik denk toch dat het euvel elders zit, maar waar…
Is hier een slimme ZX-er die ervaring hiermee heeft en ons kan helpen?
Totaal aantal Berichten: 6131
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
@ loosemoose: Een half verstopt benzinefilter geeft ook van dit soort vage storingen…
Hallo
Ik hoor inderdaad de benzinepomp draaien, Ik heb geen botsensor zitten. de ecu daar staat deze op bosch 0261200732 /9614467480. De hoofdrelais hoor ik ook tikken wat normaal wel is denk ik .De wagen heeft nog maar 72500 km wat nu toch niet veel is.
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Hmmm, BDP sensor misschien?
Het blijft natuurlijk een beetje koffiedik kijken. Misschien brengt uitlezen van de auto meer duidelijkheid.