



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Was de raam hoek rechts verrot?( passagiers kant)
Denk het niet.
En over het vinyl, klopt wat je zegt.
Het vinyl voor de Nederlandse markt was een optie,en werd er door de verkopers( garagehouders) verzorgd.
Als je toentertijd een cx bestelde met als optie vinyl,dan werd dit niet bij de fabriek gedaan,maar door de importeur of garage waar je de auto kocht.
Staat zelfs nog in een folder die ik heb,
( dit schoot me net te binnen )
En dan kan ik me voorstellen dat ze niet de moeite nemen om de ruit te demonteren
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@frank
Het is geen origineel nederlandse, wel al een hele tijd geleden geimporteerd.
Land van herkomst zou ik moeten uitzoeken, de vorige eigenaar heeft het wel verteld maar ik weet het zo niet meer.
Ik gok dat het belgie is, want ik heb het meeste belgische franken gevonden in het interieur
Die sponning is rechts wel beter, maar ik denk dat ik daar wel gaten in hak met een schroevendraaier.
Hij gaat er dus over de hele lengte uit.
Wat zou dat vinyl nieuw kosten?
Het maakt het werk wel een stuk makkelijker.
En ik vind het wel heel chiq staan in combinatie met grijs.
Dan komt het wel weer over het rubber heen, want ik kan me niet voorstellen dat je het anders dicht krijgt met dat profiel in het vinyl.
Gelukkig heb ik nog even tijd om erover na te denken
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb een prijs van ongeveer 400 euro.
Voor het finyl.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
foto van hoe het bij mij zit, eerdere post op vorige pagina ging niet goed….
zo hoort het denk ik. dit is alleen een nieuw rubber. er is nu ook een aftermarket kopie beschikbaar dus. hopelijk hiermee wel goed afsluitend. RVS strip zit er hier nog niet op.
cx basis heeft ook vinyl, is wel redelijk netjes, met name zelfde soort structuur, zie ook bovenstaande foto.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
En dan moet het erdus nog op?
Wel een leuk projectje om dat zelf te doen lijkt me.
Ik heb alleen geen idee hoe ze dat doen, wordt dat eerst warm gemaakt?
Bij mij zitten er stiksels halverwege de raamstijlen, hoort dat wel?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hoort wel. wordt zo in delen gemaakt, er op gelijmd.
beetje / voorzichtig verwarmen meende ik. zelf geen ervaring mee. ik heb het laten doen.
bij mij zijn die stukken op die a-stijlen wel dubbelgeslagen,maar niet doorgestikt. doorstikken geeft juist gaatjes in het waterdichte vinyl.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daarom loopt het vinyl wat er onder zit ook door,en zelf doen lijkt mij zeer moeilijk.
Je moet hem in 1 keer goed leggen,anders krijg je problemen met de lijm.
Tenminste dit is mij door een restauratie bedrijf gezegd.(doet veel in citroen,en vinyl daken)
Daarom laat ik het doen,weet niet wat een los stukje vinyl kost,maar met maken erbij moet het voor 500 euro kunnen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
tja voor 500 euro ga ik denk ik niet knoeien, alhoewel het me wel een leuk lijkt om zelf te doen.
dorpel kappen eraf en dan valt het toch weer tegen.
bijna alle bevestigings spijkers zijn rot inclusief een cm dorpel eromheen.
hadden die kappen er niet opgezeten dan waren de dorpels nog heel denk ik.
zijn die witte plastic dingetjes waar de deurpanelen enzo mee vast zitten nog ergens te krijgen?
ik heb er nu al een stuk of tien stuk en ik moet nog twee panelen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dopjes bij CX basis.
Die waterpomp… oei.. Dat thermostaathuisje moet je maar niet proberen los te draaien..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Luchtfilter: als het nog heel is: bewaren, worden duur en lastiger aan te komen!
Officieel hoort er in die van jou eentje van metaal die je kunt uitspoelen, maar deze zijn ook prima.
Een tragisch lot van die muis! Ik vond er ooit eentje geheel gemummificeerd in het luchtfilterhuis van mijn Pallas. Alles zat er nog precies op & aan, zelfs de snorhaartjes nog. Erg mooi om te zien. Deze was wat minder fortuinlijk haha.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Leontien,
Ik snap het niet helemaal, kun je het me verder uitleggen?
Dat uitwasbaar filter hoort dat wel in dit huis dan, of hoort er dan ook een ander huis omheen?
Dit om dat het huis al op het te stralen bultje ligt.
Zou zonde zijn om iets te gaan stralen en spuiten wat er helemaal niet in hoort.
Is daarom ook die slang aan de bodem afgedicht met een jerrycan dop?
Ik kon al niet bedenken waar die ophoort.
Alvast bedankt
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die slang op de bodem hoort weer aan een andere ” bus”.
Die op het subframe zit.
Zal effe foto zoeken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Erik, je kunt die koektrommel gewoon lekker stralen, want beide filters passen erin.
Alleen hadden de oudere types een metalen gevlochten filter, dat uitwasbaar is:
En later monteerde men een schuimrubberen filter zoals jij aantrof. Geen idee waarom en vanaf wanneer dit gebeurde, maar ze raken enigszins schaars. Het clubmagazijn heeft nog een stapeltje, maar ze worden niet in grote hoeveelheden meer gemaakt. Passen dan ook uitsluiten in de CX, dus tja…
Als hij nog goed is, gewoon monteren.
Dat dopje? Slaat natuurlijk nergens op, behalve om eventuele muizen in de stalling te weren (o nee, wacht…)
Immers, dit zal de luchtinlaat zijn, de auto moet toch ergens lucht aanzuigen immers? Dat gaat via die buis. Of je moet een andere buis bedoelen waar men een dopje op heeft gezet.
Edit: ja zoals Frank zegt! Hierop sluit weer het ‘ruisfilter’ aan, en via dat ding wordt de lucht aangezogen. Die ruisfilters verloor men nogal eens of er kwam een gat in waarna men het verwijderde. Wellicht daarom dat dopje, al slaat het dan nog altijd nergens op.
Ik neem aan dat hij er bij jou ook niet meer opzit. Is niet heel erg, het ding dempt het aanzuiggeluid iets, maar och…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D