Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De DS is gister weer opgehaald vanaf wat onderhoud.
10.000 km beurt met alles wat daarbij hoort. En dat is een hele lijst bij een DS
4 nieuwe v-snaren.
Stukje vacuümslang vervangen, daar had ik een ingescheurde slang gevonden bij de vollast sensor.
Ook nog een uitlaatklem vervangen, daardoor zat er regelmatig een resonantie in de uitlaat.
Verder was het tijd voor 4 nieuwe 185 XVS banden en binnenbanden. De oude 180 XAS banden waren toch wel aardig op inmiddels.
Tja als de boel er dan toch af ligt ook maar nieuw gespoten velgen erop zetten om het af te maken.
En als laatste ook nog een originele armsteun gevonden waarvan het leer niet gescheurd is.
Klaar voor de zomer. Nu alleen nog ff wachten op het zomerse weer.
Good job en nu scheuren met die banden
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net toch even stukje gereden door de regen.
Het sturen gaat veel lichter.
De motor loopt ook mooier en stiller.
Heeft er iemand nog een koelvloeistofsensor voor een DS liggen?
Degene die je aansluit op de temp meter in het dash. In mijn geval moet die op de extra luchtklep aan de zijkant van blok worden aangesloten. In sommige gevallen zit die op de waterpomp, maar daar zit bij mij de stoplamp sensor al op.
Tipje waar die nog te verkrijgen is, is ook welkom
De koelvloeistoftemperatuursensor wordt gewoon door Chprse geleverd, deze is niet origineel, maar past, en de werking is hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is deze website toch?
http://www.ds21.eu/xcart11/home.php?cat=101
Nr 18 is tijdelijk niet leverbaar
Ik denk dat je nr. 17 moet hebben, als ik de afbeelding goed interpreteer…
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is nou net de vraag. Bij sommigen zit de sensor in de waterpomp en het contact in de luchtschuif. Bij anderen andersom. Draadje van de sensor op de waterpomp er af en massa laten maken. Dan kijken of het lampje brandt of dat de meter ver in het rood gaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het andersom gedaan
Een nieuwe draad vanaf het dash de motorruimte in. Als ik deze tegen de massa leg slaat de meter uit.
Op het waterhuis zit een sensor met draad. Als ik deze eraf haal en de watertempmeter daarop aansluit slaat de meter niet uit met een warm blok. Daarom ga ik er vanuit dat bij mij de stopsensor op het waterhuis zit
Op het koudeklepbuisje links op het blok zit bij mij een dop, geen sensor.
Is de meeste rechte de stop sensor of de watertemp sensor?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of de meest rechter de stop- of temperatuursensor is valt zo volgens mij niet te bepalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je kan hem toch doormeten?
Als ie oneindige weerstand heeft is het de temperatuur schakelaar en als ie wel weerstand heeft is het waarschijnlijk te temperatuur sensor.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien daarna even in een pan heet water gooien. Neem aan dat de stop sensor bij 100 graden wel in moet slaan of ligt die temp hoger?
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog simpeler. Bij kamertemperatuur heeft het contact een weerstand oneindig en de sensor waarschijnlijk ongeveer 2k.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké handig om te weten, dat is makkelijk vergelijken.
Maar als die stuk is kan de weerstand ook oneindig zijn. Door hem heet water te leggen weet je ook of die werkt, of zie ik dat verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt, maar die gaan niet zo vaak stuk. Iets anders: teruglezend: “Op het waterhuis zit een sensor met draad. Als ik deze eraf haal en de watertempmeter daarop aansluit slaat de meter niet uit met een warm blok”. Bedoel je de draad loshalen of de sensor? Als je de sensor loshaalt gebeurt er niets met de meter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.