4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Eriks prestige project
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 28 september 2012 12:07 AM
  [ # 46 ]

Google vond dit over de hydraulische koppeling: http://www.tedperkins.com/hydraulic_clutch.htm

Stukje uit dit artikel:
If the HP system fails, the clutch can still be actuated like any conventional hydraulic clutch, using the connection (1) and the chamber (3).  Apparently the master cylinder creates enough volume of output to push the piston out.  I guess this effectively acts as a closed system.

Dat gaat vrij zwaar zonder de hoge druk van de pomp is mijn ervaring. Als er lucht in het systeem zit (of er mist LHM) dan gaat het erg licht (net als lucht in de remmen) maar dan komt de koppelingsplaat verder nauwelijks van zijn plek. Misschien is dat bij jou het geval?

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2012 12:08 AM
  [ # 47 ]

heeft cx basis daar geen reviciesetjes voor?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2012 12:10 AM
  [ # 48 ]
bastelaar schreef:

Google vond dit over de hydraulische koppeling: http://www.tedperkins.com/hydraulic_clutch.htm

Stukje uit dit artikel:
If the HP system fails, the clutch can still be actuated like any conventional hydraulic clutch, using the connection (1) and the chamber (3).  Apparently the master cylinder creates enough volume of output to push the piston out.  I guess this effectively acts as a closed system.

Dat gaat vrij zwaar zonder de hoge druk van de pomp is mijn ervaring. Als er lucht in het systeem zit (of er mist LHM) dan gaat het erg licht (net als lucht in de remmen) maar dan komt de koppelingsplaat verder nauwelijks van zijn plek. Misschien is dat bij jou het geval?

zelfde als de dravi geen druk geen kracht

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 september 2012 12:11 AM
  [ # 49 ]

Is het niet, net als bij een sm, dat de koppeling gewoon “gevoed” wordt door het lhm-reservoir en net als bij “normale” auto’s dus niet onder druk staat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 28 september 2012 12:14 AM
  [ # 50 ]

Ik zie bij CX-basis alleen dit voor hydraulische koppeling: (klik)

@jantje1948:

Bekijk die link in mijn vorige post maar eventjes, die legt de werking beter uit dan ik hier ooit zou kunnen Smile

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 september 2012 12:18 AM
  [ # 51 ]

nee hoor hij werkt wel degelijk, ik heb de versnelling gebruikt als handrem.
toen hij bergafwaarts verplaatst moest heb ik de koppeling ingetrapt en begon hij te rollen.

hij zat wel vrij diep, maar perfect licht.


hoe bedoelen jullie dat met een vier kolommer?
koets op de brug helemaal los, dan de auto eraf rollen.
brug omhoog auto eronder en koets optillen?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 28 september 2012 12:26 AM
  [ # 52 ]

Ah ok, dat is een goed teken dan! Ws. is ie nog lichter als straks de hoge druk erbij komt. Ik kan me herinneren dat we het in de garage een ‘vrouwenkoppeling’ noemden toentertijd: die kon je ook met hoge hakken aan in de file gemakkelijk blijven bedienen.

Ow en je gaf aan dat de auto nog weinig gelopen had, ws. is die koppeling nog lekker nieuw en is ie daarom ook al lichter. Toen ik aan CX-en schroefde zaten we nog in het tijdperk waarin CX-en gewoon meestal oude afgeragde hondehokken waren (zeker nog geen oldtimers toen - met af en toe een prettige uitzondering) en die koppelingen zaten meestal ook aan hun eind. Ik denk dat ik daarom vond dat die prestige koppelingen zwaar gingen zonder HD erbij…

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 28 september 2012 12:35 AM
  [ # 53 ]

je kan inderdaad de koets onder de brug op hangen en het frame er onder uit rollen.. Kriksteun “pegs” zouden ideaal moeten zijn.
Nu heb ik het geluk van een mobiele loopkat en de pech met onze hoogte van griezel dus daar heb ik een 2 tal palen door de gaten van de achterbank dwars-balk, tot voot vast gezet aan de chassis bevestiging in de voetenbakken. Ik gok er op dat de koets wel weer goed op het onderstel terecht komt

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 01 oktober 2012 09:06 PM
  [ # 54 ]
F.SvM schreef:

in het wphb staat ook een afbeelding dat ze haar met twee beugels door de voorste portierraam
optakelen


Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 oktober 2012 09:33 PM
  [ # 55 ]

Dat ziet er spannend uit zeg big surprise

Maar wel goed dat het volgens citroen zo kan, dat betekent wel dat ik me teveel zorgen maak over kromtrekken.
Ik zit zelf te denken aan twee banden die ik onder de kriksteunen door laat lopen, en tussen het chassis en de koets door wurg.
Dan de banden zo breed ophangen dat de koets niet samengeknepen wordt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 01 oktober 2012 10:59 PM
  [ # 56 ]

Ik vind die foto er ook wel wat spannend uit zien.

Maar het is natuurlijk best logisch. Als het subframe al zo slap als een krant is… moet er toch wel iets een beetje solide zijn. In princiepe moet de stijfheid die het frame mis worden opgevangen door de koets. Nu zit het onderstel ook nog eens met silentblocks gemonteerd. Als een koets dus door hangt redeneer ik nu dat deze dan behoorlijk GAAR moet zijn.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 02 oktober 2012 12:19 AM
  [ # 57 ]

WPH demontage carroserie

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 02 oktober 2012 12:45 AM
  [ # 58 ]

O ja hoor mannen, zo’n koets is stevig hoor!
Kijk maar eens, zelfs volgeladen met rotte portieren en andere troep houdt hij z’n vorm:

devil

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 oktober 2012 12:49 AM
  [ # 59 ]

dus jij houdt ook wel van radicaal opruimen Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 oktober 2012 12:58 AM
  [ # 60 ]

Wist niet dat je ook tuiniert leontien Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook