Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En waar zijn die te koop?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen idee meer. Ik heb voor die cabriolet van mij destijds nieuwe gekocht en die bleven echt als nieuw. Het is niet allemaal bagger wat er voor de DS te koop is hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké jammer, wie weet het wel?
Daar ga ik zeker ook niet vanuit dat alles slecht is, het verbaast me eigenlijk hier te lezen dat er dus slechte tussen zitten.
Bij de gemiddelde webshop betaal je tussen de 90 en 120 euro voor een setje nieuwe spiegels.
Het hele “DS wereldje” is weer een heel appart iets. Dus langzaam aan aan het aftasten wat wel en niet goed is.
Zo hoor je van bedrijven die “reviseren” door iets opnieuw te in de lak te zetten en andere die het echt beter maken dan origineel. Stuurhuizen, LHM pompen noem het maar op…
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Er zijn ook spiegels op de markt die goed blijven hoor.
Yep , die van citroclasiek blijven tot nu toe goed,zitten er al drie jaar op
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:waterman schreef:Er zijn ook spiegels op de markt die goed blijven hoor.
Yep , die van citroclasiek blijven tot nu toe goed,zitten er al drie jaar op
Oké is een optie dus, had ik nog niet gevonden want die hebben niet echt een webshop.
RensKorevaar schreef:Eerst vermessingen en dan verchromen…
Ik kan niet echt ergens vinden wat verchromen kost, zie wel hier en daar dat het niet echt heel goedkoop is.
Lijkt me wel interessant voor onderdelen die je niet meer nieuw kan krijgen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun ze beter kant en klaar kopen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er schoot me nog een klein onhandigheidje van de DS te binnen.
Onder het rooster aan de passagierskant heb je 2 schuifje om de lucht in te stellen.
1 voor het grote rooster en 1 voor de lucht van naar de voeten als ik het goed begrepen heb.
De onderste voor de lucht naar de voeten die kan je wel open zetten, maar zodra je harder dan 50 a 60 gaat rijden schiet die weer dicht. Komt iemand dat probleem bekend voor?
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja, bekend probleem. komt alleen voor als je het bovenste schuifje dicht zet. Het blijft natuurlijk een franse auto…
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eeh nee probleem nooit gehad…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik heb daar eigenlijk ook geen problemen mee, schuifje blijft zoals ik het zet, schiet niet open.
Wat die stuurhuizen, pompen ed betreft, de prijs is al een goede indicatie om te weten of je alleen nieuwe verf betaald of daadwerkelijk een gereviseerd exemplaar.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Stef Sep schreef:Ja, bekend probleem. komt alleen voor als je het bovenste schuifje dicht zet. Het blijft natuurlijk een franse auto…
Juist als het koud is dan heb je de bovenste dicht staan om de kou buiten te houden en hoop je dat er nog wat warmte bij de voeten komt. Maar die schiet dus elke keer dicht.
Dus ik heb eigenlijk geen idee of die wel open blijft als de bovenste open staat
Enige idee hoe dat op te lossen is?
Komt doordat de schuiven van de unit niet meer goed zitten. Is een plastic asje waar beide schuiven op zitten, zit een veerring tussen en dan een klipje. Klipje wil er vaak af gaan als er een stukje van het asje afgebroken is. Blaas unit demonteren en de boel dusdanig modificeren/repareren dat de schuiven weer lekker stroef gaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat bedoel je precies met blaas unit?
Het vakje waar de 2 schuifjes in zitten of het rooster?
Dat is 1 geheel, wat doorloopt tot in het motorcompartiment. Moet helaas wel het dashboard er eerst uit, dus bij nader inzien niet zo’n heel handige tip van mij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jongens! Het is winter. Koudeluchtschuif blijft dicht tot ver in juni!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>