Aanschaf C5 Break
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 16 september 2012 02:52 PM

Hallo,

Ik denk er sterk over om onze Xantia waar we inmiddels al 7 jaar in rijden te verruilen voor een C5 Break 2.0 16v van +/- 2004. Nu heb ik enig leeswerk op het www. gedaan en ben er achtergekomen dat de eerste 2 productiejaren -2001/2002- de meeste(elektronische)problemen geven,vanaf 2003 zou het een stuk beter moeten gaan. Ook lees ik regelmatig dat er problemen met het druklager zijn….?

Wat zijn jullie ervaringen en kilometerstanden met de C5?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 16 september 2012 03:55 PM
  [ # 1 ]

Vanaf 2003 ongeveer zijn het inderdaad vrij probleemloze auto’s. Mijn ouders hebben tot dit jaar een 2.0 16V gereden (ingeruild met 135.000 km, nieuw gekocht in 2004). Eigenlijk nooit echt iets mee gehad. Wel ‘s winters af en toe slechte stationairloop bij koude motor. Schijnt aan de klepstoters te liggen die onvoldoende smering krijgen. Er is destijds dunnere olie op gegooid, wat het probleem verminderde, maar helemaal opgelost is het nooit. De garagist zei dat hier ooit een terugroepactie voor was geweest?

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 september 2012 08:56 PM
  [ # 2 ]

Kopen, heerlijke auto’s. Heb hem nu een jaar of vier en bevalt nog steeds super Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 17 september 2012 09:26 PM
  [ # 3 ]

Klepstoters die te weinig smering krijgen? Ik neem aan dat de 2.0 16v hydraulische stoters hebben,zoals ook de 1.8 16v heeft…..,ging dit vreemd stationair lopen ook gepaard met getik?

Goed te lezen dat jullie positief zijn qua storingen. Zijn de storingen van de eerste bouwjaren ondertussen niet opgelost door een software-update,of werden deze wagens geplaagd door andere problemen?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 september 2012 09:41 PM
  [ # 4 ]

C5 is een hele complexe auto met een hele berg electronica waar altijd wel iets mis mee kan gaan. Dat los je niet op met een software update. Die van mij rijdt qua storingen probleemloos, wel net stabilisator stangetjes, rubbers en een volledig gecorrodeerde remklauw gehad dus kassa. Ze kunnen heel duur zijn bij problemen. Kijk naar een goed onderhouden exemplaar. Die van mij is altijd dealer onderhouden en dat merk je wel, heerlijk probleemloos rijden Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 17 september 2012 10:58 PM
  [ # 5 ]

Klepstoters die te weinig smering krijgen? Ik neem aan dat de 2.0 16v hydraulische stoters hebben,zoals ook de 1.8 16v heeft…..,ging dit vreemd stationair lopen ook gepaard met getik?

Geen getik, alleen schudden bij stationair lopen na een koude start en soms een storingsmelding. Het schudden wordt minder en verdwijnt vervolgens helemaal naarmate de motor opwarmt. Door te dikke olie (koude!)doen de klepstoters hun werk niet goed. Het leek soms wel of de auto op drie poten liep. Dit komt doordat zowel de klepstoters als de kleine oliekanaaltjes binnenin de cilinderkop na verloop van jaren vervuilen, wat dus die slechte loop bij koude veroorzaakt. De dealer zei destijds dat het hier een bekend probleem betrof en dat er ook een terugroepactie voor was geweest. Als dat al zo is, zijn mijn ouders daar echter nooit over geïnformeerd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook