4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Visa Club van Maurice (Verkocht, mag een slotje op)
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 maart 2013 01:24 PM
  [ # 46 ]

Maurice, heb je wel eens de compressie gemeten en de kleppen gesteld..!!

En, zit er nu zo’n nieuwe onsteking in,? of is de originele hersteld.

Ook de aceleratiepomp werkt niet voldoende.

Inderdaad een vuile carburateur.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 maart 2013 01:27 PM
  [ # 47 ]

Er zit nu een 123 in, en de rest staat nog op de planning om te doen Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 maart 2013 07:36 PM
  [ # 48 ]

Carburateur uitgespoten, sproeiers doorgeblazen, luchtfilter schoongemaakt, carterventilatie schoongemaakt etc etc.
Lekker een middagje bezig geweest, een plens benzine over je pasgeschoren gezicht prikt ook vreselijk trouwens AAAARGH Laughing

To-Do;
-Kleppen stellen
-Remmen doorspoelen
-Remmen nalopen en gangbaar maken/opschuren

Ik heb wat gebladderde lak gevonden onder het ruitesproeierreservoir, van de week wat verf laten mengen en keurig afwerken met o.a. zinkspray.+

Verder heb ik nog heerlijk gepoetst, de luchtfilterpan mooi schoon gemaakt met dasty en het schutbord mooi gepoetst.

Ik had op de planning om ook het universele brandstoffiltertje te vervangen, maar kwam 15cm slang tekort verdorie (altijd op zondag hè? )

In de toekomst maar eens een net kofferdeksel kopen bij het magazijn van de visaclub, het huidige is niet het originele, en bovendien nog krom ook , en er zit nu een spoiler op, hoort niet zo dus.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 maart 2013 10:27 PM
  [ # 49 ]

Vanavond heb ik even de rechterkant van het remsysteem nagelopen, prachtig, je kunt zien dat deze auto nooit in de pekel heeft gereden, het alu van de remklauwen glimt gewoon, en alles prachtig schoon.
Vandaag dus alleen rechts omdat de linkerkant tegen de garagemuur aan staat confused
Voor en achter zijn waarschijnlijk ooit de wiellagers vervangen, dat kon ik zien aan de borgmoer en uiteraard aan de schitterend nette staat van de remblokken/voeringen/schijven/trommels.
De lichte roest die op de schijven zat liet zich héél eenvoudig met een schuurpapiertje verwijderen, en alles mét schone handen.
Zélfs de wielmoeren waren brandschoon en nog mooi zwart…

Bij de linkerkant maak ik wel even wat fotootjes.

Vrolijk wordt ik van dit soort klusjes, heel bijzonder.

To do;
Linkerkant remsysteem nalopen, en dan ontluchten/doorspoelen.
en al wat boven nog vermeld staat.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2013 10:31 PM
  [ # 50 ]

Tip: ontluchten en doorspoelen bij voorkeur NIET doen door middel van het pompen met het rempedaal. Een oudere hoofdremcilinder gaat in 50% van de gevallen stuk of kort daarna lekken.

Waarom?
Door het “doortrappen” van het pedaal verplaats je de remcups in de hoofdremcilinder over een veel grotere afstand dan normaal. Zo komen de remcups in een gedeelte van de hoofdremcilinder waar ze onder normale remomstandigheden nooit komen. Juist op dát deel wil de boring van de hoofdremcilinder aangetast worden door oxidatie, corrosie en andere beschadigingen. Trap je daar nu je verse remcupje overheen dan is ie gelijk stuk.

Het ontluchten met een “eezybleed” setje werkt dan véél beter: daarmee zet je via het deksel van het remvloeistofpotje druk op het hele systeem en kan je ZONDER aan het rempedaal te komen het systeem ontluchten. Heel simpel, 1 voor 1 de nippels op de remklauwen openen en laten doorstromen tot er schone vloeistof uit komt zonder lucht. Tussen door wel regelmatig het “eezybleed” flesje bijvullen natuuurlijk!

Daarnaast is er nog de methode “omgekeerd ontluchten”: neem een oliespuitje ( je weet wel, zo’n kannetje met een pompje er op), vul dat met remvloeistof en duw een doorzichtig slangetje op de tuut. De andere kant van het slangetje op de ontluchtingsnippel op de klauw, de nippel open en pompen maar met het pompje van de oliespuit. Zo pomp je verse remvloeistof de klauw in, dan de leiding in en tenslotte de hoofdremcilinder in. De lucht ontsnapt heel gewoon via het remvloeistofpotje op de hoofdremcilinder. Ook hier weer regelmatig het oliespuitje vullen met remvloeistof en 1 voor 1 de klauwen af gaan.

