Hoi allemaal,
Ik wilde net na een weekje (vakantie) mijn CX 2500 RD weer starten. Dat lukte op zich prima; voorgloeien, starten, lopen, zoals gebruikelijk. Maar hij liep erg beroerd en sloeg vrijwel direct weer af. Daarna kreeg ik hem ook niet meer aan de praat.
Ik heb geprobeerd hem een paar keer voor te gloeien, zonder effect.
Ook heb ik een paar keer gepompt met de handpomp, maar ook dit hielp niet. Daarna geprobeerd te ontluchten, maar.. er komt alleen maar lucht uit het ventiel. Dat lijkt me niet goed.
Er zit zeker voldoende brandstof in (kwart tank), maar het lijkt er dus op dat er geen diesel bij de pomp komt. Of zie ik dat verkeerd?
Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Alvast bedankt!












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk aan een lekje in de toevoerleiding zodat hij lucht trekt. Of het afsluitventiel -elektrisch- is stuk
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Inderdaad je laatste stukje toevoerleiding deze is van rubber is lek,van de week weer meegemaakt met in dit geval een CX TRD turbo.
Oplossing vernieuw dit stukje leiding en je bent weer de man!!!
Wat daan zegt zou kunnen.
Maar er zijn nog meer verdachten.
Ik heb voor dat soort dingen een trechter die ik hoog ophang, de diesel stroomt dan van boven dus onder vrij verval.
Je kunt dan een voor een dingen uitsluiten.
De dingen waar ik het eerste aan denk zijn dat stukje rubber van daan, het stuk plastic wat achter het motorblok over het chasis een knik maakt.
Verder zijn de handpompjes ook vaak lek.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Bedankt voor jullie reacties!
@Erik, ik heb je advies opgevolgd en met een trechtertje de brandstof direct aan de pomp gevoerd.
Hierna sloeg hij vrijwel direct aan. We zitten dus op het goede spoor.
Het werd al vrij snel donker vanavond, dus morgen even verder prutsen.
Moet nog even een stukje slang zoeken, zodat ik hetzelfde truukje vóór het filter/handpomp-gebeuren kan uithalen.