goededag
ik ben frank 34 jaar afkomstig uit arnhem
in het dagelijks leven werk ik als autotechnicus (in de vrije tijd meestal ook)
vedder gelukig getrouwd 2 dochters van 1 en 5 jaar
auto,s intreseren me al vanaf dat ik ze kon zien
ik heb me hier aangemeld om wat info in te winnen over de saxo en mayby iedeen op te doen
ik heb een saxo vts gekocht hij kwam toevallig op mijn pad de saxo is flink mishandeld en was eigelijk opgegeven en stond op het punt om afgevoerd te worden ik vond het een leuk karretje en besloot hem een 2e kans te geven
de saxo vts stond als 4 maanden stil met een lekke koppakking ook is de radiatorbalk onder de saxo is gebroken (verkeerd gesleept) vedder van binnen en van buiten smerig door oa stilstaan en als rijdende vuilnisbak te gebruiken de apk is eraf draagarmen en wiellagers stuk kappenset rondom los
maargoed ik heb voor hetere vuren gestaan dus de saxo mocht met mij mee naar huis
bij thuiskomst gelijk aan mijn nieuwe vriend begonnen
het hele koelsysteem zat vol met olie (dikke bruine drap) tot in de thermostaat toe
blok is gespoeld en cillinderkop gaat maandag naar de revici
vande week bouw ik hem weer op koppakking distributie groot onderhoud (dat is ook al jaren geleden) en gaat hij voor de apk
daarna is het uitelijk aan de beurt niet te gek maar een paar dingen die me niet bevallen
de bedoeling is om er mee te rijden als hij klaar is omdat ik bijna niet rij met mijn huidige auto ik woon 10 min van mijn werk dus pak lekker de snor scooter en een klein autotje kost minder in de maand
huidige auto,s die in bezit zijn
astra g irmsher station en een audi a4 1.8t (voor de vrouw)
groet frank
Welkom Frank en veel plezier hier op het forum
Groetjes Harry
zo de cillinderkop is weer terug
nu rustig opbouwen gelijk alles nieuwe erop tot de radiator toe
radiatorbalk weer vast gelast
als alles goed gaat loopt ze vanavond weer
zo vandaag de weg opgegaan gisteren heeft hij een nieuwe apk gekregen
moesten wel ff nieuwe remmen op draagarmen en een achterdemper gelijk maar een sebring
hij loopt goed en is bijna klaar ff de puntjes nog op de i zetten
plaatje bij het praatje
Leuke Saxo, veel plezier ermee en uiteraard welkom hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017