De C1 kent drie verschijningsvormen, want er hebben tot nu 2 faceliften plaatsgevonden. Nu is het heel goed te begrijpen dat een automodel om de zoveel tijd een opfrisser nog heeft, maar ik ben er niet helemaal uit of e.e.a. tot een esthetische verbetering heeft geleid.
Als ik me beperk tot de voorzijde - waar zich toch de meeste cosmetische veranderingen voordeden - dan zie ik bij de eerste generatie C1’s een erg vriendelijk, evenwichtige voorzijde. De auto ‘lacht’ een beetje. Denk je negatief dan kun je die eerste C1’s ook een beetje ‘gezichtloos’ of ‘kleurloos’ noemen.
De tweede generatie kreeg meer smoel, meer karakter, werd er een beetje stoerder door. Echter, denk je hier negatief dan kun je ‘m ook een beetje ‘pompeus’ of zelfs ‘dommig’ noemen.
De allernieuwste C1’s zien er weer wat ‘sneller’ uit. Maar denk je negatief dan zou ‘onrustig’ of zelfs ‘kitscherig’ kunnen zeggen vanwege de kerstverlichting aan de zijkanten en prominente chevron-badge op de motorkap. Natuurlijk zijn dit allemaal subjectieve kreten, bovendien spelen elementen als kleur een belangrijke rol bij de beoordeling van de looks van een auto. (Zo vind ik persoonlijk een lichte kleur als wit of lichtgrijs het eerste model goed staan, maar dat zo’n lichte kleur het 2e model totaal misstaat vanwege zijn promintentere smoelwerk.)
Afijn, omdat ik er zelf niet helemaal uitkom, ben ik benieuwd naar de mening van anderen.
Ik vind de laatste serie ook niet zo geslaagd. De serie daarvoor vind ik wel mooi, maar dan moet de grille we een zilveren lijst hebben, want die maakt de voorkant echt af.
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
Fietser schreef:De C1 kent drie verschijningsvormen, want er hebben tot nu 2 faceliften plaatsgevonden. Nu is het heel goed te begrijpen dat een automodel om de zoveel tijd een opfrisser nog heeft, maar ik ben er niet helemaal uit of e.e.a. tot een esthetische verbetering heeft geleid.
Als ik me beperk tot de voorzijde - waar zich toch de meeste cosmetische veranderingen voordeden - dan zie ik bij de eerste generatie C1’s een erg vriendelijk, evenwichtige voorzijde. De auto ‘lacht’ een beetje. Denk je negatief dan kun je die eerste C1’s ook een beetje ‘gezichtloos’ of ‘kleurloos’ noemen.
De tweede generatie kreeg meer smoel, meer karakter, werd er een beetje stoerder door. Echter, denk je hier negatief dan kun je ‘m ook een beetje ‘pompeus’ of zelfs ‘dommig’ noemen.
De allernieuwste C1’s zien er weer wat ‘sneller’ uit. Maar denk je negatief dan zou ‘onrustig’ of zelfs ‘kitscherig’ kunnen zeggen vanwege de kerstverlichting aan de zijkanten en prominente chevron-badge op de motorkap. Natuurlijk zijn dit allemaal subjectieve kreten, bovendien spelen elementen als kleur een belangrijke rol bij de beoordeling van de looks van een auto. (Zo vind ik persoonlijk een lichte kleur als wit of lichtgrijs het eerste model goed staan, maar dat zo’n lichte kleur het 2e model totaal misstaat vanwege zijn promintentere smoelwerk.)
Afijn, omdat ik er zelf niet helemaal uitkom, ben ik benieuwd naar de mening van anderen.
Persoonlijk niet . ik vind de 2009-2011 facelift de mooiste.
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik vind de eerste de mooiste, de tweede is net alsof ze vergeten zijn om de hele bumper te spuiten en dan die mistlampgaten die dicht zitten…
De laatste is wat mij betreft een beetje speelgoedautootje met die zwarte stukken her en der op de neus. Alleen de DRLs vind ik mooi/nuttig. Wat ik wel mooi ben blijven vinden is… de kont!