32 van de 82
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 januari 2014 12:22 PM
  [ # 466 ]

Er komen via de kanalen van de stoterstangen ook carterdampen onder het kleppendeksel. Die worden op deze manier ook gerecirculeerd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 januari 2014 02:44 PM
  [ # 467 ]

nee, er wordt verse lucht uit het luchtfilter getrokken die via het slangetje en de rubber klepdeksel dop, door de stoterstang openingen, de klepdeksel en carter dampen via het filter en slang onder in het carter aanzuigen naar het inlaatspruitstuk.
De motor zuigt als het ware zijn eigen kleppendeksel/carter dampen aan om deze daarna te vebranden

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2014 02:49 PM
  [ # 468 ]

Dus als die slang niet op het filter vast zit heb je die natuurlijke trek niet meer als ik het goed begrijp.

Wat zou het effect zijn als dit niet goed werkt?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 januari 2014 03:04 PM
  [ # 469 ]

Die zijn voornamelijk milieutechnisch van aard.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 januari 2014 11:04 PM
  [ # 470 ]

Hahaha

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 januari 2014 11:26 PM
  [ # 471 ]

Nou ja, die dampen komen anders onder de motorkap. En dat ga je op den duur na een lange rit toch wel ruiken in het interieur. Bovendien het kan ook een vette troep worden in de buurt van dat tuitje…
Zoals bekend heeft de carburateurversie hetzelfde uitgangetje, met een korte route naar het luchtfilter.
Volgens mij komt er niet veel damp doorheen trouwens.
Wat betreft prestatie zal het niets uitmaken als je hem niet aansluit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2014 11:34 PM
  [ # 472 ]

Gek genoeg was het helemaal niet vet in de buurt van de slang. Zie de laatste foto, zo lag die erbij.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 januari 2014 11:52 PM
  [ # 473 ]

Dat is dan ik een goed teken…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 januari 2014 01:30 PM
  [ # 474 ]
Arjan Verkade schreef:

Dus als die slang niet op het filter vast zit heb je die natuurlijke trek niet meer als ik het goed begrijp.

Nee, de richting is andersom. Het slangetje is de aanzuig vanuit het luchtfilter (onderin het huis, nog voor het filter dus geen aanzuig-trek van de motor)

Zit slangetje los, dan zuigt ie lucht direct aan uit de motorruimte dus ook o.a. zand wat opwaait tijdens rijden en dat wil je niet in je motor!

Ondanks dat het slangetje onderin het luchtfilter aanzuigt zal de kans dat daar vuil aangezogen wordt veel kleiner zijn dan loshangend in de motorruimte.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2014 04:20 PM
  [ # 475 ]
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 januari 2014 05:40 PM
  [ # 476 ]

Onder het rubberen dopje op het klepdeksel zit ook nog een klein luchtfiltertje.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2014 06:46 PM
  [ # 477 ]

Ja dat had ik al eens begrepen, dat hoort bij een beurt ook schoongemaakt te worden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2014 07:39 PM
  [ # 478 ]

Van de week een pakketje uit Frankrijk, een Citroën Heritage Coffret Légende:

De DS blijkt eigenlijk nog in volledig originele configuratie te zijn.
Coque nr en motor nr komen beide overeen met wat er in de auto zit.
De DS is ook afgeleverd in Pallas uitvoering, Beige Tholonet met leer, zo is het dus nog steeds.

Afgeleverd in de plaats Montbelliard dichtbij de Zwitserse grens bij garagebedrijf la Croisée welke nog steeds blijkt te bestaan als Peugeot dealer Wink

Ik vind het in elk geval erg leuk dat de auto na ruim 40 jaar nog is zoals afgeleverd Cool

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 01 maart 2014 10:55 AM
  [ # 479 ]

Mooi pakketje! Leuk nieuws ook, volgens mij zijn er maar weinig meer in originele configuratie…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 maart 2014 09:23 PM
  [ # 480 ]

Ja ik denk zelf dat ze steeds zeldzamer worden. Dit document bevestigd eigenlijk wat ik al vermoede, de meeste details lijken ook wel te kloppen. Zo is het kleurnr op het schutboard ook nog aanwezig.

Net nog even lekker mee onderweg geweest, blijft een leuke machine om mee te rijden.

Profiel  
 
 
32 van de 82
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook