


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
wat is de juiste manier van de lhm vernieuwen en daar naar ontluchten ?
Vat leeg maken, schoonmaken, filters spoelen (ook die tegen het schutbord in een soort lange moer).
Vullen met nieuwe lhm.
Remmen laten doorstromen met draaiende motor, een helper die remt en ontluchtingsnippels open
Als de pomp nog geen druk levert, de ontlastbout op de drukregelaar (sleutel12) een slagje open met draaiende motor en na twee minuten weer dicht.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het zeefje wat in de driesprong zit voor het schutbord zit er met een imbus in.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
En voor de achterremmen te ontluchten moet je hem in de hoogste stand zetten anders staat er geen druk op.
Mark
CX 2000 pallas ‘78



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
F.SvM schreef:Het zeefje wat in de driesprong zit voor het schutbord zit er met een imbus in.
dat zeefje heb ik nooit gezien
kun je mij iets beter uit leggen waar die zit ?



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Mark Gielen schreef:En voor de achterremmen te ontluchten moet je hem in de hoogste stand zetten anders staat er geen druk op.
Mark
en de auto moet op de wielen staan neem ik aan ?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, op een paar steunen met de wielen er af maar in de hoogste stand.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zeefje zit voor het schutbord.
Boven de aansluitingen van het stuurcomando.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit is um.weet alleen niet meer of het zeefje er van onder of boven inzit.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ga morgen toch eens op zoek naar dat zeefje











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Mijn nachtmerrie filter….. Het filterhouder ziet eruit als een grote koppelmoer. Zeskantig.
Probleem met dit filter is dat je de leidingen eraf moet schroeven en deze daarna wel iets moet verbuigen om de leidingen uit het filterhouder te krijgen. daarna kan het filter eruit. Verbuigen van de leidingen moet je tot een minimum beperken.
Ik ben ááávonden bezig geweest (plat liggend op de motor) om de leidingen weer er in te krijgen zodanig dat de schroefdraad weer pakte.
Mijn fout(?) is dat ik de bovenste leiding had losgemaakt (die met die u bocht), iets uitgebogen om deze uit het filter te halen… en toen kreeg ik ‘m er niet meer in.
Filter was ook nog eens schoon…..
Ik haal het ding noooooit meer open Als ik er weer aan terug denk loopt het zweet weer over mijn rug….
(is trouwens de filter in de leiding naar de diravi. Het zeefje zit er boven in. Minuscuul ding)
Ps: uiteraard is het niet mijn bedoeling je te ontmoedigen…. alleen maar te waarschuwen.
Ik zou beginnen met de onderste leiding los te halen, onderste leiding eruit en dan pas de bovenste eruit.
Ps: gek he dat je sommige frustraties zo blijft onthouden (het is immers alweer 8 jaar gelden!)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Moet je het stuurhuis ook laten doorstromen? Ik heb begrepen dat hier altijd de oude lhm in blijft zitten als je het niet doet.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zit wel een ontluchtingsnippel op.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986