hoi samuel okee dan zal ik die van €50,-euro bestellen maar wat is nu toch het verschil ?afmetingen zijn t zelfde?
vrgr,joost

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Denk er effe aan dat je nu dus ook een ‘waterpijp’ moet gaan zoeken, omdat nu de aansluitingen allebei aan één kant zitten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@laleo,
al geregeld met de slangen erbij.maar wat zou nu toch het wezelijk verschil wezen tussen die radiator van 50,-tbv clim en die van 138,-zonder clim bijde zijn 630x378x42.(alleen de prijs?)
vrgr,joost

Echt geen idee, maar daar kan ik het nog niet eens voor inkopen bij een grossier!
Sinds onderdelen vrij voor particulieren op het www worden aangeboden ben ik totaal het spoor bijster. Zie ook bijvoorbeeld uitlaten en banden.
Maar probeer gewoon die van € 50,00, als hij top is, ben je toch mooi goedkoop uit?
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Edit ter illustratie: als ik hem opzoek in de database, staat hij voor € 175,00 ex BTW (Valeo of AVA)
De maat die daarbij staat is: 630-378-42mm, klopt dat?
ja klopt heb op andere sites gekeken en kwam overal rond de 170euries uit dus dit is een bodemprijs 5tienen plus 15euries verzenden vanuit duitsland ben je klaar .kan haast niet zou je toch denken?? ga maar bestellen.
ben van plan 2x ventilatoren te plaatsen ofwel een erbij .kan ik de 2e ventilator parallel op de eerste aansluiten of?
vrgr,joost

Je moet even een elektrisch schema zoeken, want het werkt anders met aircomodellen hè?
De fan slaat aan als je de airco inschakelt.
Ik heb overigens niet direct met die lui gehandeld. Een maatje van me heeft een koeltechnisch bedrijfje (makkkelijk airco vullen ) en die koopt daar ook zijn verdampers ed. Mijn spul kwam gewoon met de bulk mee dusss geen verzendkosten.. Gaat er niet om wat je kent maar wie je kent!
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
@la leo,
ja ben ff aan het kijken met een enkele ventilator gaat het via termocontact langzaam(combinatie met weerstand in de gril)of hoog stand ook weer afhankelijk van de temp van het water.
bij bv de gti gaat het dmv 2 relais een voor langzaam een een relais voor hoog stand maar hoe dat nu te veranderen bij mijn REtje? ga ik nog eens goed bestuderen door stroomkringschema,s te lezen
@samuel, is net besteld ach 15,00 voor verzending van een splinternieuwe radiateur voor maar 50tientjes das toch mooi.
vrgr,joost
das balen !!!gistereavond besteld en betaald en vanmorgen een mailtje dat deze radiateur niet meer leverbaar is ze zouden het geld vandaag wel weer terug storten grrrr
gr,joost
Als dingen te mooi zijn om waar te zijn klopt dat vaak ook wel.
Ik vind 138 anders ook nog heel schappelijk hoor
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Simpel gezegd komt het erop neer dat je er een relais bij moet bouwen, zodat de langzame stand van de ventilator meteen draait zodra de airco wordt ingeschakeld. Permanent, dus ook als de motor nog niet warm is.
Hoe die schakeling verloopt, zou ik uit m’n hoofd ook niet zo weten, maar dat het zo moet werken, is een feit.
@erik,
ja dat wel maar had begrepen dat samuel er wel een had besteld daar voor die bodemprijs die van 138,00euro ook niet meer leverbaar .
vrgr,joost
La Léo schreef:Simpel gezegd komt het erop neer dat je er een relais bij moet bouwen, zodat de langzame stand van de ventilator meteen draait zodra de airco wordt ingeschakeld. Permanent, dus ook als de motor nog niet warm is.
Hoe die schakeling verloopt, zou ik uit m’n hoofd ook niet zo weten, maar dat het zo moet werken, is een feit.
okee komt in orde was volgens mij iets van laagstand ventilatoren in serie geschakeld ddor relais en hoog ventilatoren paralles geschakeld door relais .nu eerst weer eens gaan shoppen voor een trs radiateur
vrgr,joost
Je hebt ten eerste een thermocontact nodig met 2 standen, als er een weerstand in serie is geschakeld heb je die dus ook. Het is de bedoeling dat bij de eerste stand de 2 ventilatoren in serie geschakeld zijn, dus ze draaien dan op 6V, bij de hoge stand worden ze beide parallel geschakeld en draaien ze volluit. Je hebt hier 3 relais voor nodig. Ik raad aan om die uit een sloper te trekken, want die kabelboom trek je er zo uit, en er zit een paar relais onder je rechter koplamp bij de accu.
Met de airco erbij komt er een extra draadje bij wat de fans in de eerste stand laat draaien als je de airco aanzet. Meestal als je een airco uit een sloper trekt neem je dus de kabelboom van de airco en de vetilatoren ook mee.
Verder hebben de ventilatoren die op de condensor en radiateur worden geschroeft ook kortere afstands houders (zwart vierkante lijst), om de condensor die erbij komt te compenseren. Zorg dat je die ook hebt.
Goede raad is voorraad
net een telefoontje gehad uit duitsland over 4 weken wordt de radiateur naar me opgestuurd