Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
SalsaChris schreef:Bling bling
Ziet er weer mooi uit. Ik vind het juist mooi dat de diepere groeven mat zijn
Ja dat is ook zeker mooi, en dat blijft ook helemaal netjes mat zoals het hoort
F.SvM schreef:Waarmee polijst jij dan?
VgF
Met zo’n potje dat ik jaren geleden eens gekocht heb:
http://carclean.nl/product/Meguiars/NXT_Generation_All_Metal_Polysh_142_g_G13005_100085
Dat gebruik ik gewoon voor alle metalen die mogen glimmen, zo’n beetje ook de hele buitenkan van de DS mee gedaan.
Wieldoppen, volledige bumpers, strips, trompetten, etc…
Bij een DS dus gewoon heel veel werk, hopelijk blijft het nu gewoon een hele tijd netjes
Met een padje goed wrijven, dan zie je heel snel alle zwarte troep van het metaal afkomen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:F.SvM schreef:Ziet er weer keurig uit
Voor het leer,om het soepel te maken,kan ik je aanraden om naar een goede ruitersport zaak te gaan.
Daar verkopen ze ” zadelvet” en dit maakt het leer zeer soepel.
Werkt beter dan latrine en dergelijk.
Kost rond de tien euro.
Zal vanavond de merknaam posten.
En dat RVS heb je gepolijst,maar de terug liggende delen zijn” mat” poets je die ook gewoon mee?VgF
RAPIDE Leer vet.
Thanks goeie tips!
Inmiddels het leer van een 2de laag Leather Conditioner gezet, het lijkt al wat zachter te worden. Over een paar maanden nog maar eens herhalen. Anders toch maar eens gaan kijken naar dat zadelvet
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met de DS even naar het Oldtimer evenement in Ruinerworld geweest: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222457/P0/
Blijft een fijne auto om in te rijden, wel aan de warme kant met dit weer
Weggegaan met een volle tank. In totaal 401 km gereden.
Grotendeels snelweg 120 a 130 waar mogelijk anders rond de 110. En op het evenement een tourrit van 40 km langzaam gereden met veel stilstaan.
Het verbruik over de hele tank 1 op 9.7, toch wel erg netjes denk ik zo.
Een DS trekt zo nog een hoop aandacht op een gemixt evenement.
Als je erin rijdt hoor je vaak “kijk een snoek”, “heey een strijkijzer”. Veel wijzen naar de meedraaiende koplampen of opmerkingen over het feit dat het een Pallas is en dat het zo’n mooie kleur is.
Leuk dat het buiten het Citroën wereldje ook gewaardeerd wordt
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1op9,7fffffff!! Goed hoor!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat 1 op 10 er makkelijk in zit op zulke lange ritten als ik de snelheid iets lager zou houden.
Bij korte ritjes daalt het gemiddelde over een tank soms met gemakt naar de 1 op 8.
Lange ritten met een warm blok gaat prima, misschien dat een injectie dan toch wat zuiniger is dan een carb
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:bogaard77 schreef:F.SvM schreef:Ziet er weer keurig uit
Voor het leer,om het soepel te maken,kan ik je aanraden om naar een goede ruitersport zaak te gaan.
Daar verkopen ze ” zadelvet” en dit maakt het leer zeer soepel.
Werkt beter dan latrine en dergelijk.
Kost rond de tien euro.
Zal vanavond de merknaam posten.
En dat RVS heb je gepolijst,maar de terug liggende delen zijn” mat” poets je die ook gewoon mee?VgF
RAPIDE Leer vet.
Thanks goeie tips!
Inmiddels het leer van een 2de laag Leather Conditioner gezet, het lijkt al wat zachter te worden. Over een paar maanden nog maar eens herhalen. Anders toch maar eens gaan kijken naar dat zadelvet
Leuk hoor, die “paardenmiddelen” maar ik gebruik toch liever iets waarvan bewezen is dat het in auto’s goed werkt:
Ik gebruik het al jaren. Te koop bij Jaguar en op internet. De “hide care” werkt het beste in een goed warme auto die een paar uur in de zon gestaan heeft. Het potje ook warm laten worden in de zon en je weet niet wat meemaakt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er ook netjes uit
Ik heb zelf ook gewacht tot warmer weer, zodat het leer het product snel op kan nemen.
Ik heb nu de producten van Gliptone gebruikt.
Waarvan wordt gezegd:
Gliptone wordt gebruikt bij o.a. de volgende merken: Rolls-Royce, Jaguar, Ferrari, Aston Martin, TVR, Bristol Cars en Saab GB. De producten van Gliptone worden aanbevolen door o.a. de Rolls Royce Enthusiasts Club Interior Care and Renovation Seminars. Aanbevolen door Classic Monthly en als “best buy” uitgeroepen door “Classic & Sports car”.
Tot nu toe tevreden over, alleen het kan natuurlijk ook geen wonderen verrrichten.
Zo is bijvoorbeeld het leer aan de achterkant van de achterbank (tegen de hoedenplank) uitgedroogd en hierdoor is de structuur veranderd en voelt veel grover aan. Dat krijg je niet meer goed denk ik.
Maar het is wel zachter geworden dan dat het was.
Het leer dat nog in goede staat was is heel zacht geworden, met name de achterbank en de deurpanelen.
Je kan in elk geval zien welk deel van de bekleding meer te zon heeft gehad.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb daarom, ondanks getint glas, een deken over de bovenkant van mijn achterbank liggen. Zon is écht heel erg slecht voor een interieur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is idd zo gek nog niet. Ik wil de behandeling voorlopig nog een aantal keer herhalen.
Gelukkig wordt het interieur nu alleen bloodgesteld aan zonlicht als ik er mee weg ben.
Getint glas zit er dan weer niet in, zo’n beetje de enige optie die er niet op zit. Tenzij je airo mee rekend
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even denken: Geen airco, geen automaat, geen getint glas, geen -15 graden kachel in de kofferbak en geen schuifdak? Man, je hebt een basismodelletje hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ohja, zulk soort dingen had je ook nog…
Automaat en schuifdak wil ik al helemaal niet…
Airco en -15 graden kacel klinken wel leuk, maar wel erg zeldzaam.
Getint glas is denk ik wel functioneel, maar helder glas is ook wel weer mooi op een DS…
Nudat we het toch over warmte e.d. hebben, op 1 of andere manier komt er warmte van het motorruim via de bestuurders deur naar binnen. Als ik de deur open doe voel ik ook een hele walm warmte uit het lage gedeelte van de a stijl komen.
Is dat een bekend iets?
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ja, warmte onder de motorkap kan niet weg. Ik haal het rubber van de motorkap onder de voorruit weg ‘s zomers en er is zelfs een forumlid dat de ‘bakjes’ bij de A-stijl onderin de spatborden verwijderd heeft om de warmte kwijt te kunnen.
Wat dat betreft zijn die roosters bovenin de spatborden van oudere DS-n geen overbodige luxe.
Zou het erg misstaan als je zulke roosters in een 3e neus zou bouwen?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet of er een koel probleem is, ik heb vaak het idee dat die het mooiste loopt als het warm is buiten
Het vervelende is wel dat de motorwarmte via de deur het interieur in komt, terwijl dat rechts nagenoeg niet aan de orde is.
Ik denk dat het niet echt mooi is die roosters op de voorschermen bij een 3de neus, ze zijn er ook niet voor niets mee gestopt, blijkbaar was het toch niet nodig. Of het had andere nadelen?
Totaal aantal Berichten: 10304
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die roosters waren omdat de LHS bij hoge temperaturen vervelende eigenschappen kreeg. Ik betwijfel of ze passen op een 3e neus. Het zou wel toeval zijn als de bolling van het spatbord precies hetzelfde is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.