Maurice van Mourik schreef:Waar heb je de bobine besteld?
De bobine had ik aanvankelijk nieuw besteld bij Le Patron, maar ik werd door hen teruggebeld dat de nieuwe pas over een paar weken zouden komen, daarop werd me een goeie tweedehandse aangeboden.
1 week later bobine in huis, gemonteerd, maar helaas geen succes…
Aanslaan doet ie op dat moment helemaal niet meer, alleen nog ab und zu een plofje, sensoren reeds schoongemaakt…
Nou, dan maar eens kijken hoe de computer eruit ziet… Hier bleek al flink aan gewerkt want de beschermplaat was er reeds af en diverse contactjes waren hergesoldeerd.
Mmm, misschien dan toch de sensoren? Deze eruit gehaald en op naar Peter Lollinga van In m’n Eendje in Roodeschool.
Hij had reeds jaren geen sensoren meer, maar hij vermoedde toch de computer, helaas had ie die ook niet maar hij belde ter plekke Eend It Something in Nieuweschans voor mij. En jawel, die had een computer! Op naar Nieuweschans, 2 computers gekocht, VA1 VD1 en een ECO-computer.
Op de ECO-computer ging de Visa het meest ploffen, maar nog steeds niet aanslaan.
Dan bleef er nog maar 1 ding over: de sensoren… De verrekte dingen doorgemeten en warempel: op de signaaldraad van de bovenste sensor stond continu 12,8 Volt, stuk dus, en de onderste sensor gaf 0,3 Voltaan en bij langskomen van het nokje 11,4 Volt ???
Ik had toch duidelijk gelezen op het 2cvforum dat dit max. 7 Volt mocht zijn…
Snel naar Eend It Something gebeld en jawel: hij had er nog 2 !!!!!
Eerst startslag zonder choke liep het motortje al !!!!
Joepie de poepie !!!!!
Nu eerst de remmen gangbaar maken, beide klauwtjes lopen wat aan.
De Doffe Rooie is onlangs verkocht aan Peter Lollinga van In m’n Eendje wegens te veel auto’s.
Ik hoop dat deze binnenkort weer vrolijk kan rondrijden bij een nieuwe eigenaar.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En hij zat al met een bordeaurode “omhoog” ...
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik zie nu op zijn website dat de Doffe Rooie inmiddels verkocht is.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja… Dat wás de doffe rooie
Hoezo zat hij ermee omhoog ?
Zo slecht is de Doffe Rooie helemaal niet, ja dof dus en daarbij kende hij het autootje al enigszins: met enige regelmaat kom ik bij hem aanwippen voor een praatje.
Mocht hij zijn prijs hebben geïncasseerd, heeft ie toch ff 100% winst gemaakt !
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Klopt ook, lang geen gek autootje, de clientèle was er op dat moment niet, maar voor alle handel geldt, de koper is al geboren
Ah, op die manier.
Inderdaad, de cliëntéle is reeds geboren, sommige doen net de oogjes open en andere zijn wat al langer op deze aardkloot.