19 van de 82
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 10:21 PM
  [ # 271 ]

Die onderste is voor de verwarming voor de bijrijder bij de voeten.
Die klapt elke keer dicht.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 januari 2013 10:26 PM
  [ # 272 ]

Nee. De wArme lucht wordt door de schuif op de middencolsole geregeld. Daar stel je boven of beneden in. Daar hebben de schuitjes aan de buitenkant niets mee te maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 10:53 PM
  [ # 273 ]

Ja maar als het schuifje rechts dicht waait dan komt er ook geen warme lucht meer uit die buis onder het dash.
Of heb ik het mis?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 januari 2013 11:48 PM
  [ # 274 ]

Arjan, rij je er nu ook mee? Of staat ze op stal?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 15 januari 2013 11:59 PM
  [ # 275 ]

Het schuifje heeft niets te maken met de warme lucht. Voor warme lucht bij de voeten schuifjes onder de luchtroosters dicht en hendel linksboven de verwarmingshendel naar links.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 08:26 AM
  [ # 276 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Arjan, rij je er nu ook mee? Of staat ze op stal?

De DS staat gewoon binnen, zodra het zout weg is en het is droog weer er direct weer mee gereden worden.
Ik heb er in januari toen mooi weer was nog lekker met in een winters zonnetje mee gereden Wink

Erict schreef:

Het schuifje heeft niets te maken met de warme lucht. Voor warme lucht bij de voeten schuifjes onder de luchtroosters dicht en hendel linksboven de verwarmingshendel naar links.

Waar is het onderste hendeltje dan voor?
Volgens het boekje voor het onderste lucht toevoer/rooster.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 16 januari 2013 10:50 AM
  [ # 277 ]

Schuifje onder rooster regelt koude lucht. Koude lucht stroomt door sleuf aan rechterzijde de auto in. Warme lucht door de buis die onder het dashboard uit steekt. Volgens mij zit er geen link tussen beide systemen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 07:20 PM
  [ # 278 ]

Ik begin te twijfelen of het bij mij afwijkt als ik de verhalen zo hoor…

Even een foto met lelijk dash van internet af gehaald en wat pijlen bij gezet.
Ik ga het even zo simpel mogelijk neer zetten om het duidelijk te maken.

Bij mij bediend schuif A rooster B. Als je deze op de snelweg open zet komt er direct veel wind naar binnen, zover ik weet dus direct vanaf buiten door het voorscherm met een buis. Is overigens wel iets verwarmd lijkt het wel.

Schuif B waait vanzelf dicht of in elk geval naar rechts.

Rooster A staat zover ik tot nu toe door heb eigenlijk altijd open, daar komt ook wel wat warme licht door.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 januari 2013 07:30 PM
  [ # 279 ]

Die warmte komt vanwege de warmte onder de motorkap waar de buis naar voren doorheen loopt.

Edit: Ik was in de war met rooster B. Die is altijd “koud”.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 januari 2013 07:45 PM
  [ # 280 ]

Rooster A: warme lucht, regel je met de handels boven dat lelijke plankje, gaat samen met voorruit ontwaseming
Rooster B: koude lucht, gaat door de lange slang onder de motorkap, kan natuurlijk wat warmte in komen vanuit de motorkap. Regel je met schuif A
Schuif B: regelt koude lucht die ook door die lange slang komt (idem als Rooster A) naar de voeten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 januari 2013 07:51 PM
  [ # 281 ]

Rooster A: (aangejaagde) kachel-lucht ter ontwaseming zijruit, gelijk met voorruit. Bediend door handles in het midden: boven, warm/koud en meer/minder.
Rooster B: uitsluitend rijwind zonder aanjager of verwarming, bediend door schuif A voor meer/minder, door buis in rechter scherm.

Bij de voeten zitten twee onafhankelijke luchtuitlaten:
Schuif B bedient dezelfde onverwarmde rijwind als schuif A, maar de lucht komt er bij de voeten uit.
Bij de voeten kan ook (aangejaagde) kachel-lucht komen, bediend door handles in het midden: onder, warm/koud en meer/minder.

en zo zit dat.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 januari 2013 07:54 PM
  [ # 282 ]

Was ik mooi 6 minuten eerder.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 januari 2013 07:56 PM
  [ # 283 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 januari 2013 07:57 PM
  [ # 284 ]

Vind je dat dashboard echt lelijk Arjan? Het heeft wel wat van een Bentley.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 08:14 PM
  [ # 285 ]

Thanks! Dan zit het dus toch zoals ik eerst dacht.
Ik wist alleen niet dat bij de voeten ook lucht van direct buiten kwam.
Goed die schuif B is waait dus dicht, eigenlijk niet erg voor het verwarmen van de auto.

nltecoko schreef:

Bij de voeten zitten twee onafhankelijke luchtuitlaten:
Schuif B bedient dezelfde onverwarmde rijwind als schuif A, maar de lucht komt er bij de voeten uit.
Bij de voeten kan ook (aangejaagde) kachel-lucht komen, bediend door handles in het midden: onder, warm/koud en meer/minder.

Toch nog eens er onder kijken, tot nu toe maar 1 buis gevonden. Die zit wel vrij links, dus ik denk dat dit de verwarmde buis is.
Overigens komt er bij de bestuurder meer warmte uit dan bij de passengier, maar die weg is natuurlijk langer. Een groot deel van de warmte gaat achter het dash verloren, dat bakje waar een radio in kan onder de binnenspiegel wordt wel vrij warm.

Han S schreef:

Vind je dat dashboard echt lelijk Arjan? Het heeft wel wat van een Bentley.

Een DS is een Engelse auto waar dit zo ontworpen is.
En bij een Bentley is het idd best mooi, maar daar zit dan ook echt kwaliteitshout in waar veel aandacht aan is besteed voor vaklui. Dit is waarschijnlijk sticker of erop gespoten, beetje nep dus…

Profiel  
 
 
19 van de 82
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook