8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Eriks prestige project
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2012 12:35 AM
  [ # 106 ]

Het ruisfilter is eenzijdig,kan niet aanzuigen,is een soort van demping.( naam zegt het al).
Aanzuigen doet hij bij het uitlaat spruitstuk ( warme lucht)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 november 2012 01:57 AM
  [ # 107 ]

Ik heb over dat filter zitten denken, zou dat ook niet eensoort demping voor de lmm geven?
Dat geleuid interresseert me niet zoveel, maar als de motor er mooirer van loopt dan wil ik wel zon ding.

Verder had ik vandaag de scheiding van koest en chassis willen voltrekken, maar het is niet gelukt.
Wel balen want het is toch een beetje een mijlpaal in zon project, en ik moet eerst weer varen dus kan pas over een week verder.
Ik moet alleen de voorbumper er nog af, motorblok ondersteunen en de chassis-koets bouten los.

Toch best wel een behoorlijke klus hoor, ik heb er ondertussen ca 40 uur inzitten.
En dan moet ik nog beginnen!
Ik vind het super leuk werk, maar als je dit toch moet laten doen is de lol er snel af lijkt me.
Een proffesional zal het waarschijnlijk sneller doen, maar dan nog.

Tot zover gaat alles redelijk volgens plan, koets valt eigenlijk wel mee, chassis is vrij slecht maar niet onherstelbaar, interieur is super, motor heb ik toch wel een beetje twijfels bij (vooral na het Zien van die witte drab in het thermostaat huis.
O ja, de hydraulische koppeling lekt lhm en het stuurhuis ook   Confused

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2012 10:57 AM
  [ # 108 ]

Ik denk niet dat scheiding koets/ subframe sneller gaat ,want het is geen dagelijkse kost.
En je moet bedenken,je hebt al veel meer dingen gedaan die niet noodzakelijk zijn voor de scheiding.
En over dat filter,ik heb een 2400 en zit ie ook in.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 november 2012 05:31 PM
  [ # 109 ]

operatie geslaagd.
alleen een draad van de benzine pomp vergeten, maar gelukkig op tijd gezien cheese

wat een slap ding zeg dat chassis.
ik ga eerst proberen hem met spanbanden in model te houden, anders zal er een frame overheen moeten.
als ik hem nu ga verrollen zonder steunen onder de motor weet ik zeker dat hij krom wordt.

Afbeelding Bijlagen
P1040529.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2012 05:44 PM
  [ # 110 ]

Je kunt hem rustig verrollen.
Met een beetje beleid ,gaat dat prima.
Wordt hij echt niet krom van.
Daarna effe voor met achter verbinden en aan iedere kant een scoor naar de langs ligger.
Kijk anders effe biij mijn topic

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2012 07:51 PM
  [ # 111 ]

En natuurlijk vraagt dit om meer foto’s

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 november 2012 09:13 PM
  [ # 112 ]

http://www.restagraf.com/index.php?id=20 in België verkrijgbaar bij auto 5 en sommige DHZ zaken, Nederland geen idee.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2012 09:28 PM
  [ # 113 ]

Ik zou toch vooral eerst een kruis in de koets lassen, want die is krom voor je “recht” kunt zeggen…. En dat is geen grap!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2012 09:59 PM
  [ # 114 ]

Een CX buigt al als je hem op een 2 kolomsbrug hangt in 1 geheel Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2012 10:39 PM
  [ # 115 ]

Maar dan zit de motor er nog in.
Als je de kale koets op de krik punten pakt ,dan gebeurt er niks.
En zo te zien zitten de sjorbanden daar kort in de buurt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 november 2012 11:34 PM
  [ # 116 ]

De banden zitten inderdaad om de kriksteunen heen.
Ik heb hem nu over de hele lengte onder de dorpels en kriksteunen en voorschermen ondervuld.
Het chassis heb ik versterkt door een driehoek met banden te maken, dat scheelt een stuk en voelt nu stevig aan.

Nu eerst een verrijdbaar frame maken voor de koets.
En dan het chassis kaal maken.
Ik twijfel nog of ik hem laat stralen of met de borstel op de flex.
Het nadeel van stralen lijkt mij dat er grit in het chassis komt wat weer vocht vasthoudt.

De bovenkant van het chassis is gaaf, dus valt mee.
Ik zal morgen wat fotos maken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 10:22 AM
  [ # 117 ]

Goede morgen.
Met stralen is het inderdaad een nadeel,als de boel vettig is van binnen.
Vooral daar de draagarmen zitten aan de voorkant,moet je zorgen dat alle vet weg is.
Maar je moet je bedenken ,je kunt straks overal goed bij,dus je kunt het goed schoonmaken.
En dan laten stralen en meteen in de poxyprimer.
En als je hem daarna in de ML/ textiel of weet ik het wat zet,gebeurt er weinig meer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 11 november 2012 01:22 PM
  [ # 118 ]

Erik, met betrekking tot het chassis, hier even en tipje dat ik alsjemenou76 laatst al eens gaf , die en dergelijke operatie uitvoert: ‘Spalken van het chassis’

Dit als leidraad, hoe men het in de fabriek moest doen.
Wellicht heb je daar wat aan.

Verder staat deze procedure uitgebreid beschreven in de officiële werkplaatshandboeken, maar ja… nu ligt de koets er inmiddels al af.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 11 november 2012 01:35 PM
  [ # 119 ]
paso schreef:

http://www.restagraf.com/index.php?id=20 in België verkrijgbaar bij auto 5 en sommige DHZ zaken, Nederland geen idee.

Even een beetje off topic: iemand een idee waar je een ruime keuze in bevestigingsmateriaal - dus bouten, moeren maar ook clips - hebt, voor particulieren?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 november 2012 11:25 PM
  [ # 120 ]

shit de auto heeft een keer voorschade gehad.
de balk achter de bumper is gekreukeld.
het was me nog niet eerder opgevallen, maar het moet toch maar weer heel.

dus : wie heeft er een smalspoorsloper waar die balk goed van is?

Afbeelding Bijlagen
P1010629.jpgP1010628.jpgP1010627.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook