Beste leden,
Sinds 2 weken ben ik de trotse bezitter van een prachtige CX 25 GTI prestige automatique uit 1987.
Een droom die werkelijkheid is geworden. Ik ben in mijn jeugd met deze auto’s opgegroeid en van een familielid heb ik deze dame mogen overnemen.
Enfin, carrosserie is zeer goed, geen enkele roestvorming, interieur ook van hoge kwaliteit, prachtig creme kleurige lederen bekleding, dus wat betreft het uiterlijk van deze dame zit het helemaal goed.
Welnu, motorisch is de auto ook prima, maar hebben we wel een lekkende radiateur geconstateerd.
Zo erg zelfs dat revisie niet meer wenselijk is.
Mijn vraag is: wie kan mij hier verder mee helpen, om dit onderdeel te bemachtigen ?
Alvast dank voor jullie reacties, en als de dame weer toonbaar is gemaakt zal ik enkele mooie kiekjes met jullie delen.
Groet





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefilecteerd met je aanwinst en we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto’s.
en ik denk dat deze wel past
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=27869&products_id=5656
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Mark Gielen schreef:Gefilecteerd met je aanwinst en we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto’s.
en ik denk dat deze wel past
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=27869&products_id=5656
Mark
\
Beste Mark,
Dat is hm !!!!
Heel hartelijk bedankt….
Groet
Gabriel Geuskens














Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Dezelfde radiatoren zijn te koop voor nog geen 60 euro.
Merk AVA = gegarandeerd dezelfde kwaliteit.
http://www.benl.ebay.be/itm/390459973269?ru=http://www.benl.ebay.be:80/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=390459973269&_sacat=See-All-Categories&_fvi=1&_rdc=1
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is die ook geschikt voor mijn dame,2400 prestige met airco?
Aangezien mijn radiateur nog niet klaar is.
Is dit natuurlijk vele Malen goedkoper.
VgF.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Interessant! jammer dat ze voor de Turbo’s geen alternatief hebben.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hij (zie link) heeft wel eens een nieuw binnenwerk (de eigenlijke radiateur) gesoldeerd in het frame van de kapotte radiateur van een oude saab waar niets meer voor te krijgen was, daarnaast kostte het eigenlijk niet zo veel.. We werden wel snel geholpen…: http://www.deradiateur.com En misschien kan tie je oude radiateur repareren?














Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
@F.SvM
Ik verwacht dat deze radiator ook past in je Prestige, maar weet niet of de originele “halve” condensor past op deze radiator.
De dunne condensor van latere typen past hier uiteraard wel op.
Bij mijn Prestige heb ik de originele koperen radiator later herbouwen.
Ik rij al 2 jaar met bovenstaande radiator in m’n 22TRS met airco, de radiator koelt perfekt ook in de zwaarste omstandigheden.
Er is bovendien geen verschil qua bouwwijze en pasvorm met de originele Sofica/Valeo radiator.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik heb t nooit uitgezocht omdat ik eigenlijk wel altijd aan een goede gebruikte kon komen, maar zijn die koperen radiatoren niet meer makkelijk te vinden?
Overigens doet zo’n aluminium radiator ‘t ook prima in een turbodiesel.
CX GTi Turbo 2 - All Black
staat er hier iets voor je bij?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
trxke schreef:@F.SvM
Ik verwacht dat deze radiator ook past in je Prestige, maar weet niet of de originele “halve” condensor past op deze radiator.
De dunne condensor van latere typen past hier uiteraard wel op.
Bij mijn Prestige heb ik de originele koperen radiator later herbouwen.Ik rij al 2 jaar met bovenstaande radiator in m’n 22TRS met airco, de radiator koelt perfekt ook in de zwaarste omstandigheden.
Er is bovendien geen verschil qua bouwwijze en pasvorm met de originele Sofica/Valeo radiator.
Passen zal die ongetwijfeld,maar of het koelvermogen groot genoeg is?
Mijn ” koperen radiateur” wordt ook herbouwd,zijn alleen nog niet begonnen.( woensdag)
er zijn vandaag al weer een paar mensen blij geworden met de links die hier gegeven worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
shit dat kost me weer marge
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
F.SvM schreef:
Passen zal die ongetwijfeld,maar of het koelvermogen groot genoeg is?
Mijn ” koperen radiateur” wordt ook herbouwd,zijn alleen nog niet begonnen.( woensdag)
er zijn vandaag al weer een paar mensen blij geworden met de links die hier gegeven worden.VgF
Koelvermogen zal geen probleem zijn, aangezien dit type radiator origineel gemonteerd zat in m’n ‘83er 24i Prestige en in m’n ‘83er 24 GTi.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
trxke schreef:Dezelfde radiatoren zijn te koop voor nog geen 60 euro.
Merk AVA = gegarandeerd dezelfde kwaliteit.
http://www.benl.ebay.be/itm/390459973269?ru=http://www.benl.ebay.be:80/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=390459973269&_sacat=See-All-Categories&_fvi=1&_rdc=1
ben ook aan het kijken wil de kleine radiateur in mijn 20re(16dm3) vervangen voor een trs(23dm3)
nu zie ik op deze duitse site 2 verschillende prijzen langskomen €50,- en €138,- terwijl de maten hetzelfde zijn namenlijk 630x370x42 auto’s met clime €50,- en auto’s zonder clime €138,-???
je zou andersom verwachten maar welke zal ik nu nodig hebben?welke heb jij gekocht?
vriendelijke groet, joost
samuel schreef:staat er hier iets voor je bij?
ben ook aan het kijken wil de kleine radiateur in mijn 20re(16dm3) vervangen voor een trs(23dm3)
nu zie ik op deze duitse site 2 verschillende prijzen langskomen €50,- en €138,- terwijl de maten hetzelfde zijn namenlijk 630x370x42 auto’s met clime €50,- en auto’s zonder clime €138,-???
je zou andersom verwachten maar welke zal ik nu nodig hebben?welke heb jij gekocht?
vriendelijke groet, joost
citroëncx
Ik heb in mijn 22trs die voor klima. Logisch want ik heb airco. Die kan je ook gewoon monteren als je geen airco hebt.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.