Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kost dat eigenlijk?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee wat de uitlaat normaal kost. Ik vermoed richting de 800-1000 Euro, ex montage.
Ik heb hem van een vriend kunnen overnemen die een hele partij onderdelen had gekocht, dus het mocht voor een aantrekkelijke prijs weg. Ik denk niet dat ik veel meer kwijt ben als staal.
Ik meen dat ik 3-4 maal de staalprijs kwijt was.
Dus je moet wel de auto een tijdje in bezit houden wil je er plezier van hebben.
Maar alleen al dat gekloot met die achterdemper die elk jaar vervangen moet worden is al de moeite waard…
De vlampijp zou ik wel van staal houden, die gaat normaal gesproken erg lang mee.
En het verhaal dat die opgevreten zou worden door het RVS is mij nog niet overkomen…
Ze hebben daar wel rekening mee gehouden met de samenstelling van het RVS is mij destijds verteld…
Voor een Axel of een Ami Super zou RVS ook handig zijn, want die uitlaten worden denk ik ook zeldzaam…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Elk jaar vervangen?
Ik heb met de stalen achterdemper 5 jaar gereden, en die zag er niets een een beetje nieuw uit toen ik de auto kocht.
Goed ik probeer over het algemeen de auto wel warm te rijden. Zeker als er een tijdje niet mee gereden gaat worden eerst een lange rit voor het wegzetten.
Hoewel de uitlaat er nu tegen kan, denk ik dat het nog steeds beter blijft voor de motor om te nog steeds te doen.
Bij dagelijks gebruik, ook in de winter en in de stad had ik na ongeveer een jaar alweer een gat erin…
De achterste demper heb ik toen als eerste van RVS genomen, de grote demper en de pijpen een paar jaar later toen die ook vervangen moesten worden.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmorgen het leder in het vet gezet. Mooie dag om de auto daarna met ramen dicht in de zon te laten staan, het vet trekt er lekker in.
Dat is vet zeg ik dan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Mooi hoor, is het allemaal nog origineel leer?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, de auto is origineel geleverd met tabac leder. Aan de stickers onderop de stoelen heb ik kunnen zien dat die uit dezelfde periode komen als de auto.
Alleen de bestuurdersstoel is vervangen door een andere originele stoel, van de andere stoel was het leer gescheurd.
Op wat losse stiknaadjes en hier en daar een puntje krom van een deurpaneel ziet het er prima uit.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De achteruitrijlampen doen het niet.
Tussen de accu en bobine zie ik wat losse stekkertjes. Na het verwijderen van de koeltunnel en accu kan ik in elk geval zien dat 2 male stekkertjes vanaf de bakschakelaar komen.
Tot nu toe kan ik nog maar 1 female stekkertje vinden, deze komt uit een grotere draadboom.
Op het moment weet ik nog niet of dit juist de plus is of de stekker die naar achteren loopt.
Iemand een idee waar ik het andere stekkertje moet zoeken?
Op de accu min pool zitten 3 draden. 1 dikke naar de waterpomp, 1 dunne aan een masspunt rechts op accu houder. De 2de dunne liep ergens naar de linkerkant van de accu, maar deze schoot los. Waar hoort deze aan vast te zitten?
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
1 dunne draad naar de spanningsregelaar, de andere loopt tussen accu en voorscherm in en zit daar op het chassis vastgeschroefd.
Op contact op de bak is de roze stekker de + en de gele gaat naar de lampen.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gauthier schreef:1 dunne draad naar de spanningsregelaar, de andere loopt tussen accu en voorscherm in en zit daar op het chassis vastgeschroefd.
Volgens mij heb ik geen spanningsregelaar, ik heb er een moderne dynamo op zitten.
Waar zit die op het chassis?
Gauthier schreef:Op contact op de bak is de roze stekker de + en de gele gaat naar de lampen.
De draad vanaf de bakschakelaar is niet al te lang, deze komt tussen de accu en bobine uit. Daar ben ik een draad kwijt, die kan ik zo snel niet vinden.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het massapunt links van de accu gevonden, daar moet even een nieuw oogstekkertje op.
Hopelijk kan je er net bij zonder nog meer uit de auto te moeten halen.
De stekkers op de bak zijn geel en iets wat ooit roze geweest is.
Die 2 komen hier uit, de bovenste is duidelijk geel.
De gele heb ik doorgemeten en komt ook overeen met geel op de bak. De andere wat vage kleur komt met doormeten uit op de “roze” op de bak.
Op de foto zie je ook de female stekker welke dezelfde kleur lijkt te hebben als de andere vage kleur.
Goed, het probleem is dat de dus het andere stekkertje niet kan vinden die op de gele moet. Dat moet de draad zijn die naar de lampen achter gaat. Iemand een idee waar die stekker kan zitten?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gewoonlijk ligt die ergens naast de accu, waar-ie bij werkzaamheden (accu wisselen, tellerkabel los/vast maken enz.) nog wel eens de diepte in verdwijnt. Om te beginnen zou ik dus in de zone accu-dynamo-linker veerbol eens met een goeie lamp op zoek gaan. Als niemand die stekker eruit gesloopt of wegens onbruik in de kabelstreng getapet heeft, hangt-ie daar vast ergens.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!