mooiste is het ontluchten/doorspoelen met een setje van “eezybleed” o.i.d, dit gaat het makkelijkst Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 maart 2013 07:51 AM
  [ # 51 ]

Thanks Waterman, ik heb al een paar jaar een Eezybleed en dat bevalt uitstekend.
Ik was eerst van plan zo`n semi-prof ontluchter aan te schaffen, maar de eerste die ik in handen had paste niet op mijn ferm compressor…
De methode met de oliespuit werkt ook prima voor het ontluchten van koppelingscylinders, heb ik de jongens op het werk nog mee getipt toen ze aan het modderen waren met de master-slave van een MB sprinter. Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 maart 2013 06:10 PM
  [ # 52 ]

Bij het stofzuigen een lege verpakking “diureticum” aangetroffen onder de bestuurdersstoel, Plaspillen dus Laughing
Je zult immers weten dat je het autootje van een oud mannetje kocht…

Ook de remmen ontlucht m.b.v. de Eezybleed, ik kan het iedereen aanraden hoor, zoveel makkelijker , en je kunt het ook nog eens alleen doen!
De oude remvloeistof zag er nog niet eens zo gek uit, nog redelijk blank, en vrij van roestprut.
Weer zoiets dat wijst op goed onderhoud, de auto remde dan ook gewoon goed voordat ik het systeem nagelopen had.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
benson
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 11 maart 2013 10:41 PM
  [ # 53 ]

Even een vraagje die Eezybleed lijkt mij wel wat.
Heb je een productnaam of leveranciersnaam voor me?

Alvast dank.

Groet
Ben

C-15D & Berlingo

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 11 maart 2013 11:09 PM
  [ # 54 ]

Productnaam: Eezibleed.

Leverancier: ligt gewoon bij Brezan op de plank (maar waarschijnlijk ook bij vele andere onderdelenleveranciers).

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 maart 2013 07:46 AM
  [ # 55 ]

http://www.gereedschapland.nl/product/136/remontluchting-set-eezibleed

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 maart 2013 05:39 PM
  [ # 56 ]

Vandaag ben ik met de Club bij de RDW in Almelo geweest voor een importkeuring.
De RDW medewerker vond het voor z`n leeftijd nog een keurig autootje, waarop ik antwoordde dat de auto van een oud baasje hoorde, en er ‘s winters niet mee reed.
Waarop hij antwoordde; “dat zeggen ze allemaal”
Toen hij de kilometerstand en het duitse kentekenbewijs bekeek kon hij niet anders dan bevestigen dat dat heel goed waar kon zijn…

Toen het RDW-Douane verhaal afgerond was ben ik gelijk doorgereden naar mijn dealer om daar een APK voorkeuring te laten doen.
Slechts 4 punten;
-benzineslang van benzinetank naar vaste leiding verdroogd (vergeten te vervangen)
-Remleidingen voor even “netjes maken” en inspuiten met tectyl
-koplamphoogte rechtsvoor is te laag (meer dan 4%)
-geen GAIK platen aanwezig (Dûh, eendagskenteken van de RDW zat er nog op)

Verder alles prima dus, de APK keurmeester was ook wel in zijn sas met een oud karretje in de werkplaats.
Volgende week valt het kentekenbewijs op de mat en kan ik kentekenplaten laten persen & de APK afmelding gedaan maken clap

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
verkaadje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 12-08-2010

- C1 Ambiance
Gepost: 15 maart 2013 06:03 PM
  [ # 57 ]

Dat is goed nieuws!

Mooi dat je kan rijden als de zon weer schijnt, nu mijne nog haha

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 maart 2013 07:14 PM
  [ # 58 ]

Gisteren het resterende stuk nog gecleanerd met gele commandant en vandaag in de “Lotuplast” een heerlijk makkelijk produkt dat zich fijn laat uitpoetsen en een diepe glans op het lakwerk achterlaat (nee ik heb geen aandelen in Lotuplast).
Door Lotuplast de kopen heb ik de plaatselijke economie ook nog een beetje gestimuleerd, dan het wordt in Nordhorn (Dld-NRW) “hergestellt”  Very Happy

Vóór:

Ná:

Morgen pakken we het “pack plastique” aan met ouderwetsche gekookte lijnolie en gaan de dorpels en de blinde kant van de deuren in de Lotuplast

De puntjes voor de APK zijn ook allemaal keurig nagelopen Wink

Afbeelding Bijlagen
41cgjVG5B2L._SL500_AA300_.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 16 maart 2013 07:18 PM
  [ # 59 ]

Dat knapt op!!! Geweldig, pracht auto. Wees er maar zuuuuunig op.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 maart 2013 07:56 PM
  [ # 60 ]

points Niet normaal.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook